Hoi! Ik zal me even voorstellen: ben 25 jaar oud en sinds begin april gestopt met de pil. Werd toen op dag 40 ongesteld, nu een maand later op dag 41 no steeds niets...en dat terwijl ik gehoopt had dat m'ncyclus nu korter zou zijn geworden i.p.v. langer....ik heb gelezen dat indien je cyclus langer dan 6 weken duurt het maar de vraag is of je wel een eisprong hebt. Voordat ik met de pil begon had ik ook een vrij lange en onregelmatige cyclus, maar ik heb het toen nooit echt bijgehouden, was er wel blij mee toen dat het zo lang duurde.. Moet ik nu naar de huisarts gaan om te checken of ik wel een eisprong heb of ben ik te ongduldig? Alvast heel erg bedankt!
Je lichaam moet nog wennen aan het ontpillen, een eisprong is er altijd maar het is wel moeilijker om die te vinden als je onregelmatig bent. Ik heb ook een zeer onregelmatige cyclus (6 à 8 weken) en ik ben toch zwanger geraakt. Voorbije maand heb ik mijn eisprong gevoeld, je kan dat merken als je wat meer (en elastisch) slijm verliest en door kleine krampjes rechts of links onder.
Ik kan ook niet echt van mijn cyclus op aan. Vroeger voor mijn pil (jaren geleden) was ik steeds onregelmatig en lange cyclus. Dan aan het pillen gegaan en er een jaar of wat later mee gestopt. Toen is mijn cyclus uiteindelijk mooi om de 28-29 dagen gekomen. Tot een aantal cyclussen geleden, toen waren het er plots weer +/- 40 dagen. Nu begin van de maand beslist dat we met kinderen wilden beginnen. Beetje afwachten in het begin, aangezien mijn cyclus dus langer werd. Wat blijkt, nu is het weer 29 dagen. Langs de ene kant vind ik dat positief hoor, dat de cyclus korter is. Maar ik vraag mij af of dat gaat blijven schommelen. Weet iemand dit?
Daar ben ik het niet mee eens! een eisprong is er niet altijd. Het kan zijn dat er in je eierstokken teveel eitjes zitten, die allemaal hormonen afgeven. Daardoor bouwt je baarmoederslijmvlies zich ook op en op een gegeven ogenblik als dit dik genoeg is, breekt het weer af, met als gevolg dat je een menstr hebt. Uiteraard kán het voorkomen dat er af en toe wel een eitje vrij komt of dat het gewoon langer duurt voordat je eitjes springt.
ik zou nog even wachten, het kan ontpillen zijn! Als je er over een paar maanden nog last van hebt, kun je altijd nog naar de HA. Meestal willen ze er zo snel toch niets aan doen... Succes