Knuffelen enzo met een kat kan toch geen kwaad? Wij hebben altijd 2 poezen gehad. Een ervan is in januari weggelopen. Telefoontje gekregen van het dierenasiel en sinds vrijdag is ze ongelovelijk maar waar weer terug! We zijn zo blij want ze is bijna een jaar weggeweest. Gelukkig herkent ze ons ook nog. Ze is wel wat gestresst enzo maar wel vreselijk knuffelig. Morgen wil ik even met haar naar de dierenarts. Ze heeft wel wat een schilferige huid enzo maar verder ziet ze er (redelijk) gezond uit. Ik weet natuurlijk niet want dat beestje het afgelopen jaar heeft uitgehangen en wat ze allemaal beleefd heeft. We hebben een ontwormingskuur en een vlooienkuur voor haar gehaald. Maar stel dat ze enge ziektes bij zich draagt ofzo kan dit dan schadelijk zijn voor het kindje? Ik ben nu 34 weken zwanger. Of zal het verder geen kwaad kunnen om lekker met haar te knuffelen?
Hoi, Ik zou even voor de zekerheid wachten tot je morgen bij de dierenarts bent geweest, lijkt me geen kwaad kunnen knuffelen. Maar ja beter geen risico nemen. Je weet inderdaad niet waar de kat geweest. Wat fijn trouwens voor je dat ie weer terug is! Ik zou ook helemaal gek worden als ik mijn kat een jaar kwijt zou zijn. Gr. Tinkerbel
Zo, na een jaar weer terug! Dat had je vast niet meer verwacht?! Fijn voor je. 'k zou wel even oppassen ivm bacterien, maar aan de andere kant poezen zijn 'schone' dieren. Allen de bacterie in de ontlasting is schadelijk volgens mij...
Beetje 'droog' knuffelen kan vast geen kwaad. Maar even vragen morgen is misschien best slim. Zou zeker oppassen met kwijl/vocht uit mondje en oogjes. En idd de nageltjes, voor die kattepoepbacterie. Heerlijk dat ze terug is, die van ons kwam ook na drie maand weer terug, beetje vermagerd en helaas blind aan haar ene oogje, maar ze doet het verder gelukkig goed.
Hoi, Nou je hebt alle raad al gehad geloof ik maar ik wilde je toch even feliciteren. Wat heerlijk dat je katje weer terug is! Groetjes, Romy
Wow na een jaar nog terug gekomen. Wat zullen jullie blij zijn dat ze is gevonden! misschien een idee om zolang het niet helemaal duidelijk is of ze wel helemaal gezond is, desinfecterende handgel te gebruiken na het aaien? We hebben hier 3 katten lopen waar van er 1 een super boerderij kat is, komt met van alles thuis en zit soms helemaal vol met bagger, omdat hij weer eens, te fanatiek, op jacht is geweest. Hij is verder gezond, maar toch doe ik altijd m'n handen ff met dat spul als ik hem geknuffeld heb. Ik geloof dat 't niet zo'n vaart loopt, maar je kan altijd het zekere voor't onzekere nemen.
Ik heb niet echt meer iets toe te voegen aan de bovenstaande adviezen, maar wilde je wel feliciteren dat je poes weer terug is na een jaar! Wat zal jij blij geweest zijn toen je dat telefoontje kreeg!