Vraag over spiraaltje...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Otje, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb even een vraag over het mirena-spiraaltje. Ik heb zelf afgelopen donderdag het spiraaltje laten plaatsen. Is me best meegevallen. Daarna een beetje gevloeid maar nergens last van verder nu.
    Maar nu terug komend op mijn vraag. Ik hoor om me heen best wel verhalen dat vrouwen zwanger worden door het spiraaltje heen. Volgens mijn huisarts is het spiraaltje gewoon net zo betrouwbaar als de pil (99 %) dus ik ga er vanuit dat ik niet zomaar zwanger wordt. Eigenlijk willen we geen kinderen meer maar omdat we twijfelen wil ik nog niet aan sterilisatie denken.
    Mijn vraag is dus eigenlijk: Het is toch wel echt betrouwbaar he? :oops:

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij is hij wel betrouwbaar, zolang hij maar goed zit. Zodra jij hem gaat voelen dan zit hij niet goed meer en ben je dus niet meer beschermd.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb tussen de zwangerschappen in ook het mirena spiraal gebruikt en geen klachten gehad.

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Vriendin van mn moeder is 2x zwanger geraakt ondanks dat ze een spiraaltje heeft gehad.
    Maar mn schoonzusje heeft ook een spiraal gehad en die is niet zanger geraakt toen ze m had.
    Nu die eruit is is ze weer zwanger :D
    Ik heb verder geen ervaring met een spiraal maar hoor er verschillende dingen over.
    Het is voor mij iig nooit ter sprake geweest om m in te nemen.
    Maar over die vriendin van mn moeder.
    Dat was natuurlijk al wat jaren geleden.
    Denk dat de spiraaltjes toch wel aangepast zullen zijn?!
    Als de huisarts zegt dat ze 99% betrouwbaar zijn dan zou ik daar op geloven hoor meid!
    Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken :)

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je moet een onderscheidt maken tussen een koperspiraal ( zonder hormoon) en de Mirena spiraal ( met hormoon).
    Als de Mirena goed geplaatst wordt door gynaecoloog of huisarts is er niets aan de hand.
    Wordt deze niet goed geplaatst dan is het momenteel in Nederland zo dat 1 op 5 toch zwanger wordt ( 20%).
    In principe is de Mirena net zo betrouwbaar als de pil, of ring of pleister maar alles hangt dus af van in dit geval een goede plaatsing. In dat opzicht acht ik een gynaecoloog kundiger aangezien zij daar jaarlijks over bijgeschoold worden, en zij dit bijna aan de lopende band doen, een huisarts naar verhouding veel minder.

Deel Deze Pagina