Hallo Dames Mijn eerste zwangerschap en ben nu 19 weken ik wil graag in het zh bevallen. Is het nodig om een kraampakket te hebben? en zo ja moet ik die dan kopen of krijg je die van de kraamzorg of verzekering?
Ja je hebt sowieso een kraampakket nodig. Dit is niet alleen voor de bevalling maar ook voor de kraamperiode Qua vergoeding; dat is afhankelijk van je verzekering. even de voorwaarden checken. Ik ben bij vgz verzekerd en alleen met extra aanvullend en het gezin pakket krijg (kreeg in mijn geval) je een kraampakket.
Ja die heb je nodig. Zoals al gezegd is het niet alleen voor de bevalling maar ook voor de kraamperiode. Ik kreeg em ook van mn verzekering (VGZ gezin pakket). Je moet even je eigen verzekering checken of je em krijgt. Anders kun je er sowieso eentje kopen bij de apotheek.
Hier ook vergoed, maar ook aanvullend verzekerd, ook m.b.t kraamzorguren. Geloof dat je inderdaad aanvullend verzekerd moet zijn om hem te 'krijgen' anders moet je hem zelf kopen. Ligt ook een beetje aan of je ook meer hebt aan een aanvullende verzekering, anders is het goedkoper om hem zelf aan te schaffen. Liefs,
Als je verzekerd bent bij De Friesland krijg je hem gratis. Ook als je alleen basisverzekering hebt. De voorwaarden zijn overal anders. Soms krijg je hem automatisch als je je aanmeldt voor kraamzorg via je zorgverzekeraar. Bij De Friesland zijn dat twee losse dingen en is dat dus niet gekoppeld. Ik kon het pakket vanaf 24 weken via een online formulier aanvragen. Mocht je het zelf moeten kopen, heel duur is het niet. Paar tientjes. Ik heb ongeveer dit ontvangen (De Friesland haalt er wat uit en stopt er wat extra in, maar het lijkt er heel erg op): Natalis kraampakket uitgebreid - Babyshoppen Het schijnt dat de kraampakketten van Natalis heel superfijn zijn.
Heb je inderdaad zeker nodig! Kraamhulp stelt dit ook verplicht dat je dit in huis hebt voor de kraamperiode. Ik heb wel aanvullende verzekering, maar kreeg geen kraampakket (zekur). Wel kon ik via verzekering 1 kopen voor 20,- Daarnaast kun je ze ook op internet bestellen of bij voorbeeld prenatal in de winkel of apotheek kopen (prijzen tussen 20 en 30 euro). Toen ik aan mijn verloskundige vroeg welk kraampakket ik moest hebben, heb ik er eentje van haar gekregen. Hun zamelen namelijk alle dichte verpakkingen in die over zijn, en stellen hiervan zelf weer kraampakketten samen, voor mensen due het niet van hun verzekering krijgen. Dus je kunt ook altijd nog even aan je vk vragen.
Even aanvragen bij je verzekering Hoe ben je verzekerd? Hier Menzis extra verzorgd 3 en krijg m gratis .
Ik kreeg 'm ook van de (aanvullende) verzekering (PNO). Heb, hoewel bevallen met spoedkeizersnee in het ziekenhuis, veel dingen wel gebruikt. En ook al heb je het plan om te bevallen in het ziekenhuis, toch kan het onverhoopt anders lopen en moet je toch thuis bevallen. Dus je kunt 'm maar beter in huis hebben. Volgens mij kreeg ik 'm toegestuurd rond de 28 weken.