wanneer uitgerekend

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door deb1, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    goedemorgen,

ook ik heb een klein vraagje.
    Ik heb altijd (voor ik aan de pil ging) een heel regelmatige cyclus gehad. altijd 30 dagen. kon er de klok op gelijk zetten. altijd de eerste of 2e van de maand om 12 uur 's-middags.

nu ben ik 16 juli gestopt met de pil en werd keurig op 19 juli, vervolgens 18 augustus, 18 september ongesteld. plotseling de maand erop 28 oktober. En dit was dus ook gelijk mijn laatste menstruatie. waar moet ik nu vanuit gaan. gewoon de 30 dagen of een gemiddelde nemen van de dagen. ik heb ook getemperatuurd en daaruit bleek weer dat mijn cyclus 30 dagen was. maar ja of ik daar vanuit kan gaan?

ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben.
    alvast bedankt.

groetjes
    Debby

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Debby,

als je getemperatuurd hebt en je weet wanneer je eisprong is geweest, dan kun je het wel berekenen.
    Ga dan maar uit van de cyclus van 30 dagen. Dan zou je nu 9 weken en 2 dagen zwanger zijn en uitgerekend op 6 augustus. Maar een echo zal uiteindelijk wel duidelijkheid brengen.

Mirjam

3. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi mirjam,

bedankt voor je reactie. Morgen naar de verloskundige dus dat zal vast meer duidelijkheid geven. die paar dagen maakt ook niet zoveel uit.

Groetjes
    Debby

Deel Deze Pagina