Wie herkent dit? Ik ben nu 32 weken zwanger en ik heb voor mijn gevoel heel weinig lucht. Ik denk dat het komt omdat de baby nu vrij hoog zit.
Heel herkenbaar. Vooral bij mijn dochter had ik er last van, meestal als ik ging liggen (avond/nacht), dan is er nog minder ruimte voor je longen. Ik lag vaak voor mijn gevoel te happen naar adem en te zuchten . Soms was het gevoel van kortademigheid zo groot dat ik ging hyperventileren en in paniek raakte. Mijn grote dochter is pas tijdens de bevalling ingedaald, dus ik heb er tot het einde toe last van gehad, maar wel beter mee leren omgaan. Maar ik neem aan, dat als kindje van te voren al indaalt dat het een stuk scheelt. Tips: veel kleine maaltijden (volle maag maakte gevoel erger bij mij), slapen met open raam, iets rechter op slapen, bewust zijn van je ademhaling en de tijd nemen om uit te hijgen als je dat gevoel hebt. Succes!
ik had het ook heel erg. werd minder toen het gin g indalen gelukkig! kan nu zelfs beter de trap op weer!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kindje is nu wel goed ingedaald en ik heb het nog steeds benauwd. Maar ik heb dan wel last van inspanningsastma(ook voor de zwangerschap al) dus dat scheelt misschien. Ik ben de zwangerschap nu hardstikke beu, laat het kindje maar komen
had er ook enorme last van tussen de 27 en 30 weken daarna baby een beetje ingedaald en probleem ging van de baan. Dus... wachten tot de baby indaald maar