Zo teleur gesteldgisteravond........

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carolina, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    :( Ik moet het ff opschrijven hoor. Een nieuwe vk praktijk vlak bij mijn huis is nu ongeveer 1 jaar geopend. Direct na een positieve test heb ik me daar aangemeld,lekker dicht bij huis dacht ik. Ik zou met 8 weken kunnen komen voor de eerste echo(dat doen hun zelf) en de intake. Omdat mijn buik best hard groeide dacht ik dat ik misschien verder was dan we dachten,dus besloot ik te bellen. Ik mocht gisteravond komen. Bij mij eerste konden we in het zh met 7weken duidelijk een wezentje zien en een kloppend hartje. Nou wij daar g.avond met een volle blaas naar toe,zo had ik gelezen. Eerst de intake, en daarna mocht ik gaan liggen. Ze vertelde me wel dat ze nog in opleiding was om echo`s te kunnen maken,en dat in de vroege zwangerschap meestal haar collega dit deed. Eerst keek ze uitwendig. Mijn man en ik zagen de zwangerschapsring, vruchtzakje en in het zakje zag je ook duidelijk wat bewegen. Zelf zei de vk niks. Ze ging zo snel over mijn buik. Ik werd er helemaal zenuwachtig van. Nee zo gaat het niet zei ze, dan maar inwendig. En ik moest zoooooooooooo plassen, maar goed. Ze zei me dan ookdat ze niet goed wist of je bijeen inwendige echo een volle of een lege blaas moest hebben. Nou daar lag ik, dan ding erin en zij maar heen en weer. Ik dacht dat ik net was zag zei ze, maar het beeld krijg ik niet goed. Heb zo 15minuten gelegen. Wij dachten toch echt iets te zien wat bewoog, maar zelf zei ze dat ze niks vast kon leggen. Ik zei haar dat ik me nu wel zorgen ging maken, en ze zei me dat het vaker voor kwam. In het zh hebben ze nauwkeuriger appa. dan wij hier zei ze. Ook is het nog pril, ik moest me zeker geen zorgen maken zei ze. Ik nog gaan plassen en met een lege blaas geprobeerd,maar ik vond dat ze de tijd niet nam, ze ging van links naar rechts. Ze zei dat ze veel schaduw van mijn darmen zag. Nogmaals zei ze dat ik me geen zorgen moest maken, en dat ik maandag maar bij haar collega moest komen, gelukkig al wel snel. Bij het bijna naar huis gaan zij ze: ga maar van het ergste uit dan valt het altyd mee! Nou ja, zeg........In gedachten hebben mijn man en ik echt wat gezien.Voel me zwanger, heb alle symptomen, dus mijn gevoel zegt dat het aan haar ligt maar toch. Buiten dat voel ik me eigenlijk helemaal niet meer zeker bij deze vk praktijk. Ik snap best dat ze in het zh beter appar.hebben dan daar en dat 7 weken misschien dan nog erg pril is, en dat zijn nog leerling is, MAAR LATEN ZE DAN GEEN ECHO MAKEN! Ben zo onzeker hierdoor geworden.Het is een lang verhaal,maar goed. Graag jullie reactie hierop.

2. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    He bah wat jammer,zon eerste echo moet juist heel speciaal zijn,en je dan ook nog superonzeker maken........
    Ik snap niet dat ze die leerlinge alleen laten werken en er niemand met haar meeloopt,dat kan toch zo niet.
    Nu moet je het hele weekend nog in onzekerheid afwachten.......echt belachelijke gang van zaken daar

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Tjeetje zeg..., denk je fijn een echo te krijgen van je beeb, krijg je dit.
    Ook niet echt subtiel van die vk om te zeggen 'Ga maar van het ergste uit', zoiets zeg je toch niet!
    Denk dat ze inderdaad de tijd er niet voor heeft genomen.
    Als jullie het zelf wel gezien hebben waarom zij dan niet?
    Maak je maar niet te druk, sommigen zijn echte kwakzalvers!

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat een lomp mens zeg! Jeetje. Ik denk zo als je niet eens zoiets weet als als je bij een inwendige echo een volle blaas mag hebben of niet, en als een gek over iemands buik heengaat, je niet een echo mag maken. Ik snap niet dat ze niet een collega erbij hebben gedaan. Ik begrijp dat ze het moet leren, maar je gaat niet een zwangere onzeker maken.

Ik kan er echt niet bij dat ze zei dat je maar van het ergste uit moet gaan. Hoe kun je dit in godsnaam zeggen

Ik zit me heel erg op te winden omdat ik weet hoe belangijk het is dat je een goede eerste echo krijgt, en helemaal om te weten of het goed zit of niet.

