Ik ben vandaag 27 weken zwanger, en zie sinds gister sterretjes. Ik ben al anderhalve week ziek (grieperig) en dit gaat maar niet weg. Ook heb ik gigantische hoofdpijn,een naar gevoel bij mijn maag en ben misselijk (met kokhalsneigingen maar net niet overgeven). Reden om me zorgen te maken of hoort dit er allemaal bij? En heeft het nut om maandag de dokter te bellen ivm griep die maar niet weggaat, of moet ik gewoon uitzieken? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik had trouwens ook vannacht last van een verdoofd gevoel bij mijn handen/vingers. Geen idee of het er iets mee te maken heeft hoor, maar het viel me wel op omdat ik hier normaal nooit last van heb.
ik wil je niet bang maken maar ik zou zeer zeker even een dienst doende arts bellen ! mij is door de gyn verteld dat wanneer je sterretjes ziet hoofdpijn hebt misselijk bent er een kans bestaad dat je zwangerschaps vergiftigig hebt ( is tegen mij gezegd ik heb dan ook al een hoge bloeddruk , dat hoort ook in het rijtje thuis ) dus ik zou zeer zeker even bellen of langsgaan ! beterschap en succes ermee !
Bedankt voor je reactie! Ik heb een bloeddruk van 123/75, dat is toch normaal? Móet er echt een hoge bloeddruk bij zitten? Want dan hoef ik nergens bang voor te zijn toch? Of kan je bloeddruk in een paar dagen veranderen? (voor het laatst 20 oktober gecheckt). Sorry voor de vele vragen, maar ik voel me altijd zo opgelaten als ik de arts voor niks bel...
ja ik dacht wel dat een hoge bloeddruk er bij hoort , maar inderdaad deze kan per dag zelfs per uur verschillen ! 123/75 is inderdaad netjes ja . bel gewoon even naar een arts die kan je dan meer vertellen en daar zijn ze voor ! gewoon doen hoor !
heejj lieverd.. ik zou toch echt even de dokter bellen! en anders even langs het ziekenhuis gaan want dit is niet goed. gewoon grieperig is niet erg en dat kan langer duren in de zwangerschap maar sterretjes zien, verdoofdgevoel in je handen/vingers, hoofd en ook misselijk is NIET GOED! je kan beter 1 keer te vaak de dokter bellen dan te weinig meis, je moet niet alleen aan jezelf denken maar vooral aan jullie kleine meid. en 20 oktober is nu al 11 dagen geleden! in die tussentijd kan je bloeddruk een heel stuk gestegen zijn. mocht het indd zwangerschapsvergiftiging zijn in een begin stadium kunnen ze er nu misschien nog wat tegen doen maar als je blijft wachten dan is het misschien straks te laat en moeten ze je meisje gaan halen al zo vroeg omdat jij er anders ook aan kan overleiden. ik ken je al wat langer dan vandaag dus wees nou niet eigenwijs en bel gewoon even de dokter, ziekenhuis of anders de verloskundige! Dikke knuffel
Heej lieverd, Klees net pas je berichtje....Ik ga zo gelijk de huisartsenpost bellen. Ben toch best geschrokken van je berichtje, en ja je weet inderdaad hoe eigenwijs ik ben haha. Ik ga zo echt bellen, beloofd! Alex gaat zo even boodschappen doen, en ik wil hem niet ongerust maken dus ik wacht even tot ie weg is. Anders dan gaat ie gelijk flippen haha. Ik sms je wel als ik meer weet...dank je voor je berichtje schat! Dikke knuffel
Dayenne, Ook hier weer iemand die je wel een beetje ongerust gaat maken. Ja, je bloeddruk kan in een paar dagen ineens hoger worden! Ja, hier zou ik niet mee rondlopen! Helaas kan je ook een bepaalde vorm van zw. vergiftiging krijgen zonder een te hoge bloedruk. Bel op, laat je niet afschepen als je bloeddruk "netjes" is, maar laat ze bloedprikken! (helaas ervaring met Pre-Eclampsie/HELLP en hoor vaak dat mensen toch te lang doorlopen met symptomen) Natuurlijk kan het ook allemaal onschuldig zijn, maar eis een bloedtest!
