Ik wil zwanger worden maar heb nu (waarschijnlijk) last van een blaasonsteking waar ik een kuur voor krijg. Kan dit schadelijk zijn voor een eventuele zwangerschap? Ik weet dus nog niet of ik dat eventueel ben. Ben het vergeten aan mijn HA te vragen. Ik bleef maar veel plassen maar ze konden niet met zekerheid een blaasonsteking vaststellen, nu krijg ik de kuur preventief. Omdat ik namelijk ook week geleden nog negatief testte. Ik blijf s avonds naar het toilet gaan, ik kon er niet eens van slapen tot halverwege de nacht. Normaal al last van een actieve blaas, nu helemaal. :thumbdown: X
Hoi Nikkie als het goed is dan is dat niet schadelijk.Ik heb ook een penicilinekuur gehad en daarin stond duidelijk dat het NIET schadelijk was.Anders kan je altijd ff de bijsluiter nalezen of de apotheek bellen en het ze daar vragen! Succes!
Als je medicatie voorgeschreven krijgt altijd even doorgeven aan je HA dat je zwanger wil worden en dus niet weet of je het al bent, dan kunnen ze hier rekening mee houden, er zijn namelijk antibiotica die je wel mag hebben als je zwanger bent. Je HA dus nog even op de hoogte stellen en vragen of die antibiotica die je voorgeschreven krijgt kwaad kan of niet.
Nou ik had dus de verkeerde antibiotica, heb gister dus wel 1 tablet gehad. Het is mijn eigen schuld want ik had niet gezegd bij de dokter dat ik gestopt ben met de pil etc. Omdat het nog maar zo kort is en ik er nog niet zo mee bezig was. Maar ja lekker stom. Maar nu heb ik toch de assistente maar even gebeld, die adviseerde dus om gelijk te stoppen en dan eerst maar af te wachten of ik idd zwanger ben. Dan kan ik altijd nog mijn kuur afmaken als de klachten blijven. Mijn NOD is volgende week. Ik lees vaak dat je ook heel veel moet plassen als je zwanger bent, dus zou het dan toch misschien? Omdat ik voor twee weken terug nog negatief testte (ook bij de HA in urine). Ik weet dus nu niet waar ik aan toe ben. X Nikkie
Kun je gewoon gebruiken hoor die medicijnen. De eerste 6 weken staat je kleintje zowiezo nog niet in verbinding met jou.
Als je zwanger bent kun je ook regelmatig last hebben van blaasontsteking en daar krijg je ook gewoon een kuurtje voor
Als je zwanger bent krijg je geen gewone antibiotica, maar een penecillinekuur. Deze mag je gewoon nemen, antibiotica niet.
Antibiotica mag zeer zeker niet, niet deze soort: Trimethoprim. Dan krijg je een andere soort. De assistente raadde het me zeer zeker af omdat het wel schadelijk kan zijn. Dus wel een goede assistente En kreeg een berisping dat ik dat er altijd bij moet zeggen, dat ik zwanger wil worden enzo. Want ze vragen het niet altijd. Dus een beetje mijn eigen schuld wel. Ik had het er steeds over, krijg ik de HA aan de lijn (telefonisch spreekuur) vergeet ik het te melden. omat er vanuit ging dat ik toch niet zwanger zou zijn. Maar ja ik kan het pas met zekerheid zeggen als ik ongi word. Dus nog even afwachten. X Nikkie