Hoi dames! Wij zijn nu 10 maanden geleden gestopt met de anticonceptie.. Hij (29) ik (22) willen dit echt dolgraag! Toen ik stopte bleef mijn menstruatie voor ongeveer 7 weken uit.. Toen werd m'n cyclus echt een DRAMA ik werd om de 18 dagen ongi en 9 dagen lang! Dus om de 9 dagen bloedde ik dus.. Ik heb toen na gevraagd bij de dokter maar die wou nog niks doen omdat ik zo jong ben? Pfff ik word er echt wanhopig van! 10 maanden is lang!! Tenminste het voelt lang! Ik weet niet meer wat ik moet doen! Kan ik zelf ook nog wat aan m'n cyclus doen? Zie het echt somber in' hoelang zijn jullie bezig geweest ?? Liefs
hoi Jaysa, Kan me goed voorstellen dat je daar gek van wordt. En ik vind het ook wel zorgelijk. 18 dagen is te kort voor een cyclus en ook 9 dagen bloeden is erg lang (als je tenminste nog echt bloed). Ik vind het onzin dat je huisarts door je leeftijd nog niets wil doen. In principe sturen ze je na 1 jaar door, maar als er aanleiding tot zorg is, kan dat eerder. Bovendien zijn er dingen die de huisarts zelf al kan onderzoeken. Heb je al getemperatuurd? Dan kun je nl een beter beeld van je cyclus krijgen. Dan weet je nl ook of je LF (tijd tussen je eisprong en je ongi) wel lang genoeg is. Deze moet nl minimaal 10 dagen zijn. Korter verkleint je kans op zwangerschap aanzienlijk (maar maakt het niet onmogelijk hoor). Daar is best makkelijk iets aan te doen ook meestal. Als je LF dus te kort is, heb je echt een goede reden om je te laten doorsturen. Ik zou dus nog een keer met je HA gaan praten aandringen op verder onderzoek. Wil hij dit niet, zou ik echt met een andere huisarts gaan praten. Een kinderwens is een kinderwens en als er medische problemen zijn, moeten die serieus genomen worden. Daar heeft je leeftijd niets mee te maken. Natuurlijk kan het zijn dat je nog aan het ontpillen bent (is wel lang, maar het kan). Maar dan moeten ze je daar in gerust stellen.
Wanneer ben je naar de huisarts geweest? Als je na 10 maanden nog steeds geen nette cyclus hebt vind ik het raar dat hij je niet helpt. Ik zou naar een andere huisarts gaan.
zeker weer naar de huisarts gaan.. en aandringen op wat je zelf kan doen.. je kan tempen of ovulatie testen gebruiken en er zijn bepaalde capsules die je kan nemen voor je cyclus.. maar hij moet wel aangeven welke goed voor jou zijn..wil hij nog niets doen zou ik een secend opinion vragen bij een andere huisarts. daar heb je gewoon recht op.. en je heb recht op hulp want daar betaal je uiteindelijk ook ziekenfonds voor,. ga meer op je strepen staan meis..want je zit al bijna op een jaar en vind het voor je cyclus erg lang om nog zo raar te zijn.. en je dokter mag alleen zeuren over je leeftijd als je 18 ben of jonger! tis altijd je eigen keus en hij heb het maar te respecteren! succes meis en hopelijk snel meer duidelijkheid zodat je zwanger kunt worden!