Ladies! Ik ben op zoek naar ervaringen met ikea ovens. Ons oog is gevallen op de ikea Eftersmak bijv. Voor 150,- meer kunnen we hetzelfde idee kopen maar dan van atag. En dan is er nog de stoomoven van ikea, Kulinarisk voor 600,- Iemand ervaring met ikea apparatuur qua kwaliteit? En wat doe je meer met een stoomoven?
Geen ervaring met stoomovens. Maar mijn ouders hebben een heteluchtoven van Ikea en hij is echt heel goed. Snel op temperatuur, fijn in het gebruik, en zo stil! Je hoort niet dat hij aan staat.
Ik had op mijn vorige studio eentje van de Ikea, gewoon hetelucht. Werkte echt prima, nooit iets van problemen mee gehad. Nu heb ik de man die perse eentje van Bosch wilt, voor mij moet dat allemaal niet zo duur te zijn
Wij hebben een kulinarisk heteluchtoven met stoomfunctie. De stoomfunctie gebruik ik bv voor zelfgemaakte steamed buns, of het opwarmen van iets. Er zijn nog meer mogelijkheden, maar daar heb ik weer andere apparaten voor. Prima oven in principe, maar als er een defect is aan je apparaat gaat dat uiteindelijk via Electrolux en niet Ikea en dat vind ik wel een probleem. Onze vorige kulinarisk had een defect ontstaan bij de zelfreinigingsfunctie van de oven en ging niet meer open en kon daardoor ook niet verwijders worden. Het heeft uiteindelijk twee maanden geduurd eer dat het opgelost was. Daarom koop ik nooit meer een keukenapparaat bij de ikea.
Voor mij nu ook (daarom hebben we daarna voor de stoomfunctie gekozen ipv zelfreinigingsfunctie) De oven vergrendeld zich bij die functie, en toen is hij bij het stopcontact doorgebrand bleek later. Dus best gevaarlijk en daarbij heel onhandig omdat we de oven niet konden verwijderen. De de hetelucht oven met stoomfunctie is verder een prima oven, maar mocht daar iets mee zijn krijg je dus met externen te maken en dat is mij dus echt niet bevallen.
Wij hebben een stoomoven (niet van ikea) en wij maken alles in dat ding, risotto, pasta, rijst, aardappelen met groenten, eten verwarmen en ontdooien, je vis stomen ipv bakken is ook echt heerlijk. Wij vinden persoonlijk ons eten veel meer smaak houden dan wanneer het uit een pannetje komt, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als de kleine er straks is kunnen we ook eten stomen en er hapjes van maken, scheelt weer een babystomer of juist flessen en spenen etc er in steriliseren. Je kunt er dus heel veel mee, maar niets dat je niet met elk ander apparaat zou kunnen natuurlijk. De vraag is of een dergelijke meerprijs voor een apparaat je dat waard is. Wij hebben nog een aparte heteluchtoven, geen magnetron.
Ik kan mij whirlpool ook nog herinneren, maar ik kan het nergens op internet vinden. Kan ook electrolux geweest zijn.
Wij hebben een heteluchtoven van IKEA. Een voorganger van de Eftersmak denk ik, hij ziet er bijna hetzelfde uit en heeft van wat ik zo snel zie dezelfde functionaliteiten. We gebruiken m meerdere keren per week en ik ben er echt tevreden over. Hij warmt snel op en doet gewoon wat ie moet doen. Ik vond het kinderslot destijds erg belangrijk, en dat ie aan de buitenkant koud blijft. Zelfs als onze driejarige aan het handvat gaat hangen gaat ie echt niet open en de knopjes krijgt hij ook echt niet gedeblokkeerd.
Wij hebben al jaren een heteluchtoven/combi-magnetron van ikea. Zeer tevreden over. Net als alle andere apparatuur.
Dat is die piro...blabla functie zeker? Ik heb daar meer mensen over gehoord, daarom is die van ons expliciet ZONDER die functie. Tot op heden prima hete lucht oven, alleen de "brown" functie moet je je net afgebakken spullen niet aan toevertrouwen. Zo mag er nog een beeeetje kleur bij en zo is t zwartgeblakerd.
Ja klopt, werkte fantastisch! Tot hij oververhit raakte We zaten nog binnen de garantie, dus kon wel een nieuwe krijgen. Bij electrolux geprobeerd om dezelfde oven (met dezelfde prijs) maar dan met stoomfunctie ervoor terug te krijgen, omdat ik die pyrolyse functie echt niet meer wilde. Maar dat was allemaal niet mogelijk blablabla. Uiteindelijk is dat toch gelukt door via social media een pittig bericht naar de Ikea te sturen.
Ik had deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/kulinarisk-heteluchtoven-zelfreinigingsfunctie-roestvrij-staal-70421059/ Daarna kreeg ik deze ervoor terug: https://www.ikea.com/nl/nl/p/kulinarisk-heteluchtoven-met-stoomfunctie-roestvrij-staal-70421083/
Jazeker! De stoomfunctie benut ik (nog) niet veel, omdat ik nog steeds een beetje uit moet zoeken wat je er allemaal mee kan. Maar gestoomde broodjes ging bv prima. En de gewone ovenfuncties zijn echt prima. En verder ook fijn dat er wat voorgeprogrammeerde functies op zitten, zoals bv warmhouden, drogen, deeg rijzen, e.d.