twee vraagjes over frambozeblad thee en inleiden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by simone 24, Jul 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

Apr 1, 2008
    226
    0
    0
    hoi,

vanaf hoeveel weken mag ik frambozeblad thee drinken en weet u ook hoeveel? ik ben nu bijna 36 weken zwanger. mijn tweede vraagje: van mijn eerste (zoonje) ben ik met 41 en 3 dagen ingeleid omdat mijn vruchtwater op was. ik ben toen ingeleid en hij was vrij klein 2700 gram, nu wordt ik extra goed in de gaten gehouden of dit niet weer gebeurdt (kwa groei en vrucht water). hoe groot is de kans dat dit weer gebeurdt? ik hoop eigelijk zo dat deze baby (meisje) wel optijd komt en uit zichzelf zodat ik thuis mag bevallen. ik vroeg het aan mijn verloskundige en die zei dat het zich vaak herhaald :( maar is dit echt zo? tenslotte kan je nooit twee de zelfde bevallingen krijgen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Simone,

op zich hoeft het niet te betekenen dat je nu weer over tijd loopt hoor en je kunt ook vragen na de 40 weken gestript te worden, dat lukt vaak bij een tweede zwangerschap eerder dan bij een eerste. Verminderd vruchtwater kan ook toeval zijn geweest, al zie je het bij kleinere kindjes wel vaker. Dus laat de hoop op een thuisbevalling nog niet lopen hoor, alle kans nog (als het kindje in ieder geval wel groot genoeg wordt geschat!)
    En frambozenbladthee, ik heb het even op moeten zoeken, want ik zeg het nooit tegen mensen omdat het niet bewezen werkt; maar hier lees je wat er wordt gezegd over deze thee: de Oerbron
    Maar nogmaals, op eigen initiatief.

Groetjes Brigitte

3. simone 24

simone 24 Actief lid

Apr 1, 2008
    226
    0
    0
    hoi, bedankt voor de snelle reactie.
    dit kindje wordt op zo,n 3000 gram geschat iets groter dan mijn eerste zij de gynacoloog. ik ben blij dat de kans er toch nog is op een thuis bevalling. en anders tja je hebt het niet voor het zeggen he. in iedergeval ben ik wel blij met extra controles dus als het zich weer herhaald ga ik in iedergeval niet veel over tijd dan heb ik het in iedergeval niet beide overtijd en inleiden maar een daarvan. bedankt voor de beschrijving van de frambozeblad thee.

groetjes

Share This Page