Hoi, Ik heb sinds een paar dagen, als ik wakker wordt, zere handen.Mijn rechterhand kan ik niet eens "dichtdoen" en mijn vingers tintelen. Ik hou een klein beetje vocht vast, maar echt niet veel. Wie herkent dit en is er iets tegen te doen? Kan niet eens mijn boek normaal vasthouden..hihihi.. Liefs Emma
Veel water drinken is helaas het enige dat je kunt doen! Is helaas een echte zwangerschapskwaal en het hoort erbij! Ik heb het zelf ook (nog wel in mindere mate) en zo met ons vele andere zwangere vrouwen.... Vervelend is het wel
Ik heb 's morgens ook last van zere en stijve vingers sinds de laatste weken. Bij mij helpt het om dan even mijn handen boven het hoofd te houden en wat buig- en strekoefeningen te doen en mijn polsen te draaien. Verder helpt het om elke dagje een klein stukje te lopen (al is het maar een blokje om het huis of even naar de brievenbus), en veel water te drinken - hoe gek dat ook mag klinken. En niet teveel typen als ik achter de pc zit (maar dat is moeilijk hier op het zwangerschapsforum ). Sterkte ermee in ieder geval! Groetjes, Wendy
Ik heb het ook, vingers zijn ook echt wel dikker dan normaal nu. En het elastiek van mijn sokken staat 's avonds diep in mijn enkels
Hihihi..heel charmant he..ik heb dat ook idd..pfff...bedankt voor de tips, ik zal meer water gaan drinken Liefs Emma
Klinkt als carpaal tunnel syndroom. Komt veel voor bij zwangeren... heb er hier iig al meerderen over gehoord. Het zou na de bevalling weg moeten gaan. Ik weet alleen zo ff niet wat je kunt doen om de pijn te verzachten. (zoek anders ff op carpaal tunnel syndroom in de zoekfunctie, dan kom je denk ik wel het een en ander tegen)
ik had het in mijn zwangerschap en nu nog steeds....volgens de kraamverzorgster duurt het een paar maanden voor dit over is...
Ik heb het ook. Ik draag van die beschermers die je bij het skaten gebruikt. Ideaal, ik heb geen pijn meer.
Ik heb hier ook erg veel last van. Mij werd ook aangeraden veel te drinken en van die polsbeschermers van het skaten aan te doen.
Bedankt voor de tips, maar met die polsbeschermers lijkt het me niet echt handig bewegen Het trekt na een uur `s ochtends ook weg hoor en `s avonds begint het weer.. Ach ja...nog een paar weken he We moeten er wat voor over hebben Liefs Emma
Ik ben op 15-jarige leeftijd geoppereerd aan een dubbel carpaal tunnen syndroom (niet door zwangerschap , maar erfelijke aandoening), dit betekent dat je zenuwen aan je handen wat samengedrukt worden daardoor je inderdaad tintelende vingers kunt krijgen. In extreme vormen (enorm veel pijn bijvoorbeeld of gevaar voor zenuwbeschadiging) opereren ze je. Maar in de maanden voor mijn operatie heb ik 's nachts (en ik had het ook overdag) mijn polsbeschermers van 't skaten aangehouden, dat hielp al een beetje! De arts kan ook speciale 'plankjes' voorschrijven die je vingers gestrekt houden 's nachts, maar dat is natuurlijk veel duurder en skatebeschermers werken ongeveer even goed. Ik hoop voor jou dat het snel overgaat! Als het om zwangerschapscts gaat verdwijnt het normaal weer snel na de bevalling. Succes, Sandra