Amper 5 weken op pad, of mijn broeken zitten strak..Terwijl de foetus (in de boekjes wordt t nog niet eens foetus genoemd) pas 1 mm groot is! Ik eet normaal, maar waarom ben ik dan nu al aan het uitdijen? Het maakt me een beetje nerveus voor wat er komen gaat op uitdij-gebied...Iemand hier ervaring mee ? (en bvk als antwoord heeft dat dit nu even tijdelijk is )
hey we zijn even ver, gefeliciteerd met je zwangerschap Ik heb dat nu ook, heb zo'n opgeblazen buik en dat terwijl ik niet meer eet als anders, heb zelfs minder eetlust dan normaal
hey hallo Ik heb dat dus ook! ik had bij 4 weken ook al dat me broek strak zat, ben toen een zw broek gaan halen, maar ik heb afgelopen week gerpobeerd me oude broeken aan te doen, en nu krijg ik ze zowat niet dicht, of ik moet me buik erg in houden maar dat voelt niet prettig, snap dat ook niet want het is nog maar zo klein in je buik wat er zit...
ik had dat rond die tijd ook, zijn je darmen, het neemt wel weer wat af hoor, ik pas nu wel weer gewoon in mijn broeken
Klopt, het zijn idd je darmen. Ik heb dat vooral in de avond heel erg, dan kunnen met broeken niet meer dicht. In de ochtend geen probleem,dan kunnen mijn broeken nog wel gewoon dicht.
ik blijf ook hopen op mijn darmen, maar krijg geen broek meer aan, dus voor 2 weken terug maar even 2dehands een paar broeken gekocht ergens voelt het wel lichtelijk voorbarig maar vooruit het zit wel lekker. Ik was de eerste weken qua gewicht zelfs iets afgevallen, en vorige week ineens ruim 1 kilo aangekomen ach we zullen het wel zien, ga me er neit zo druk om maken.
het zijn inderdaad de darmen, ik heb er ook heel erg veel last van!!! als ik een gewonen broek aan heb doet het gewoon zeer in mijn buik
Hoi! Hier nog een met hetzelfde probleem. De zwangerschapsbroeken lachen me toe in de kast...... Maar ja, dan weet iedereen het gelijk en dat is nou nog niet de bedoeling. Ik hoop inderdaad dat het nog weer wat wegzakt. Als ik thuis ben maar gewoon de knoop open.
Ook ik heb er last van maar dan met name sávonds.Bij mn andere zwangerschappen begon ik erg laat pas te groeien.We zullen zien hoe dat nu gaat.Ik denk inderdaad dat het eerst weer wat gaat afnemen. Nou ja ze zeggen wel dat des te vaker je zwanger bent des te eerder je het al ziet.Ik ben voor de 4e x zwanger en heb hiervoor een mk gehad.We wachten af...
Ja hoort er allemaal bij....Je darmen zijn wat opgezet..Ik heb af en toe buikpijn omdat ik gewoon voel dat mijn darmen "plaats" moeten maken voor mijn baarmoeder en mijn buik is behoorlijk opgezet .Ik herken het zo van de vorige zwangerschappen. Maak je niet druk het gaat vanzelf weg. Liefs Najet
Ik herken het ook! Zeker 's avonds zetten mijn darmen enorm uit. Het schijnt wel normaal te zijn dat je in het begin al aankomt, iets van 2 kilo, in de eerste twee maanden. Maar ja, dat ligt ook aan hoe ziek je wel of niet van je zwangerschap bent. Hier heb ik vooral rommelende darmen, maar ik heb nog geen echte misselijkheid.
Hallo hier ook hetzelfde!! Krijg mn eigen broeken niet meer dicht dus worden het leggings met jurkjes...alleen daar zie je dus af en toe ook duidelijk een buikje... We willen het nog wel even voor ons houden en wachten op de 1e echo die wordt rond de 10 weken gedaan! Spannend!! tis trouwens ons tweede kindje..
Ik heb nu ook een dikkere buik. Je darmen gaan opzetten onder invloed van hormonen. Wat ik doe met mijn broeken: ik pak een grotere elastiek, sla die om een lusje van mijn broek en trek hem zo om de knoop. Zo blijft alles plat zitten maar heb je toch net die centimeter extra. Dit kan natuurlijk alleen als je een langer truitje draagt.
Hoi hoi, Ik voel me als een opgeblazen pad! Ik ben net 5 weken en 6 dagen zwanger en echt al 1 kilo aangekomen. Moet ik wel zeggen dat ik de hele dag door misselijk ben en dus de hele dag door dingetjes eet....
Klinkt heerlijk bekend!! Ook bij mij was er met 7 weken al een klein buikje ontstaan, maar dat had te maken met opgezette darmen. En inderdaad ook met name aan het eind van de middag/begin van de avond. Naar het werk gewoon mijn eigen broeken aan, op de fiets terug naar huis alle knopen los (zolang ik nog een jas op de fiets moet dragen valt dat helemaal niet op gelukkig!!) en zodra ik thuis kom: manlief een kus, door naar boven en een joggingbroek aan Ik hoop maar dat het weer echt beter gaat worden, zodat ik mijn stretchy zomerbroeken en jurkjes snel aankan en nog geen positiekleding hoef te gaan kopen!
Bij 5 weken is het zeker weten de baby nog niet nee. Het kan door hormonen komen, deze zorgen er ook voor dat je darmen opzetten en alles zoekt een ander plekje in je lichaam. Het kan best zijn dat je over 4 weken ineens helemaal geen buik meer hebt. Dat heb ik ook gehad en dat hebben heel veel anderen ook. Bij 12 weken komt je baarmoeder net boven je schaambeen uit, dus dan kun je pas echt een zwangerschaps buikje krijgen. Gefeliciteerd trouwens