Ik ben nu 31 weken zwanger, maar sinds 2 weken bekruipt me regelmatig het gevoel dat deze zwangerschap misgaat. Toen ik ruim 9 weken zwanger was kregen we van de verloskundige te horen dat we een miskraam zouden krijgen omdat zij niets kon vinden op de echo. Op dat moment hadden wij er een rotsvast vertrouwen in dat zij het mis had en dat wij echt dit kindje mogen ontvangen van God. Met ruim 11,5 week kregen we opnieuw een echo en toen bleek dus ook dat alles goed was met de baby. De laatste paar dagen is de baby ook wat rustiger, ze schopt minder. Ik heb het idee dat ze meer slaapt. Mijn bloeddruk is tot op heden nog steeds goed (ik ben een hoge bloeddruk patient). Waar komen deze angsten vandaan en wat kan ik eraan doen om wat geruster te worden?
hoi het is niet gek dat deze gevoelens soms komen. Het is tenslotte ook niet vanzelfsprekend dat er zo'n wondertje in je groeit. Gelukkig gaat het verreweg de meeste keren gewoon goed. Probeer jezelf ook een beetje moed in te spreken en zelfs toe te spreken. Vertrouw op je lichaam en op dit kindje. Je bloeddruk is prima, dat is fijn. Op zich mag je je kindje iets minder voelen omdat er minder ruimte is, maar je moet het nog wel 10 keer per dag voelen. Twijfel je daaraan dan is dat wel een reden om contact op te nemen met je arts of verloskundige. Mirjam
Ik had al ergens gelezen dat ik de baby 10 keer per dag zou moeten voelen. Maakt het nog uit of ik haar bijvoorbeeld 3x achter elkaar voel en dan een tijdje niets en dan weer 3 of meer schopjes, etc. Geldt dan de 1e keer dan al voor 3x?
hoi dan geldt de eerste keer al voor 3 keer ja. Soms kun je dus in een paar minuten al 10 bewegingen hebben gevoeld. Maar het gaat ook om het patroon, bewoog je baby eerst de hele dag en nu alleen nog maar een half uurtje, dan is dat ook een reden om te bellen. Mirjam