Ik zou een klacht indienen serieus. Dat kan je gewoon doen. (staat bij onze verloskundigepraktijk op de folder) als je slecht bejegend bent mag je een klaht indienne. En ik begrijp er wel uit dat ze dat seriues nemen.

Ik hoop dat je maandag alsnog een goede echo krijgt. En wel melden aan die verloskundige als je heengaat. Het is heel belangijk dat je een goede band hebt met je vk.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou ja wat raar

hier is het zo dat leerlingen GEEN echo's mogen maken
    of er moet iemand bij zijn met een diploma die het over kan nemen
    maar ook die uitsprak van ga maar van het ergste uit dan valt het nog mee :confused: als je maandag komt zou ik dat toch even zeggen en doorgeven dat het zo raar en snel ging

groetjes marline

6. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Echt heel erg stom!
    Hoe kunnen ze dat een zwangere daardoor meer onzeker en emotionelere vrouw dat aan doen.
    Het is toch logisch dat je je nu druk gaat maken... waarschijnlijk om niets! Maar die muts kon t gewoon niet vinden. :( :( :(
    Gelukkig mag je maandag weer! :) Hopelijk hebben jullie dan meer succes.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou maandag bij die andere VK zeker een klacht indienen. Volgens mij had je kanariepiet nog een betere echo kunnen maken, ze wist duidelijk niet waar ze mee bezig was. En dan die opmerking over dat je maar van het ergste uit moet gaan, zodat het dan altijd meevalt, daar zakt je broek toch vanaf. Heel slecht, sowieso dat ze zo lang zit te rommelen en je flink onzeker maakt. Sterkte maandag!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vind het ook vreemd dat die verloskundige/echoscopiste in opleiding dit niet onder begeleiding deed... Bij ons in de praktijk zitten vaak verloskundigen in opleiding, maar er zit altijd een iemand bij die het over kan nemen als het nodig is...

Een klacht indienen vind ik iets te ver gaan, maar ik vind ook zeker dat je er maandag iets van moet zeggen, daar hoef je je helemaal niet vervelend over te voelen. Als niemand iets zegt, weet zij ook niet dat ze het niet goed doet, toch? (Ok, dat die opmerking niet goed valt kan ze op haar vingers natellen... :) )

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Klacht indienen en als je je niet rpettig blijft voelen, lekker naar een andere praktijk gaan.
    Vind het knap stom dat ze een echo maakt terwijl ze het schijnbaar niet kan.
    In opleiding of niet, dit kun je duidelijk niet zo maar doen.

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

maandag gelijk melden, weet dat mens niet dat dat gevoelig ligt of zo? dat is toch het eerste wat je leert in een opleiding? foei wat een prutser, heb je haar naam onthouden? klacht indienen hoor! dit kan niet, moet je kijken wat voor weekend je nu hebt!

11. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou ook zeker een klacht indienen. Volgens mij mag een leerling niet eens alleen echo's maken zonder dat het uiteindelijk door een echte vk wordt beoordeeld. Ze had toch gewoon even een collega erbij kunnen roepen?
    Gelukkig ben je er zelf redelijk zeker van dat je het wel goed hebt gezien. Kan me voorstellen dat je hier toch heel onzeker van wordt.
    En die opmerking kan al helemaal niet. Ook dat is belangrijk om te melden, want daar hoort ze toch op zijn minst op te worden aangesproken. Anders zou ik nu gewoon bellen voor je gemoedsrust, en niet tot maandag wachten. Succes.

12. gill1980

gill1980 Actief lid

15 okt 2008
    150
    0
    0
    echt zo belachelijk hoe die vrouw deed. Zo hoort een vk helemaal niet met je om te gaan!

Ik had meteen een klacht ingediend hoor, of desnoods meteen een andere vk geeist!

Sterkte

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meisie ik herken mezelf een beetje in je verhaal. Me VK praktijk doet ook sinds jan echo op de praktijk en ze dacht ook te zien hebben dat ik een BBZ had, dus ik gelijk in paniek, huilen, waarom ik, wilde zo graag een derde. Dus gelijk gestuurd naar de ZK om een echo bij de Gyn te laten maken. Eenmaal daar moesten we bijna 2 uren wachten..Ja hoor lekker!

Enfin ik lag op tafel en kreeg in inwendig echo. 2 min later zei de Gyn tegen mij; ik weet niet wat je VK heeft gezien, want dit is GEEN BBZ. Ik weet het zeker...Maar zullen we voor over 2 weken weer een echo plannen? Niet dat ik twijfel zei ze, maar meer voor jouw eigen gevoel, want je hoopt op een fijne echo en dan krijg je dit...

