Hallo Allen, Mijn dilemma: Ik heb ik augustus mijn laatste pilstrip genomen met als gevolg dat ik op 1 september jl ongesteld werd. Keurig netjes 4 dagen en daarna over op de orde van de dag. Mijn vriend en ik willen mega-graag kinderen dus we hebben goed geoefend afgelopen periode. Extra aandacht besteed aan de dagen 13 t/m 17 hahaha. Vorige week had ik in principe ongesteld moeten worden, dit is echter niet het geval. Ik ga er vanuit dat ik een cyclus heb van 28 dagen, maar ik heb het nog nooit echt uitgeporbeerd om dat ik al heel lang aan de pil zit en tja, dan wordt het keurig voor je geregeld. Nu kan het dus zijn dat ik aan het ontpillen ben en als ik dat hier zo lees kan het behoorlijk lang duren voor je natuurlijk ongesteld gaat worden. Maar: Ik plas me een ongeluk en mijn tepels zijn zo gevoelig dat ik ze mega-voel als ik erover heen wrijf terwijl ik een bh, hemd en trui aan heb..... Daarnaast ben ik moe en snoep ik me een ongeluk......Heb afgelopen weekend een test gedaan maar die was negatief. Wat nu? Kan ik toch nog zwanger zijn of is mijn lichaam enorm de "gifstoffen" van de pil aan het kwijtraken? HELP
Ik denk ontpillen, maar het kan ook raak zijn. Bij sommigen duurt het lang voor de cyclus weer normaal is. Afwachten maar... Liefs R
Aangezien je al getest hebt en deze negatief is zou ik er vanuit gaan dat je cyclus gewoon nog even van slag is. Natuurlijk kan het dat je negatief test en toch zwanger bent, maar die kans is heeeeel erg klein. Enorm grote kans dat het dus ontpillen is en dat kan ook je klachten veroorzaken. Ik had de eerste 3 maanden na het stoppen met de pil ook al deze klachten en bleek niet zwanger. De 4e maand had ik geen klachten en toen teste ik ineens positief. (helaas werd dit een mk.) Mocht je over een week nog geen ongie hebben, dan zou je eventueel weer kunnen gaan testen. Maar verder is het nu toch even wachten op die duiveltjes.
Ik hoop voor je dat je positief test binnenkort, maar misschien komt t door t ontpillen. Meis ik zou over een paar dagen nog een test proberen, wie weer. Ik zal voor je duimen. Ik ben zelf ook pas gestopt dus ben benieuwd hoe mijn cyclus loopt. Groetjes
Ik denk ook ontpillen..Had ik ook echt heel erg last van mijn tepels..maar hoop voor je dat het raak is natuurlijk.! Succes meid! Liefs Mariska
Ik denk ook ontpillen.. ik heb de eerste ronde vreselijke pijn gehad aan mn tepels.. ik dacht dat het niet anders mogelijk was dan dat ik zwanger was.. maar helaas.. 1 dag na het testen werd ik ongi
Hallo lieve mensen, Ik ben nieuw op deze site, en nieuw met deze ervaring, mijn vriend en ik hebben besloten te stoppen met de pil, heb me strip netjes afgemaakt, ben ongi geworden, en daarna geen pil meer geslikt, en natuurlijk flink geklust, nou ben ik nog maar 2.5 week bezig en heb nu 2 dagen een gevoel dat ik zwanger ben, misselijk, duizelig, moe, veel honger, pijn in de buik en zere tepels. heb op internet zo'n online test gedaan en die gaf aan dat ik de laatste dag dat ik geklust had 2 dagen voor me eisprong zat en de kans nu 76% is dat ik zwanger ben.! maar ik wil het zeker weten, kan ik nu al testen? denken jullie, ik ga gek worden als ik nog 10 dagen moet wachten, en wat denken jullie..? liefs les
@les: ik dacht de eerste maand a het stoppen ook dat ik zwanger was. Dat bleek gewoon ontpillen te zijn. Dat kan een aantal maanden duren. Uiteraard kun je ook gewoon zwanger zijn hoor. Test niet te vroeg, de meeste testen hebben behoorlijk wat HcG nodig en dat heeft tijd nodig. Vlak voor je mogelijke ongesteldheid kun je een gokje wagen, maar zelfs dan kun je nog neg. testen. Helaas, zoals bijna iedereen hier, zul je moeten wachten. Als ik nog een tip mag geven, ik vind zelf de testen van het Kruidvat erg prettig. Je hebt er dan 2 voor 5 euro. Wij zijn in ronde 3 en ik heb al heel wat euro's uitgegeven aan die stomme negatieve testen... Met die van het Kruidvat valt het nog mee... Succes! Liefs R
@ Knorretje, ik denk ook dat het ontpillen is als ik eerlijk ben. Je lichaam kan daar heerlijk van door elkaar worden geschud. Ik hoop natuurlijk dat het wel raak is. @Les als je pas 2.5 week bezig bent dan is testen nog veel te vroeg. Je kunt pas testen op de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden, je NOD (niet ongesteldheids dag) dag. Hoe lang is je cyclus normaal met de pil? Er zitten zoveel pillen in een strip en als je die had leeg was hoeveel dagen erna werd je dan ongi? Dat is ongeveer je cyclus met pil. Reken vanaf de eerste dag dat je ongi is begonnen die dagen erbij op en dan kun je uitrekenen wanneer je kan testen.
thanx voor alle snelle reactie's..\ Hoop dat het toch zwanger is en niet ontpillen. heb de kruidvat test al in huis, nu alleen nog 12 dagen mijn nieuwschierigheid en zenuwen onder controle houden en dan mag ik eindelijk testen. ik hou jullie op de hoogte
als je stopt met de pil moet je lichaam meestal zijn ritme terug vinden van voor dat je met de pil begon...de meeste hebben meteen weer een cyclus van 28 dagen maar sommige moeten veel langr wachten.... de verschijnselen van stoppen met de pil en zwanger zijn hebben veel met elkaar te maken! ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger mogen zijn en mijn lichaam heeft mij ook een paar keer flink voor de gek gehouden...