Daphne, bedankt voor je berichtje. Nu begin ik me wel een beetje zorgen te maken... Wat kunnen ze allemaal zien in een bloedtest dan? Kan je daarin die vergiftiging zien? Ik zal er zeker om vragen!
heejj lieverd ik wou je niet te erg laten schrikken maar ik weet hoe eigenwijs je kan zijn dus moest het duidelijk zien te brengen ! ik ben heel blij dat je de dokterspost gaat bellen! en anders gewoon bellen wanneer alex er bij is, hij moet het ook weten omdat jij nu echt even NIETS moet doen! en indd zoals daphne zegt blijven aandrinken tot ze een bloedtest doen en je urine gaan controleren. in de bloedtest kunnen ze stoffen vinden die bij zwvergiftiging horen en in je urine de eiwitten moeten ze controleren, en ook je bloeddruk dus goed laten opmeten. dit gaat om JOU en je meisje dus zorg er voor dat je krijgt waar je recht op hebt! Dikke knuffel en als ik om half 6 nog niets van je hem gehoort dan bel ik je!
ik heb dus dezelfde klachten en het kan ook komen doordat de kleine aan het draaien is en ook dat de kleine op je slagader lig waardoor je sterretjes en alles ziet mijn bloeddruk was toen afgelopen dinsdag 129/89 en afgelopen woensdag 125/80 krijg nu dinsdag weer controle maarf zij zeggen dat het door de kleine komt die dan draai en dan de slagader ff dichtdruk enzo maar hij is hier sinds woensdag middag niet meer gedraait en ligt met hoofdje boven onder me rib ze hebben hier dus urine na gekeken en bloeddruk en me buik onderzocht
Ik heb net gebeld, en moest eigenlijk direct langskomen. Maar ik moet met de bus, en dit vond ze niet verstandig. Dus krijg ik zo een spoedtelefoontje van de dokter, en die gaat kijken of hij langs moet komen of dat ik wel met de bus mag. Ze zei dat het goed was dat ik had gebeld! Ik hou jullie op de hoogte...
tuurlijk is het goed dat je gebeltbhe had ik dus ook gedaan woensdag maar zie net boven jou bericht mijn uitslag hoop dat die bij jou net zo is dat het de kleine is die draait en je slagader afknelt en ze je bloeddruk in de gaten houden zoals bij mij word gedaan
Oke, dus daar kan het ook aan liggen. Bedankt voor je berichtje, en ik hoop dat ik hetzelfde als jou heb!
lieve schat ben echt blij dat je gebeld hebt! en bengeltje jij bent al wat verder in je zwangerschap waardoor jou kleine al wat groter en vooral zwaarder is. en daardoor de slagaarder goed dicht kan drukken. dayenne is nog "maar" 27 weken en de kleine heeft nog heel wat ruimte. ik duim super hard voor je lieve schat en ik hou het hier in de gaten en bel je strakkies even! als je toch naar de dokter toe moet wil je me dan even smsen? ik denk aan je lieverd! hoop zo dat het niets is! Dikke knuffel!
Nou dokter wilt niet langskomen....hij zegt dat het een griepje is. Vind het wel raar, want de assistente reageerde heel anders. Dokter wilde dat ik mijn temperatuur ging bijhouden en bellen als ik zieker werd. Zal ik maandag mijn eigen dokter even bellen?
lieverd ik zou anders gewoon de verloskundige bellen! desnoods het spoednummer. ik zou echt niet wachten tot maandag! er moet vandaag nog iemand naar kijken en als het echt niet anders kan morgen! en anders gewoon naar het ziekenhuis gaan. wat een k*t dokter zeg!
Ik ga liever naar het ziekenhuis ja... Ja vind het heel vaag. Want de assistente wilde dat ik langs kwam, maar die dokter zei een griepje. Hij vroeg ook dingen als: ben je verkouden of heb je last van je keel. Ik zei daarop nee en toch zei hij: je hebt een griepje. Ik heb nog nooit sterretjes gezien tijdens een griepje, of verdoofde vingers gehad. Alex is nu natuurlijk helemaal in de stress..He verdorie, ik was net zo trots op mezelf dat ik gebeld had en dan krijg ik zo'n zak aan de lijn!