ontzettend misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mabidami, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hallo,
    wie heeft er tips voor mij.
    ik ben sinds van de week zo ontzettend misselijk. begin dan helemaal te zweten en moet echt rustig gaan liggen of zitten anders ga ik van mn stokje.
    nu probeer ik wel gewoon te gaan eten en ben ik van plan om als ik een dagdienst heb eerder op te gaan staan en dan eerst even eten en bijkomen voordat ik aan het werk ga.
    wie heeft er meer tips voor me. (huis tuin en keukenmiddeltjes hihi)
    veel liefs muppie

2. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Misschien dat het helpt als je om de 2 a 3 uurtjes iets kleins eet, dat je het dan onder controle houd, die misselijkheid.
    Dat hielp wel bij mij iig :)

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Muppie, ik ben in het begin ook super misselijk geweest, en heb veel moeten spugen.
    Inderdaad kleine beetjes eten, niet te pittig. En ik had op een gegeven moment echt medicijnen van de huisarts nodig....

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben sinds afgelopen weekend ook soms misselijk. Dit is vooral als ik niet op tijd eet. Ik eet nu om de 2 uur een cracker, dat helpt bij mij heel goed.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij mij helpen huis tuin en keukenmiddeltjes niet...ik heb Emesafene en dat helpt al weinig meer......kun je nagaan ;)

6. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Misschien is dit een goeie tip waar je iets aan hebt.

Ik heb gehoord dat als je gember ontbijtkoek eet je ook van de misselijkheid af komt....

7. Magreet

Magreet Lid

15 jul 2008
    22
    0
    0
    Ik ben ook verschrikkelijk misselijk, bijna de hele dag. En er helpt weinig tegen. Ik gebruik Domperiodon, en dat helpt een klein beetje. Voel me ook snel draaierig. Dus kan wat advies wel gebruiken!

8. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Trouwens je kan ook antagel gebruiken kun je via de apotheek zo krijgen, wel even zeggen dat je het wil gebruiken tegen de misselijkheid door zwangerschap.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Drop en Cup a Soup. Ook al mag je niet te veel drop, 2 dropjes op moment dat je je misselijk voelt worden kan aardig goed helpen. Bij mij wel in ieder geval!

En heeeeel rustig opstaan. En inderdaad: regelmatig eten.

Ik was het ook ontzettend erg (heb ook in het ziekenhuis gelegen) maar sinds 4 weken is het echt zo ontzettend minder geworden! Nu ben ik het alleen nog maar als ik een dag heel erg druk ben geweest of als ik te weinig heb gegeten.

10. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    vandaag had ik dus een dagdienst. ik ben een half uur eerder naar beneden gegaan om een bolletje te eten.daarna ben ik weer even voor een half uurtje gaan liggen. ik had tijdens me klaarmaken weinig last van misselijkheid en ben rustig op mn werk gekomen. eenmaal daar begon ik te zweten en heb ik een paar keer overgegeven. ik voelde me echt niet goed. overleg gehad het het hoofd en die stuurde me naar huis. balen is dat ze niet weten dat ik zwanger ben. maar om het nu al te vertellen vond ik ook weer zo vroeg en dan vertel ik het liever aan mn eigen hoofd. nu lig ik op bed en als ik in beweging kom word ik weer misselijk. voor morgen heb ik me ook nog maar even ziek gemeld. denk dat ik maandag even naar de huisarts ga. of probeer eerst antagel.
    sorry voor het lange verhaal.

11. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    In het begin (week 5-9) was ik ook enorm misselijk en nu (week 12) alleen nog wanneer ik een hele drukke dag gehad heb en enorm moe ben.

Wat bij mij heel erg hielp in het begin was het drinken van cola. Je krijgt er een lekkerdere smaak van in je mond, je maag kalmeert en ik kan er heerlijke boeren van laten die het misselijke gevoel snel deden zakken.

Gemberpeperkoek hielp bij mij helemaal niet omdat de smaak erg sterk is er allemaal vieze brokjes gember in de koek zaten.. werd er alleen beroerder van.

