Eerste "klachten" bij een tweelingzwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by juffie1981, Aug 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie1981

Feb 1, 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik vroeg me af wat bij de meeste vrouwen de eerste kwaaltjes zijn bij een tweelingzwangerschap en ook bij hoeveel weken je buik begon te groeien!

Groetjes Chantal

2. Mamajens

Mamajens Actief lid

Apr 5, 2012
    409
    0
    0
    Wat zijn jouw klachten dan? Ik ben nu 6,5 zwanger en heb al een echo gehad vorige week maandag. Was nog niks op te zien (althans, of het er 1 of 2 zijn). De rest was allemaal goed! Nu heb ik maandag weer een echo en ben benieuwd hoeveel het er zijn, maar op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het er 2 zijn, is dat raar? Wanneer was het bij jou duidelijk en wat zijn je eerste 'klachten' geweest?

3. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

Jul 25, 2006
    184
    30
    28
    Hoi Dames...

Ik heb 8 aug. een terugplaatsing gehad van 1 cryo embryo van onze ivf poging.
    Ik heb een week na de terugplaatsing al een test gedaan vanwege misselijkheid dit was dus 8 dagen té vroeg...de test was direct al goed positief..vanaf dat moment is is het erg hard gegaan!!:D

Vanaf afgelopen maandag kom ik mijn bed al niet meer uit...zooooooo ontzetten MOE en verschrikkelijk misselijk:(...ik hoef gelukkig nog niet over te geven....maar het is zeker weten geen fijn gevoel.
    Vorige week was de misselijkheid met vlagen en als ik dat wat deed eten ging het weg...maar nu is dat sinds afgelopen maandag niet meer zo en ben ik echt de gehele dag misselijk.

Omdat ik ook soms wat duizelig ben en al 3 weken diaree (sorry) heb, heb ik gister toch maar eens de h.a gebeld en alles een beetje uitgelegd.
    Omdat ik in jan. van dit jaar een bbz heb gehad, wilde de h.a liever dat ik het ziekenhuis belde om dit te bespreken.
    Zo gezegt zo gedaan...gister gelijk naar het ziekehuis gebeld en daar vonden ze het wel fijner dat ik gelijk even zou komen om even alles goed te bekijken..
    Ik heb offiecieel woensdag 5 sept mijn eerste echo ik zou dan 6,5 week zwanger zijn...dus ik hield er al rekening mee dat ik nog geen hartje zou zien.
    Nou even een echo gemaakt en tot mijn grootste opluchting zagen we gelijk een mooi vruchtzakje zitten...en ook nog een hartje!!!! dit was natuurlijk geweldig!!!
    Toen de arts de inwendige echokop eruit wilde halen, vroeg ik haar..."t is er wel toch maar 1 he?
    Ze zie..'o,ja dat is wel handig om even naar te kijken'...
    Ze draaide de echokop om en ineens zagen we nog een vruchtzakje zitten met ook een knipperlichtje :$:$.
    Ik was echt helemaal van de kaart!!! wat nu???
    Ik heb gelijk mijn man opgebeld en het nieuws verteld...hij vond het super!!!!
    Gisteravond hebben we het onze ouders verteld en ook hun vonden het een geweldig nieuws!!

MAar zelf moet ik nog echt heel erg wennen...en heb ik toch wel angst.
    Want..kan mijn lichaam het wel aan?? fiancieel is het toch ook behoorlijk wat...Hoe gaan we dat doen als ik weer moet werken?...Lukt het me wel met een tweeling in onze zoon van 5? en zo zijn er nog super veel vragen van mijn kant..
    Mijn man zegt dat het allemaal goed komt...maar die is altijd optimistisch.:p

Heb trouwens wel tabl. gekregen tegen de misselijkheid, maar ze helpen niet echt super veel.

Groetjes marianne

4. zwangernr5

zwangernr5 Bekend lid

Aug 18, 2012
    927
    1
    0
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Marianne, kan me voorstellen dat je even aan moet passen. Maar begrijp ik goed dat er maar 1 cryo terug is geplaatst, is deze dan later nog gedeeld zodat er een een-eiige zs is ontstaan? Of is er naast de terugplaatsing nog een spontane zs bij gekomen??

Hoe dan ook, ik ben het met je man eens dat het helemaal goed komt hoor!

