Hoi allemaal. Ik vraag me af of er iemand is die mij gerust kan stellen. Ik heb een hele regelmatige menstruatie met een cyclus van 30 dagen, ik voel altijd mijn eisprong, ben niet te dik en heb geen acne. Maar wat ik wel heb en waardoor ik me wel eens af vraag of ik wel zwanger zal kunnen worden, is overbeharing. Ik heb dit al vanaf mijn 18e. Ik heb er last van op mijn onderbuik en een beetje op mijn kin. Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit hebben en die zwanger zijn geworden. Het zou een hele geruststelling zijn, ik zit er al heel lang mee in mn maag. Het was nooit echt een probleem maar dat zou het wel worden als blijkt dat ik niet zwanger kan worden
Omdat ik denk dat mn hormonen misschien in de war zijn ofzo? Ik durf er ook niet zo goed mee naar de dokter eigenlijk
Gewoon ff langs de dok gaan, ze kunnen met bloedonderzoek kijken of je hormonen oké zijn. Dok hoeft heus je haren niet te zien, en mocht ie dat wel willen: Hij ziet wel raardere dingen dan wat extra haartjes
Ik heb hier ook last van en ben toch zwanger geworden vorig jaar! Dus denk niet dat het een probleem hoeft te zijn hoor, zeker niet als je cyclus zo regelmatig is. Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden?
O dat is wel geruststellend nieuws. We zijn niet heel serieus aan het proberen maar ik dacht afgelopen maand dat ik wel eens zwanger kon zijn maar het bleek niet zo te zijn, werd gisteren ongesteld. Ik heb mn hele leven al een beetje angst dat ik geen kinderen zal kunnen krijgen door die overbeharing. Heb het er ook nog nooit met iemand besproken eigenlijk dus dit is wel fijn
Geen zorgen hoor! En anders even naar de HA als je het niet vertrouwd! heel veel succes met zwanger worden..
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij. En die angst is ook wel herkenbaar, maar dus niet gegrond! Vorig jaar was ik heel snel zwanger, maar het ging helaas mis. Nu duurt het langer en gaan ze, als ik nu ongesteld word, wel mijn bloed nakijken op de hormoonwaardes. Maar omdat mijn cyclus heel regelmatig is, verwacht de gynaecoloog eigenlijk niet dat er iets geks uit gaat komen.
Ik ga proberen me er niet meer druk om te maken. Dat zal zeker niet helpen bij het zwanger worden. Dank je wel en jij ook!
Okee JeetjeB, dat is mooi. Ik hoop dat jij snel zwanger wordt. Het is wel geruststellend dat de gynaecoloog geen rare dingen verwacht. Ik vind het eigenlijk ook zo gek dat ik er last van heb want ik heb juist een extreem vrouwelijk figuur. Ik denk wel eens dat ik gewoon heeel veeel hormonen heb In dat geval ben ik misschien ook wel heel snel zwanger
Misschien ligt het wel niet aan je hormonen, maar is het een erfelijk bepaalde haargroei. Heeft je moeder het ook? De ene vrouw is nu eenmaal wat zwaarder behaard dan de ander, net zoals de ene man veel borsthaar heeft en de ander maar 3 haartjes.
Ja mn moeder heeft het altijd wel een beetje gehad in haar gezicht en mn 2 zussen ook wel een beetje maar ze hebben niet zoveel haar op de rest van hun lichaam als ik. Ik heb het misschien wel van mn vader geerfd Ik heb het zelf ook niet beter gemaakt. Teveel in de weer geweest om het weg te krijgen, ik denk wel eens dat het een stuk minder erg was geweest als ik er niks aan gedaan had maarja daarvoor is het nu te laat
Als het donkere haartjes zijn dan kan je ze laten laseren hoor! kost wel wat, maar je bent er wel voor altijd vanaf!
Het waren geen donkere haartjes maar dat worden het wel als je ze er elke keer uit trekt. Ja laseren zou kunnen. Ik heb nog altijd hoop dat het op een gegeven moment verdwijnt maar die kan ik eigenlijk wel laten varen. Ik zou me wel schamen als ik ooit wel zwanger raak en ik moet mn buik laten zien. Ik verberg hem nu altijd