angst..!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxNienkexx, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Hoi,

Ik heb onderstaand verhaal/vraag net ook bij de verloskundige neergezet maar ben benieuwd of jullie mij ook kunnen geruststellen..of niet..:

Ik weet aardig goed wat ik wel en niet kan eten en drinken tijdens de zwangerschap en hier let ik ook op, maar ik las een paar dagen geleden dat ook salades soms verkeerde bacteriën kunnen bevatten.

Nu ben ik zelf gek op salades en door mijn verminderde eetlust is dat juist iets wat ik goed kan eten en waar ik van geniet. Nu ben ik ook op vakantie geweest naar griekenland en in een resort daar regelmatig salade gegeten, omdat ik de aparte vleesgerechten (waarvan ik vaak niet wist wat het was) wilde laten staan. Ik ben dus op vakantie voor meer het 'normale' eten gegaan, niet wetende dat salade ook besmet kan zijn met één en ander.

Doordat ik dat een paar dagen geleden heb gelezen van die bacteriën slaat me ineens de schrik om het hart dat ik misschien wel ergens in de zwangerschap listeria of toxoplasmose heb opgelopen. Ik zit nu ook de hele tijd terug te denken naar de keren dat ik salade heb gegeten groente die ik misschien niet door en door heb gewassen. Ik vind het erg vervelend dat het nu de hele tijd in mijn hoofd zit: "als het maar niet zo is dat..."

nu is het ook nog zo dat ik sinds gisteravond diarree heb en darmkrampen na het avondeten, vanavond ook weer. Dit zorgt er uiteraard weer voor dat ik bang ben dat mijn angsten terecht zijn. Ook op internet (jaja, ik weet dat het niet slim is om daar altijd op te kijken;)) zijn er niet vele geruststellende verhalen te vinden en lijkt het alsof ik helemaal verkeerd bezig ben geweest.

arghh...mijn hormonen zorgen de hele zwangerschap door al voor angsten. Maar bij deze kan ik dus niet zeggen of het irreeël of juist wel reeël is.

ik ben benieuwd naar jullie inzichten.

groetjes!

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Niets aan de hand tot het tegendeel is bewezen is. Vertrouwen in het verleden hebben en alert zijn voor de toekomst. Meer kun je niet doen.

3. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Stress kan ook darmproblemen veroorzaken meis. En druk maken doe jij je zeker! Kans is heel klein op die bacterien. Wel kan je lijf wat van slag raken door het kraanwater daar maar das vaak snel na inname al. Wat heeft je vk gezegd dan? Liefs

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
  5. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    bedankt dames, ik ga dinsdag naar de vk zal het daar nog eens voorleggen. Heb gewoon door mijn hormonen echt zo'n druk-maak-dag...grote kans dat ik morgenvroeg weer wakker word en denk; waar maakte ik me gister ook weer zo druk over?

wat de diarree betreft...ik had gister al diarree en ben vanavond toch uit eten geweest en heb daar een behoorlijk vet gerecht (lasagna) gehad dus het is logisch dat mijn darmen daar alsnog van van slag kunnen raken, het is nu ook over...maar ja...mijn hoofd maakt zich zo snel druk he ;)

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Snap ik wel hoor! Iedereen heeft die momenten wel eens!! :) Rustig aan en laat je vk je nog maar even geruststellen! ;)

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

kan volgens mij geen kwaad hoor, je zat in een resort, die salade werd daar waarschijnlijk goed gewassen, dan is er volgens mij niks aan de hand.
    even onsmakelijk detail : die salade verteerd snel dus als er iets mis was kreeg je de dag zelf of ten laatste de dag erna al diarree en krampen

toen ik op vakantie ging had ik gevraagd wat ik wel en niet mocht eten, hij zei opletten met groenten en fruit omdat je niet weet hoe ermee is omgegaan en het misschien lang in warmere temperaturen heeft gelegen.

als het er goed uitzag in het resort en het was lekker fris dan is er niks aan de hand, zelfs al wordt het niet supergoed gewassen is er ook niks aan de hand

stres is denk ik de boosdoener, als je met 3 man tegen 1 iemand gaat vertellen dat ie er grieperig uitziet en je herhaalt dat een paar keer dan word die persoon ook ziek, echt ziek, zulke dingen zijn bewezen.
    ik denk dat jij dat gedeeltelijk hebt ;) en met die lasagna heb je je darmen het gemakkelijk gemaakt om het psychishe te laten doorbreken :p

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    de kans dat je t oploopt is echt zooooo klein! normaal at je ook alles, dus wel toevallig dat je het precies tijdens je zwangerschap zou krijgen....
    niet te veel druk maken hoor! tegenwoordig verzinnen ze steeds weer andere dingen dat je niet mag eten.
    ik wordt er gek van! ik heb t naast me neer gelegd. anders wordt ik gek!
    meid, let gewoon een btje op, maar maak je niet te druk!
    de eerste 3 maanden waarin alles aangelegd wordt is tenslotte ook al voorbij...
    geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina