Hallo meiden even een vraagje de ene zegt het hoort erbij en de andere zegt dat het wel heel ver gaat. Ik ben nog maar net zwanger en de kwaaltjes komen langzaam opzetten... (allang blij om hoor) maar sinds ene paar dagen heb ik geregeld (vooral 's avonds) steken bij mijn linkerborst in de buurt van mijn hart. Het doet echt enorm pijn en ik moet dan heel voorzichtig inademen. Het zijn van die felle steken. Is dit normaal? Groetjes Nannie
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken; Ik heb het ook wel eens (heel af en toe). Vooral als ik lang op mijn elleboog heb geleund bij het voor tv hangen Bij mij zit er dan een spiertje "vast". Als je inademt zet alles uit en dat doet dan zeer. Als je je zorgen maakt, wel even naar de dokter gaan hoor. Liever een keer teveel dan te weinig. Volgens mij heeft het met zwanger zijn niet zoveel te maken. Bij mij zit het overigens ook wel eens aan de andere kant en daar zit geen hart..
Wat jij beschrijft lijkt op het Syndroom van Tietze,heb het zelf ook gehad. http://www.tietze.nl/ Dat kán dus voorkomen tijdens de zwangerschap. Maar ja goed,ik ben geen dokter,maar zal gewoon even je HA raadplegen als dit blijft aanhouden. Ik heb er soms nog last van,wat dan bij mij helpt is de tussenribspier licht te masseren,die tussenribspier loop helemaal door naar achteren tot tussen je schouderbladen. Als je daar even het spiertje masseert dan trek de pijn vaak bij je borstbeen weg.
Ik wist niet dat het een naam had, weer wat geleerd vandaag. Mijn HA beschreef zoiets met die symptomen, maar zei er geen naam bij. Handige link trouwens. THANX (Het is altijd fijn als dingen een naam hebben) Idd , met steken bij je hart geen risico nemen. Zulke dingen wil je zeker weten..
Ik had er zelf ook regelmatig last van maar bij mij kwam het door stress en spanning, ging dan ook verkeerd ademhalen (hyperventilatie) en doordat ik me daar druk om maakte (hypogonder dus bang voor hartaanval of zo ) deed het alleen maar meer pijn..Dus het kan ook heel onschuldig zijn. Maar idd, als je t niet vertrouwd gewoon ff naar de ha Liefs Jessy