Voel baby vandaag bijna niet! Hoe vaak voel jij je baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emmi, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmi

Emmi Actief lid

May 13, 2007
    138
    0
    16
    hoi allemaal

Ik ben vandaag nogal ongerust omdat ik mijn baby vandaag amper heb voelen bewegen
    Wat wil dit zeggen?
    En moet ik dan misschien naar het ziekenhuis gaan?

Hoe vaak moet je u baby voelen bewegen?

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    bij ons zeiden ze dat je vanaf de 28 weken je baby dagelijks moest voelen. ga dalijk eens rustig op bed liggen, op je zij, vaak wordt je baby dan wel wakker.
    Als je je ongerust maakt, bel je morgen de vk, ze kan je dan gerust stellen door naar het hartje te luisteren.
    Als zij het nodig vindt, kan ze een CTG laten maken in het ziekenhuis, waarbij gekeken wordt naar oa de hartactie van de baby.

Op je vraag hoe vaak ik de baby voel: ik voelde haar maar weinig. Zeker bij 26 weken, daarna werd het iets meer, om vervolgens weer af te nemen. Gemiddeld voelde ik haar denk ik 4x per dag, dan elk hikje en trapje meegenomen..
    Soms ook wel minder hoor, ze was niet zo actief, maar dat haalt ze nu in..;)

Succes ermee

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Mijn vk zei dat je de baby vanaf 28 weken elke dag moet voelen bewegen. Als je echt ongerust bent zou ik morgen de vk bellen, als je dan nog niks gevoeld hebt.

4. Emmi

Emmi Actief lid

May 13, 2007
    138
    0
    16
    normaal gezien voel ik haar zeker 15 A 20 keer per dag
    en zijn het zeer duidelijke stampjes
    ik zie dan zelfs mijn buik op en neer gaan

Mijn vk zei wel dat je ze vanaf ongeveer 20 weken dagelijks moet voelen bewegen

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik voel de kleine ook dagelijks maar toch is t normaal dat ik vorige week mijn zoon bijna niet gevoeld heb, zeiden ze in t zh.
    Blijkbaar zegt het niet altijd wat.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik voel 'm wel elke dag bewegen, maar op sommige dagen is hij wat rustiger dan op andere dagen. Dan voel ik hem wel, maar minder actief, zeg maar.

Als je je zorgen maakt, altijd de VK bellen!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd mij is ook verteld dat je de kleine vanaf 28 weken echt elke dag moet voelen.

Ik voel de kleine eigenlijk elke dag, tot vorige week. Toen heb ik hem/haar op woensdag gevoeld, donderdag niet, vrijdag niet, zaterdag niet, zondag niet, maandag niet (naar een verloskundige geweest hartje gehoord), dinsdag weer gevoeld. Ik was wel een beetje bezorgd vandaar ook dat we naar die verloskundige mochten komen (We zijn onder controle bij gyn).

Dus mocht je de kleine niet voelen en je ongerust maken zou ik gewoon je vk/gyn even bellen.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb hem een tijdje ook wat minder gevoeld.. soms af en toe de hik maar minder shopjes... dit kan gewoon en alles is gewoon nog prima met mijn kleintje hoor ;)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als je je zorgen maakt bel je je vk toch even? Waarom zou je gelijk naar het ziekenhuis gaan?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Daar geloof ik helemaal niets van dat ze dat heeft gezegd. Veel vrouwen voelen hun kind nog niet eens bewegen met 20 weken! Laat staan dat je je kind dagelijks moet voelen.

11. music4life

music4life Niet meer actief

ik tel de keren niet ,maar houd het wel goed bij ,waneer ik haar voel,,,het meeste voel ik haar als ik net wakker ben en savonds in bed,,overdag ook wel maar dan is ze wel heel rustig..als je het niet vertrouwd echt ff naar de vk gaan hoor!

12. music4life

music4life Niet meer actief

is idd pas vanaf 28 weken dat je je baby dagelijks moet voelen

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn vk zei vanaf 24 moet je de kleine elke dag voelen. Als ik op mijn zij ga liggen word hij meestal wel wakker.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

De professionals noemen over het algemeen een termijn van tussen de 25-28 weken dat je je kindje dagelijks moet gaan voelen. Tot die tijd is er niets aan de hand als jij het niet voelt: de bewegingen zijn dan nog niet altijd hard genoeg dat jij het voelt, maar ze zijn er echt wel.
    20 weken is gewoon erg vroeg om je kind al dagelijks te voelen. Ik had zelf mazzel dat ik al vanaf 18 weken onze kleine meid dagelijks voelde, maar ze heeft van meet af aan erg strak ingepakt gezeten in mijn kleine buikje, placenta ligt achter, ik ben erg slank en ik voel nu eenmaal alles in mijn lijf. Bovendien is het een enorme drukteschopper, dus dan is het wel logisch allemaal en heb ik wel zo'n beetje alle factoren die meehelpen aan het voelen van de baby.
    Als jij een rustiger baby hebt, de placenta misschien meer naar voren ligt, iets gevulder bent en je wat minder bewust bent van wat er allemaal in je lijf gebeurt, zul je dus veel minder voelen.
    O, en dan nog iets: voor een groeistuip aan zijn ze vaak rustiger, merkte ik zelf. Dan was het even een aantal dagen flink rustiger, kreeg ik een groeispurt en vervolgens was het weer lekker druk van binnen...
    Niet te gauw zorgen maken dus!

15. Emmi

Emmi Actief lid

May 13, 2007
    138
    0
    16

Omdat mijn vk had gezegt dat als ik het kindje minder voel bewegen
    ik direct naar het ziekenhuis mocht komen ook omdat ik de laatste weken last had van hoge bloeddruk
    maar ik vroeg me dus af van wanneer men spreekt van minder beweging

En ik heb me inderdaad vergist het was vanaf 24weken dat mijn vk zei dat ik ze elke dag moest voelen

28weken vind ik wel wat laat om dan pas je kindje elke dag te voelen
    En dat vinden ze bij mij in het ziekenhuis ook

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier gaat het de hele dag door sinds een week.

Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen ;)

17. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

Jun 23, 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Dan zou ik gewoon even de vk bellen! Beter een keer voor niks dan dat jij gaat lopen stressen! ;)

Share This Page