Maar ik heb daarna uitgebreid met me VK erover gesproken..

Liefs Jeanney

14. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Nou meid, zet het van je af, je hebt volkomen gelijk dat het een domme doos is hoor! Ik heb exact hetzelfde meegemaakt en op dat weekje spanning na, kan ik er nu alleen maar om lachen!

Mijn eerste echo werd ook door de vk gemaakt. ook een vervangster met totaal geen verstand (zo zeg ik het maar even) ik moest ook direct inwendig want ze wisten wel zeker dat het nog maar 5 weken was. Er was niks op het scherm te ontdekken... Ik natuurlijk in tranen, helemaal van slag, dus hebben ze me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar kon ik helaas een week later pas terecht. Ik was ook van het ergste uitgegaan. Maar goed, dat was na de miskraam van de vorige keer meer een soort van zelfbescherming.

Toen ze in het ziekenhuis een echo maakte, bleek het kindje al 10 weken oud te zijn en heeft de echoscopiste mij hoogstverbaasd aangekeken hoe het MOGELIJK was dat er vorige week niks te zien was... Citaat: 'ik heb toch echt geen toverstok in dat ding verborgen!'

Volgende week ga ik terug naar de vk, en ik ga dan zeker vragen hoe het kan dat het in een week tijd van 5 weken naar 10 weken kan groeien!

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Niet zo netje sinderdaad! Moet alleen wel zeggen dat ik ook rond die tijd een echo heb gehad bij de vk (uitwendig) en er al meteen heel duidelijk een kindje te zien was. Je zou denken dat het dan bij inwendig nog duidelijker moet zijn ookal is iemand in opleiding. Ik zou maandag wel een klacht indienen want ik vind die laatste zin bij weggaan echt niet kunnen! Sterkte maandag en k hoop op goed nieuws!

16. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Bedankt voor jullie reacties, nog even voor de duidelijkheid. De praktijk is van die vrouw(rond de 45 jaar) die de echo heeft(geprobeerd) te maken, dit doet ze samen met een andere vrouw. Ze zijn dus maar samen.Klacht indienen gaat moeilijk,maar ik ga het maandag zeker met haar bespreken, want anders stap ik liever over naar die andere praktijk. Ik dacht ook zo,als ze al geen echo kan maken, mijn hemel hoe moet dit met de bevalling gaan?

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    heel vervelend allemaal. Maandag vol goede moed terug voor een echo door haar collega.

Ik wil even kwijt aan de anderen dat je dingen die je niet goed vind gaan ook eerst kunt bespreken met de persoon in kwestie. Kijk hoe hij/zij daarop reageert alvorens je een klacht indient. Het wordt zo snel geroepen tegenwoordig. Dien een klacht in! Maar een gewoon gesprek kan ook wonderen doen. Levert dit niks op en blijf je er een naar gevoel over hebben kun je alsnog klacht indienen. Maar er is niet echt wat mis gegaan mijns inziens. Verder is de zin ; ga maar van het ergste uit niet leuk om te horen maar ook dat kun je bespreken. Ik zou het zeker proberen.

En een echo maken of een bevalling begeleiden zijn twee heel verschillende dingen hoor. Vroeger, toen er nog geen echo apparaten waren werden baby's ook geboren hoor.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Sjongejonge wat belachelijk zeg!
    als iemand het nog niet goed kan dan moet ze toch geassisteerd/ begeleid worden door een deskundige. ik zou een klacht indienen! gewoon aan degene die jouw maandag helpt.
    en dan ook nog die laatste opmerking.
    kan bij mij niet door de beugel.
    succes en hopelijk maandag een positievere echo
    ps wij hebben met 6 weken en 5 dg een uitwendige echo laten maken en daarop was alles goed zichtbaar, onze echoscopiste had hem binnen 10 sec in beeld.

19. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    bij mijn schoonzusje ging het ook zo, er werd haar verteld dat het een lege vruchtzak was...ze was helemaal overstuur en zelf heel zeker dat ze zwanger was, ze moest maar nadenken over een curratage of wachten tot het vanzelf mis ging....maar goed dat ze op haar gevoel afging wat ze was wel degelijk zwanger.....inmiddels bevallen van een prachtige dochter!

vertrouw op je gevoel!

liefs, :baby:

20. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoe is het vandaag gegaan? Was de collega prettiger in de omgang? Heb je nu wel rustig alles kunnen bekijken? En vooral heb je je zorgen van afgelopen keer uitgesproken?

Deel Deze Pagina