12 weken en nog steeds misselijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fatiha, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatiha

fatiha Actief lid

hallo
    ik heb vreselijk hoofdpijn ,mag ik dan een paracetamol nemen :(:
    als ik eet wordt ik heel erg misselijk en dan moet ik overgeven ,en bij het overgeven krijg ik gelijk een bloedneus, is dat normaal?
    ik ben nu al 12 weken en nog steed misselijk. :(

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben nu 24 weken en ook nog steeds misselijk :s Sommige mensen hebben nu eenmaal ' geluk' . Je mag zeker een paracetamol nemen tegen hoofdpijn, maar niet teveel. Ik neem er max. 1 en duik dan m'n bed in. Bloedneuzen komen vaker voor bij zwangere vrouwen. Je kan wel bij de huisarts medicatie vragen tegen d emisselijkheid. Sterkte ermee...

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hoi
    ik las net bij het kopje 'zwangerschap" iets over reisbandjes die je kunt kopen voor om je pols. deze zouden helpen tegen de misselijkheid bij reizen maar ook bij zwangerschap. te koop bij de drogist, misschien een tip?
    en de misselijkheid, je bent nu 12 weken, bij 16 weken zou je je pas wat beter moeten voelgen, zowel de misselijkheid en moeheid (had ik echt heel erg!). maar ja, ken ook mensen die veel langer misselijjk blijven. vervelend lijkt me....
    ik heb ook rond die periode wat hoofdpijn gehad, nu niet meer. voel me nu echt een stuk beter dan toen ik 12 weken was! dus houdt de moed er in.... succes!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

In principe is het zo dat vanaf week 10 je hcg hormoon omlaag gaat en dat je je vanaf dan beter kunt gaan voelen. Bij mij klopt dit dan ook. Ben nog steeds wel een beetje misselijk met vlagen, maar niet meer zo erg dat ik steeds moet overgeven of dat het mijn dagelijkse bezigheden belemmert. Nu maar hopen dat dit zo blijft en dat het echt steeds beter zal gaan ;)

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, misselijkheid kan langer aanhouden dan de 12 weken, het wordt langzamerhand minder. Je mag zeker paracetamol, tot 6 per dag maar de ervaring leert dat het niet veel helpt uiteindelijk. Rond die periode had ik elke dag hoofdpijn, het ging maar niet over. Het bleek dat ik te weinig dronk. Een zwangere vrouwen moet over het algemeen iets meer drinken. Dus probeer minimaal 2,5 liter water per dag binnen te krijgen. Als je misselijk bent is het erg moeilijk, maar probeer het. Hoofdpijn duidt vaak op vocht te kort.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben 18 weken zwanger en nog steeds misselijk, 3-4x per week hang ik 's morgens echt boven de wc pot...
    Heb ook al alles geprobeerd maar t word niet bepaald minder...

Paracetemol, zoals boven genoemd mag je wl gebruiken, aspirine, iboprufen, en naproxennatrium niet...
    Ik slik zelf wel zo min mogelijk...

Deel Deze Pagina