Ik heb 31 maart mijn koperspiraal laten verwijderen zodat we meteen mijn 1e eisprong mee konden pakken. Dit zou of rond 5 april zijn of 9 april ( weet niet precies wanneer ik moet beginnen met tellen ivm soms roze verlies ) Maar ik heb dus geklust op 4 en 5 april en gaan nu 7/8/9 april klussen. Maar heb helemaal niks geen afscheiding, dun/ dik slijm echt niks! Tempen heef geen zin bij mij ivm uit mezelf als wisselend temperatuur heb en manlief wil pas na 6 maanden beginnen met ovulatietesten. Hebben er meer hier " last" van geen slijm hebben?
Hoi, ik had het alleen toen ik stopte met de pil. Dus de eerste maand. Kwam daarna vanzelf weer. Dus maak je niet druk, komt goed.
Ik had dat deze ronde ook niet! Maar door de gyn was dat wel voldoende op de echo te zien. Dus blijft vreemd! Maar er is bij de laatste echo wel een ei van 20mm gezien en afgelopen woensdag dacht ik dat ie gesprongen was, flinke steek in mijn rechterzij.
Jaaa ik had de 1e maand na stoppen met de pil juist wel cervixslijm en zelfs ovulatiebloeding. En nu 2 maanden verder er niks meer van gezien.. alleen maar witte afscheiding
De ene maand heb ik minder of meer meer afscheiding dan de andere maand rondom mijn eisprong. Meer dan van elkaar genieten kan je niet doen. Wie weet moet je lichaam nog wennen aan het verwijderen van het koperspiraal. (of werd je wel normaal ongesteld) Qua temperaturen, dit moet je iedere ochtend voor het opstaan doen, op hetzelfde tijdstip. Dit heeft mij in het begin erg geholpen om mijn cyclus beter te begrijpen. Ik vind het een verstandige keuze van je man om nog niet te beginnen met ovulatie testen. Dit maakt het snel wat klinisch en schematisch. Je bent nog maar net bezig, geniet van het idee en vooral van elkaar. Andere hulpmiddelen kunnen altijd nog.
Ja zoiets hadden wij ook! Half jaartje gewoon lekker ons gang gaan en kijken wat er van komt Maar moet zeggen dat dat me meer moeite kost dan ik verwachte Ik heb de spiraal de laatste dag van mijn menstruatie laten verwijderen, en daarvoor was mijn cyclus altijd heel normaal om de 29 dagen meestal... Spannend Maar zal vast goedkomen dan
Ik snap dat het moeilijk is om er niet 'te' veel mee bezig te zijn hoor. Wanneer je de keuze makt om te gaan voor een kindje, kan het niet snel genoeg raak zijn!
Respect voor ieders mening, maar waarom mag jij van je man pas na 6 maanden met Ovu testen beginnen? Bedoel: dat is, lijkt me, de snelste manier om je ei te vinden... (eerst 6 maanden op de gok klussen, dat lijkt me niets) Mijn vriend bemoeid zich daar verder niet mee (zou ook niet kunnen, want hij werk minimaal 40 uur per week), en zodra ik 2 streepjes heb, zeg ik dat gewoon. En jij zegt dat je op 7/8 en 9 april gaat klussen. Is 3 dagen achter elkaar niet te vaak, in verband met de zwemmers in het vocht van je man? (Denk persoonlijk niet dat er bij dag 3 nog veel zwemmers zijn)
Iedereen heeft inderdaad recht op een eigen mening, dat is prima. Mijn man zou zich ook niet bemoeien met mijn keuze als ik wel of geen ovulatie testen zou gebruiken. (wat ik trouwens wel twee maanden heb gedaan), maar ik voelde mezelf er niet fijn bij. Er komt zo'n prestatiedruk op te staan en volgens mij geldt dit nog veel meer voor mannen. Ik (en mijn man) wil liever niet vrijen volgens een 'schema', maar gewoon extra lol hebben tijdens mijn vruchtbare periode. Misschien heb ik wel makkelijk praten omdat ik een regelmatige cyclus heb. Wanneer je cyclus alle kanten opschiet, snap ik dat ovulatie testen een uitkomst kan bieden.
Ik heb wisselend slijm. De ronde voor de laatste ronde heel veel en de ronde waarin ik zwanger werd heel weinig. Dus ik denk niet dat het perse wat zegt..
hoi hoi. was net op google aan het zoeken en kwam hier terecht!.. ik ben sinds 1 jan 2014 gestopt met pil en gelijk mooie cyclussen! Ik had na mijn onttrekkingsbloeding gelijk vruchtbaarslijm... en nu niet meer.. nog wel afscheiding!... Voel wel elke maand mijn eisprong heel goed, soms te erg! en heb ook goede ovulatie testen.. maar het kan dus zijn dat na het stoppen vd pil ook je vruchtbare slijm op gang moet komen??
Mijn man heeft zoiets van laten we het eerst eens 6 maanden "gewoon" proberen omdat we van de 1e ook in 2 maanden zwanger waren. Omdat ik ook regelmatig ben, kan ik redelijk uittellen alleen is mijn cyclus van de vorige keer iets anders ivm eerder iets rood afvegen. We gaan idg vandaag en overmorgen klussen en morgen even kijken.... Maar ga gewoon rustig afwachten dan
Ik heb precies hetzelfde gehad. 1e cyclus na stoppen met pil ook vruchtbaar slijm en afgelopen 2 cyclussen niet meer
Hey dat heb ik ook... niet bedoel ik dus haha. Heb ook de eerste 2 maanden duidelijk dat slijm gezien en gevoeld en nu al 4 maanden niet gehad.. Blijkbaar zijn we geen aparte gevallen en komt het vaker voor of merken we het misschien gewoon helemaal niet!