Aanstaande zaterdag moet ik ongesteld worden, maar afgelopen zaterdag (exact een week eerder) begon ik te vloeien. Het begon met een klein beetje bruin bloed en wat lichte buikpijn, maar inmiddels (maandag) verlies ik behoorlijk veel helderrood bloed en heb ik geen buikpijn meer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik probeer al bijna anderhalf jaar zwanger te raken, dus ik houd mijn cyclus erg goed in de gaten. Ik menstrueer eigenlijk nooit te vroeg en ik heb ook nooit last van tussentijdse bloedingen. Kan dit een innestelingsbloeding zijn of moet er iets anders aan de hand zijn?
Ja kan van alles zijn! Bij mij was mijn innestelingsbloeding best wel heftig, dacht dat ik ongesteld was geworden maar dat het maar niet écht doorbrak. Had ook geen menstruatiekrampen erbij. Hoop voor je dat het raak is! Maar het zou ook een soort van tussentijdse bloeding kunnen zijn. Hard to tell, wordt toch nog een weekje afwachten.
Bedankt voor de reactie. Ja, had ook al bedacht dat het van alles kan zijn. Wel blij om te horen dat een innestelingsbloeding niet uitgesloten is. Dacht namelijk dat je dan altijd maar een paar druppels bloed verloor.
Ja, alles kan, maar toch lijkt menstruatie me niet waarschijnlijk. Ik heb geen menstruatieklachten en ik ben nooit een week te vroeg; heel soms hooguit een dag.
Het klinkt als teveel voor een innestelingsbloeding, maar misschien iets van een pseudo menstruatie ofzo. Mijn zus dacht ook ongesteld te zijn geweest, testte een maand later zwanger en bleek bij haar eerste echo 4 weken langer zwanger te zijn dan ze dacht! Spannend voor je, succes!
Ik was ook altijd stipt met mijn menstruatie, altijd 28 dagen, je kon er de klok op gelijk zetten. Toch heb ik dit ook meegemaakt, ineens begon ik een week te vroeg te bloeden en daarna kreeg ik elke 15 a 21 dagen weer een bloeding. Dit gedurende 2-3 maanden en toen werd ik zwanger en was alles ok. Volgens de gyn gewoon een tijdelijk tekort aan progesteron.
Ik verlies vandaag geen helderrood bloed, maar bruin bloed. Oud bloed dus, toch? De hoeveelheid is ook kleiner dan gisteren. Ik heb vanmiddag een telefonische afspraak met mijn huisarts. Benieuwd wat zij zegt.
Vanmiddag de huisarts gesproken. Een innestelingsbloeding leek haar niet waarschijnlijk omdat het aan blijft houden, maar ze wist het ook niet. Haar advies: afwachten en anders een test doen. Had ik zelf kunnen bedenken.