Hoop dat iemand me gerust kan stellen of me kan vertellen of het bij een zwangerschap hoort. Ik heb sinds een paar dagen enorme hartkloppingen de hele dag door. Vooral als ik diep adem haal. Ik voel mijn bloed zeg maar heel krachtig pompen. Verder heb ik steeds steken rond mijn hartstreek, pijnlijk steken. Sinds vanavond heb ik een druk op mijn borst/borstbeen. Het is net of er iemand heel hard met twee handen op mijn borst drukt. Kan iemand me vertellen of dit normaal is? Wanneer weet je of het te ver gaat, met andere woorden, dat ik naar een dokter moet. Ik vind het zo eng...
ik ken het niet maar wou wel zeggen bel gewoon de hap als je er niet gerust op bent daar zijn ze voor!
Meissie gewoon doen.. beter zekerheid dan straks zitten van had ik maar.. voor het zelfde geld is het stress.. maar manlief is ehbo-er en die zei gelijk ff hap bellen.. kop op meid komt goed..
Ik weet zeker dat het door stress komt want er gebeuren niet zulke leuke dingen in mijn leven sinds gister. Dus het komt sowieso door de stress.. maar dat zullen zij dan waarschijnlijk ook zeggen.
ja dan wel maar zou dan alsnog even bellen.. voor hetzelfde geld is er wel wat aan de hand meid.. en als het niets is dan ben je iig gerust gesteld.
zou ook idd even huisartsenpost bellen!al is het voor je eigen gevoel! toen mijn moeder afgelopen dec was overleden heb ik er ook vaak last van gehad, ik had dan lichte paniekaanvallen!het voelt idd erg eng! gewoon bellen hoor!
Ja ik zou voor je eigen geruststelling even de dokter bellen.. Zoals je aangeeft heb je stress en ik kan uit ervaring vertellen dat ik (zonder zwanger te zijn) dit gevoel regelmatig heb. Hoe meer ik erover nadenk hoe erger het word. Maar ik bel altijd de dokter als ik iets niet vertrouw of er niet gerust op ben. Je kan maar beter 10x voor niks gaan dan 1x te laat.
Hartkloppingen hoorde bij mij vanaf dag 1 bij zwanger zijn, de rest herken ik niet. Als het je verontrust ff bellen meis!!
Ik heb het ook, maar ben niet zwanger! Heb het op de gekste momenten, juist vaak als ik aan het ontspannen ben of lekker met de hond aan het wandelen ben. Precies zoals je ook beschrijft hartkloppingen en steken als je diep adem haalt. Zou goed kunnen komen door de stress. Hoewel ik voor mezelf niet weet wat voor stress het zou zijn dan... Maar als je zwanger bent moet je een nieuw lichaampje gaan voorzien van (jouw) bloed dus misschien dat het zich aan het aanpassen is...??
Ik heb het juist gehad na mijn bevalling, bij mij bleek het hyperventilatie te zijn. Maar altijd even laten checken.
Het zakte wat af gister, alleen de kloppingen zijn er nog. Dus ben maar gaan slapen. Ben inmiddels aan het werk.. Ik hou die steken even in de gaten, lijkt me niet goed inderdaad. Die kloppingen zijn kloppingen in mijn keel, heel gek. Soms wel. soms niet.
De hartkloppingen herken ik wel. Bij mij was het van de spanning. Na een goede echo geen last van hartkloppingen meer. Wanneer krijg jij je eerste echo? Sterkte meid, het is hartstikke spannend na de vorige keren!
Hmmm zit even te denken. Ik herken het namelijk wel, maar heeft niet met de zwangerschap te maken. In september (was ik ook nog niet zwanger) werd bij mij hyperventilatie vast gesteld. Ben eens gaan kijken wat daar allemaal bij hoort. Druk op de borst, hartkloppingen/pijn op de borst hoort daar allemaal bij. Nu wil ik niet zeggen dat jij dat ook hebt, maar je zei zelf al dat er even niet zulke leuke dingen gebeuren. Door stress kan je ongemerkt gaan hyperventileren. Ik heb ook nog nooit aanvallen gehad van echte hyperventilatie, maar wat ik wel merk is dat als ik last krijg van die steken en hartkloppingen ik meteen door heb dat ik helemaal verkeerd ademhaal. Een trucje voor weer normaal ademhalen heb ik nog niet echt gevonden. Kleine slokjes water nemen (appart van elkaar) schijnt er wel voor te helpen, maar wat ik altijd probeer is om afleiding op te zoeken. Desnoods ga je heel je huis stofzuigen. Je merk op een gegeven moment dat je niet meer zo stil staat dat je je hart voelt kloppen en dan zakt het af. Probeer vooral niet in paniek te raken, dan wordt het echt alleen maar erger van. En echt, als je het zelf niet vertrouwd, ga naar de dokter toe!
Hart overslaan en hart sneller kloppen hoort er volgens mij bij want dat heb ik ook, maar steken en dat soort dingen heb ik niet eerder gehoord ook niet van vriendinnen oid. Stertke, is een eng gevoel dat weet ik wel.