Kraampakket kopen of krijgen van verzekering/kraamzorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder93, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder93

Vlinder93 Lid

16 feb 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames
    Mijn eerste zwangerschap en ben nu 19 weken ik wil graag in het zh bevallen.
    Is het nodig om een kraampakket te hebben? en zo ja moet ik die dan kopen of krijg je die van de kraamzorg of verzekering?

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ja je hebt sowieso een kraampakket nodig. Dit is niet alleen voor de bevalling maar ook voor de kraamperiode

Qua vergoeding; dat is afhankelijk van je verzekering. even de voorwaarden checken.

Ik ben bij vgz verzekerd en alleen met extra aanvullend en het gezin pakket krijg (kreeg in mijn geval) je een kraampakket.

3. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ja die heb je nodig. Zoals al gezegd is het niet alleen voor de bevalling maar ook voor de kraamperiode.

Ik kreeg em ook van mn verzekering (VGZ gezin pakket).
    Je moet even je eigen verzekering checken of je em krijgt. Anders kun je er sowieso eentje kopen bij de apotheek.

4. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik krijg hem ook vergoed! Wel via de aanvullende verzekering. Bij Delta Loyd

5. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier vgz gezin, dus kreeg hem ook vergoed, en ook al beval je in het zh je hebt hem zeker nodig

6. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier ook vergoed, maar ook aanvullend verzekerd, ook m.b.t kraamzorguren.

Geloof dat je inderdaad aanvullend verzekerd moet zijn om hem te 'krijgen' anders moet je hem zelf kopen. Ligt ook een beetje aan of je ook meer hebt aan een aanvullende verzekering, anders is het goedkoper om hem zelf aan te schaffen. ;)

Liefs,

7. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je verzekerd bent bij De Friesland krijg je hem gratis. Ook als je alleen basisverzekering hebt.

De voorwaarden zijn overal anders. Soms krijg je hem automatisch als je je aanmeldt voor kraamzorg via je zorgverzekeraar. Bij De Friesland zijn dat twee losse dingen en is dat dus niet gekoppeld. Ik kon het pakket vanaf 24 weken via een online formulier aanvragen.

Mocht je het zelf moeten kopen, heel duur is het niet. Paar tientjes. Ik heb ongeveer dit ontvangen (De Friesland haalt er wat uit en stopt er wat extra in, maar het lijkt er heel erg op): Natalis kraampakket uitgebreid - Babyshoppen Het schijnt dat de kraampakketten van Natalis heel superfijn zijn.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb Ohra basis en kreeg hem automatisch toegestuurd.

9. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Heb je inderdaad zeker nodig! Kraamhulp stelt dit ook verplicht dat je dit in huis hebt voor de kraamperiode.

Ik heb wel aanvullende verzekering, maar kreeg geen kraampakket (zekur). Wel kon ik via verzekering 1 kopen voor €20,-

Daarnaast kun je ze ook op internet bestellen of bij voorbeeld prenatal in de winkel of apotheek kopen (prijzen tussen 20 en 30 euro).

Toen ik aan mijn verloskundige vroeg welk kraampakket ik moest hebben, heb ik er eentje van haar gekregen. Hun zamelen namelijk alle dichte verpakkingen in die over zijn, en stellen hiervan zelf weer kraampakketten samen, voor mensen due het niet van hun verzekering krijgen. Dus je kunt ook altijd nog even aan je vk vragen.

10. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Heb kraampakket van verzekering gehad...

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Even aanvragen bij je verzekering :)
    Hoe ben je verzekerd?

Hier Menzis extra verzorgd 3 en krijg m gratis .

12. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Bij Menzis Extraverzorgd 2 ook gratis!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik kreeg 'm ook van de (aanvullende) verzekering (PNO). Heb, hoewel bevallen met spoedkeizersnee in het ziekenhuis, veel dingen wel gebruikt.
    En ook al heb je het plan om te bevallen in het ziekenhuis, toch kan het onverhoopt anders lopen en moet je toch thuis bevallen. Dus je kunt 'm maar beter in huis hebben. Volgens mij kreeg ik 'm toegestuurd rond de 28 weken.

Deel Deze Pagina