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

de enige klacht die ik had was dat ik heel snel positief testte al 4 dagen voor NOD een vette dikke streep (hormonen volgens VK) en iedereen kon al met 8 weken zien dat ik zwanger was, ik ben het alleen ergens tussen de 7 en 8 weken "verloren" dat gebeurd vaker bij een zwangerschap (noemen ze een vanishing twin, heel vaak begint een zwangerschap zo maar het vruchtje ontwikkeld zich verder niet, alleen de baarmoeder duurt even voordat die anders reageert blijkbaar, wat mij is verteld dan in elk geval) bij mij is het hartje ook nooit gaan knipperen hoor dus het kindje was er dus nog niet echt zeg maar, was echt puur een vruchtje wat gewoon niets geworden is zeg maar (om het even zo neer te zetten)

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,163
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben nu negen weken zwanger en sinds gisteren weet ik dat het tweeling is. (Geweldig!) Ik merkte wel al vrij snel dat ik eel eerder last kreeg van 'bandenpijn' dan bij de zwangerschap van mijn zoontje. Toen had ik het ook wel hoor, maar in het begin was het meer menstruatiekramp. Nu voelde het toch al meer als echte bandenpijn. De buikpijn bleef ook langer en was iets meer dan ik me herinnerde. Bij onze zoon ben ik nauwelijks misselijk geweest, maar nu heb ik er echt veel last van.

Ik had trouwens ook een knaltest! (Test echt duidelijke donkerder dan controle.) Maar ik heb ook pas met 5+3 getest.

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat super tupp, van harte!!!

Mijn klachten waren moe moe moe en nog eens moe. En tot een week of 8 heel misselijk. De vermoeidheid heeft tot ongeveer 14 weken geduurd.

Ik heb ook 3 dagen voor nod positief getest, maar volgens de gyn heeft dat helemaal niks te maken met of het een eenling of tweeling is.

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Gefeliciteerd!!! Mijn buik zag je al erg goed met 11 weken. Mensen waren erg verbaasd hierover zo duidelijk je het zag.

MelanieGurel likes this.
  9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,163
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    #9 tupp, Aug 31, 2012
    Last edited: Aug 31, 2012
    Moe moe moe had ik ook al bij de eenling zwangerschap hiervoor. Dat duurde ook tot een week of 12. Dat is natuurlijk ook het lastige, je weet het pas na een echo zeker. Want de klachten verschillen sowieso per zwangerschap. Er zijn ook vrouwen met een gewone zwangerschap die enorm misselijk zijn of al snel een (grote) buik hebben.

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Ik voelde vanaf het begin al meer gebeuren in mijn buik, veel meer steekjes en veel meer buikpijn/rugpijn. soms wel de hele dag en vooral als ik iets had gedaan (bandenpijn?)
    was meer misselijk en ontzettend moe, meer dan de vorige zw(mk) helaas is het bij mij ook geeindigd in een vanishing twin.
    heb bij 6.5 week wel nog alletwee de hartjes zien knipperen, de week erna nog maar bij eentje.
    nu zit er van de 2de alleen nog een vruchtzakje.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

In mijn familie zitten heel veel meerlingen en de klachten beginnen doorgaans niet vroeger maar worden wel heftiger. Testen waren ook niet eerder positief. Reden waarom je klachten heftiger zijn bij de tweede zwagerschap komt doorgaans ook ondat je lichaam al eens uitgerekt ed is geweest.

Tupp gefeliciteerd!

12. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

Jul 25, 2006
    184
    30
    28
    hoi mamavan5,

Ja je begrijpt het helemaal goed!!
    Ik heb 1 emmy teruggeplaatst gekregen en deze is nog eens gesplitst.
    Volgens de Arts is het een 1eiige tweeling want er zit geen 'tussenschotje'..
    ze vertelde ook dat deze zwangerschappen heel gevoelig zijn....pfffff ben je van de ene onzekerheid af mag je nog niet blij zijn!!! want dat mag pas met de 12 weken als alles goed gaat..

We hebben het ons zoontje nog niet verteld, de rede is dat we dat in jan ook hebben gedaan en toen dit mis ging moesten we hem dit ook vertellen en dat is niet makkelijk voor hem geweest...hij was zo ontzettend verdrietig.

Groetjes

Share This Page