Wat verder echt helpt is om de 1,5-2 uur iets lichts eten (crackertjes van lu, liga etc) daarmee blijft de misselijkheid ook weg.

Veel succes en hopelijk neemt het snel af!

12. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi,
    mijn vriend is nu boodschappen aan het doen en die heb ik liga mee laten nemen en ontbijtkoek met gember. ik ga gewoon even wat dingetjes uitproberen.
    allemaal hele erg bedankt.

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Pepermuntje zuigen helpt ook wel of gewoon kauwgom. Er zijn mensen die misselijk worden van tandpasta dan zou ik dus geen pepermuntje nemen.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien toch emesafene gaan proberen op recept van de huisarts. Ik herken die aanvallen wel hoor, ik werd er ook heel zweterig, draaierig en dus kots misselijk van. Echt zwaar beroerd zeg maar. Ik lag op een gegeven moment echt kreunend in bed.

Je moet inderdaad gewoon van alles gaan proberen om te kijken wat helpt. Ik geef bijvoorbeeld nog steeds standaard over als ik patat heb gegeten. Maar andere vette dingen zoals hamburgers blijven er wel in.

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    mama2x, de antagel gebruik ik nu op het einde van de zwangerschap, dat is tegen maagzuur. En de bijwerkingen daar van zijn juist misselijkheid....althans ik werd er misselijk van...

Muppie, succes meid!

16. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    ja klopt wat je zegt, maar het wordt ook tegen maagpijn en maagzuur gebruikt en misselijkheid voor zover ik weet en het helpt goed...maar dat is ieder voorzich.

17. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hallo,
    heb sinds gisteren ontbijtkoek met gember. op zich lukt het me om het weg te krijgen maar erg lekker smaakt het niet. ook eet ik nu veel beschuit. (droog) ik ga vanmiddag wel even de huisarts bellen voor een afspraak voor morgen want ik dacht dat ik alleen 's morgens en 's middags misselijk was maar gisteravond hing ik ook alweer boven de pot. pfff. word er zo zat van en ben 1,5 kilo afgevallen. en ik wou juist graag wat aankomen.
    en ik wil graag ook nog een beetje kunnen werken. ben gewoon te lamlendig om wat te doen.
    dus wie weet zal in ieder geval aan de emesafene denken. weet alleen niet goed hoe het uit moet spreken haha.
    xxxmuppie

18. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    nou hier ben ik weer,
    gisteren mn dokter gebeld en zoals gewoonlijk is die weer op vakantie. of het is heel toevallig dat hij altijd weg is als ik hem net nodig heb of hij heeft zo vaak vakantie. haha.
    maar goed. heb de dokter van mn vriend maar gebeld en heb de assistente alles uitgelegd.
    heb cyclizine gekregen. en moet zeggen het werkt. gelukkig kan ik weer werken en hoef ik nog niemand iets te vertellen over mn zwangerschap. vind het eigenlijk nog een beetje te vroeg omhet te vertellen maarja doorde onstandigheden had ik het bijna gedaan.
    wil het na de vakantie vertellen dan ben ik iets verder dan 12 weken. hebben dan als het goed is een teamoverleg en dan kan ik mooi beschuit met roze en blauwe muisjes trakteren. kijken hoe ze reageren. hihi.
    xxx muppie

19. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Wat bij mij heel goed heeft geholpen is s'morgens liggend een beschuitje eten, laat het eventueel door je vriend brengen maar vooral niet gaan opstaan of zitten, mijn vriend maakt nu nog steeds elke morgen een beschuitje, alhoewel het bij mij niet meer nodig is vind hij het leuk om tedoen :D en klein eportie's eten

20. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ja ik heb het allemaal geprobeerd,maar het hielp niks. ik heb zo'n wit bakje van de chinees op mn nachtkastje staan met beschuit erin.
    de tabletten ben ik van plan alleen te gebruiken wanneer ik moet werken. als ik vrij ben dan wacht iknet zo lang totdat ik het niet meer uithou. en met dat mooie weer op komst ga ik gewoon lekker stil in de tuin liggen. heerlijk.
    xxx muppie

Deel Deze Pagina