Hallo, Helaas ben ik vanochtend ongesteld geworden. Aan de ene kant baal ik enorm, maar aan de andere kant ben ik blij dat het nu in ieder geval zeker is en dat ik me kan voorbereiden op de 2e ronde.... Heb in totaal 38 dagen moeten wachten op mijn volgende ongesteldheid, maar mijn lichaam is nog aan het ontpillen, dus vind dat ik het nog netjes heb gedaan aangezien ik hier ook verhalen lees van 60, 80, 100 dagen dus...... Bedankt voor jullie snelle reacties ennnnuhhhh we keep trying!
je bent nu in ieder geval van de onzekerheid af! de kans is ook zo klein dat je gelijk de eerste ronde zwanger raakt! @les: het klinkt makkelijk maar dat is het niet. maar om jezelf te beschermen kun je er beter niet teveel vanuit gaan dat je zwanger bent want die kans is echt erg klein. bovendien kun je zo snel al niet eens symptomen voelen. ik hoop het natuurlijk wel voor je, maar het is zoooo'n teleurstelling als je test en je bent er bijna zeker van dat het zo is, en dan is het niet zo.. heb het ook meegemaakt. en ik had ook stiekum zo'n gevoel van dat ik meteen zwanger zou raken maar helaas. @kimmeding: je cyclus met pil is geen cyclus. je kunt dit ook niet vergelijken met hoe het is zonder de pil. hoe lang het duurt voordat iemand een onttrekkingsbloeding krijgt zegt niets over je werkelijke cyclus. bij mij bv was dat altijd na 3 dagen. dan zou ik een cyclus van 31 moeten hebben volgens jouw beredenatie. maar zonder de pil zijn mijn cycli minstens 38 dagen.
Ik verheug me er ook niet op. en in me achter hoofd blijf ik mezelf ook zeggen dat het waarschijnlijk niet zo is.... maar toch.... voel me alleen anders dan anders, @Knorretje, succes in ronde 2 liefs
Ik voelde me ook helemaal anders. Supergevoelige tepels (heb ik nog nooit gehad), opgezette buik, enorme snoepzin en moe......Op een gegeven moment ga je er zo in geloven en voel je ineens van alles. Had al een test gedaan na 5 dagen, die was negatief. Gisteren nog maar eens een test gedaan (na 9 dagen) ook negatief. Toen heb ik het ook losgelaten en prompt werd ik vanochtend ongesteld. Je kan dus wel degelijk alles beinvloeden denk ik...... Nu op naar ronde 2....we hebben er zin in! haha!
hoi hoi daar ben ik weer. ik moet echt ff kletsen want word helemaal gek. nou als het goed is heb ik vandaag me eisprong. heb er nog niks van gemerkt behalve dat ik me nog steeds het zelfde voel,. warm gevoel ik me onder buik vlagen van misselijkheid en me tepels worden met de dag gevoeliger. heb gister voor de zekerheid wel flink geklust. maar word echt gek van dit gevoel en wachten. weet dat iedereen het moet maar ja... de zenuwen worden alleen maar erger. de test ligt al thuis, maar probeer toch te wachten. wie kan me helpen om mijn zenuwen een beetje te bedwingen? liefs les
@les: ben ook aan het wachten op ongi. Uiteraard hoop ik dat hij uitblijft, maar het zal wel weer niet. Het erge is de onzekerheid of het allemaal wel goedzit daarbinnen. Ben toch wel 9 jaar aan de pil/ring geweest en nu moet mn lichaam het weer zelf doen. Ik zit echt te wachten op een bevestiging dat we zwanger kunnen worden...De richttijd is een jaar! Wat een lange tijd! Als je in dat jaar niet zwanger bent geweest, kun je naar de huisarts. Ik hoop dat ik het niet hoef, maar ja, afwachten. Zucht. Moet me ook inhouden om niet te gaan testen. Het heeft gewoon geen zin. Ik vond de eerste maand, 1e ronde, ook erg spannend! Toch moet je het wel van je af kunnen zetten, zo hou je het geen maanden vol. Uiteraard hoop ik ontzettend voor je dat je nu al zwanger bent Liefs R
@ roos, Ik zie dat jij al over 4 dagen kan gaan testen. spannend. heb je al een gevoel dat je mischien zwanger zou kunnen zijn? ik weet dat de eerste ronde wel bijna een wonder moet zijn als je dan al zwanger raakt. maar de gevoelen blijven. heb nu elke keer pijn in me onderbuik en onder in me rug. de pijn die ik eerder voelde als ik ong, moest worden. maar ik moet nog 13 dagen wachten dus dat kan het bijna niet zijn. me vriend vind het ook super spannend en zit me ook een beetje te plagen omdat me borsten zo zeer doen. dan zeg ik wacht maar zal ik jou is in de tepel knijpen dan voel je wat ik nu de hele dag voel. we kunnen er gelukkig wel grapjes om maken. maar de spanning blijft enorm. Hoe lang zijn jullie nu bezig? thanx voor je berichtje terug, vind het ook gewoon leuk en fijn om met iemand te kletsen die in het zelfde schuitje zit. liefs les