Hoi, ik heb al even met de zoekfunctie gezocht, maarbesloot toen toch maar mijn eigen situatie te schetsen... Ik loop nu al anderhalve week met grote regelmaat (bijna constant) met het gevoel alsof ik een megagrote baksteen in mijn buik meedraag. De pijn zit onderaan mijn buik, in het midden, vlak boven mijn schaambotje. Ik heb vorige week hierover mijn VK gebeld. De assistente zei dat ik misschien een blaasontsteking kon hebben. Toen ik later mijn VK aan de lijn kreeg zei zij dat ik mijn urine niet hoefde te testen, omdat ik nogal veel last heb van stress (zit hiervoor ook in de ziektewet) en dat het hoogstwaarschijnlijk bandenpijn was. Nu loop ik nog steeds met die pijn, of eigenlijk niet, want ik kan echt hoogstens 100 meter achter elkaar lopen in een ongekend slakkentempo. Daarna hou ik de rest van de dag last van die pijn. Ik kan soms ook moeilijk opstaan of me omdraaien in bed. Dat is gewoon te pijnlijk! Ik noem het maar 'opstartproblemen'. Soms doet liggen op mijn zij alleen al pijn! Mijn urine is donkergeel van kleur, 's nachts moet ik 2, hooguit 3X naar het toilet. Overdag vaker, maar dat kan ook komen doordat ik vaak een trap tegen mijn blaas aankrijg volgens mij. Ik drink genoeg, de ene keer plas ik veel en de andere keer weinig. Het doet absoluut GEEN PIJN bij het plassen en verder heb ik ook geen klachten die op een blaasontsteking kunnen wijzen. Kan dit nou bandenpijn zijn? En zo ja, is het dan niet erg dat het zo ontzettend en constant pijn doet? En als het blaasontsteking zou kunnen zijn, kunt u mij dan misschien vertellen wat daar de symptomen van kunnen zijn? Alvast heel erg bedankt, Renate.
Ik ben ondertussen opnieuw bij de VK geweest. Ze zegt dat ze niet weet wat het is, dat het waarschijnlijk bij de zwangerschap hoort, maar dat het haar niet lijkt dat het bandenpijn is in deze periode van mijn zwangerschap. Dat zou dan bovendien meer aan de zijkanten zitten. En toen stond ik buiten zonder dat ik iets meer wist...
Vannacht werd ik wakker van zeer 3 zeer pijnlijke steken. ook weer op dezelfde plek. Hoort dit er nou echt bij???
hoi Renate, in de zwangerschap heb je meer kans op blaasontsteking. Vaak zonder dat je ook maar klachten hebt die daar bij horen. Pijn in de buik kan wel een klacht zijn, maar je hebt lang niet altijd pijn of een branderig gevoel bij het plassen. Ik zou voor alle zekerheid toch maar even urine na laten kijken. Steken en pijn in de buik kunnen ook bandenpijn zijn, dat hoort er gewoon bij, kan geen kwaad, niet voor jou en niet voor de baby. Als de pijn blijft en je verloskundige kan niks vinden, dan kun je (als je je zorgen maakt) ook even bij de huisarts langs gaan. Breng in elk geval even urine naar de assistente van de huisarts, dan is blaasontsteking in elke geval onderzocht en uitgesloten. Mirjam