hoi meiden, even een vraag. ben in de week voor de 4d echo geweest. daar zag de echoscopiste dat ik (toen 27 weken) een kind van 30 weken grote had. dus een erg grote meid. wijzelf zijn klein dus had hier niet op gerekend. ze schat bij geboorte op een kind van ongeveer 4 kilo. ook werd mijn uitgerekende datum op de computer een week vroeger uitgeteld. moet ik hier nu rekening mee houden of toch maar uitgaan op mijn oude datum. heeft hier iemand ervaringen mee? wie is er nog tevroeg bevallen van een groter kindje? thanks
kindjes groeien alleen tot 12 weken zon beetje gelijk vandaar ook dan een termijn echo ik zou die datum aanhouden. 4kilo is 8pond dat is wel zon beetje normaal hoor. Ze zeiden tegen mij t word 6 pond nou mooi niet hij was bijna 8 dus t zegt ook niet altijd wat (en ik had veel echos gehad)
Gewoon uitgaan van de oude datum, want ze zullen de datum toch niet bij gaan stellen... M.a.w. als de kleine blijft zitten, en volgens de 'nieuwe datum' als 42 weken oud is... Laten ze het toch nog die week van de 'oude datum' zitten, dus tot 43 weken zegmaar. Ik heb met 33 weken een groeiecho gehad, en ons menneke had toen al een hoofdomtrek van een baby van 38 weken, en een buik van 35 weken... En is volgens de echoscopiste waarschijnlijk 2 weken ouder. Wat zou betekenen dat ik nu bijna 39 weken zwanger ben i.p.v. 37... Maargoed daar kunnen ze dus niets mee. Ook een gewichtsindicatie hoeft helemaal niets te zeggen, zeker niet bij de 20 weken echo. Dan kan er nog zoveel gebeuren in groei! Geniet van je zwangerschap!
Ons kindje loopt 3,5 a 4 weken voor. Er wordt nu elke 3 weken een groei echo gemaakt. Zal de volgende keer ook eens vragen hoe groot ze verwachten, maar 8 pond is tegenwoordig heel normaal. En als je kindje met 37 weken komt (wat normaal is tussen 37 en 42 weken) dan is i dus precies goed. Ze kunnen sowieso nooit voorspellen wanneer het kindje komt, dus ook niet als je een grote baby hebt. Ik denk altijd maar zo, er is er nog nooit 1 blijven zitten, dus die van mij zou er ook wel uitkomen. Als je je er ongerust over maakt, kun je misschien alvast afspreken dat je in het ziekenhuis bevalt als je dat prettiger vind.
Maak je niet te druk. De uitgerekende datum stellen ze niet meer bij, die staat vast. Kan inderdaad alleen maar tot aan 12 weken. De grootte die ze meten is zo nietszeggend. Bij de 20 weken echo hadden wij een normaal formaat. Pas bij 30 weken begon het allemaal iets uit de pas te lopen, maar toen nog wat het lastig inschatten. Met 36 weken wordt het helemaal gokken, dan zeggen ze ook dat ze er rustig nog een kilo naast kunnen zitten. Het is mijn ervaring dat een echo niet alles zegt en ook dat een groot kind ook nog wel 'te doen' is. Dus.....maak je niet al te druk.
Dat zeiden ze bij een vriendin van mij ook, dat ze een reuzenbaby zou krijgen, viel uiteindelijk allemaal wel mee.
ik had een reuzenbaby vind ik 4410 gram en 54 cm maar ik zelf was een echte big baby wel niet 10 pond en 55/56 cm
Volgens mij is de term reuzenbaby per persoon verschillend. Voor de een is dat 8 pond, voor de ander 12. HEt belangrijkste is dat het allemaal te doen is (nou ja, 12 pond weet ik dan niet) en dat is denk ik het belangrijkste!
8 pond is op zich wel groot, maar een reuzekind is t dan nog niet vind ik. Mijn oudste was 9 pond en 56/57 cm (is nu ook bijna 2 mtr lang) Van hem hadden ze gezegd dat ik blij mocht zijn als ie de 8 pond haalde. En van mijn jongste zoon moest ik bevallen in het ZH, die was zo groot dat hij onderweg wel eens kon blijven hangen, zo werd gezegd. Uiteindelijk viel die grote wel mee, was iets lichter en kleiner dan zn oudste broer. Ik zou er niet te zwaar aan tillen wat ze zeggen, en al helemaal niet met 20 weken.
Ze kunnen er nog niet zoveel over zeggen joh. En 8 pond is geen reuzenbaby hoor. Mijn zoontje werd 6 a 7 pond geschat en bleek 10 pond te zijn en 56 cm. Hij was wel groot, maar ik vond het echt nog een klein babytje.
8 pond al een reuzenbaby? Dan was ik samen met de 3 andere kinderen die mijn moeder heeft gebaard een superreuzenbaby? 8 pond is mooi, ik vind reuzenbaby echt een bizarre benaming!
die van mij had 10 pond geweest was nu dik 8 pond omdat ik met 38 weken was ingeleid wel groot maar reuzenbabies vind ik meer boven de 10 pond ofzo (zoals mijn man die was bijna 11 pond bij zijn geboorte haha)
toen ik 32 weken zwanger was deden we ook een 4d echo en toen zei die mevrouw dat onze dochter de groei had van 34 weken.. ik ben met 8 maanden zwangerschap bevallen en toen woog ze 3062 gram.. dus als ik haar had kunnen uitdragen was ze ook ruim 4 kilo geweest... als ze maar gezond zijn toch... kan ook zijn dat je eerder moet bevallen en dat ze de datum niet helemaal goed hebben hoor.. zou me er niet zo druk om maken meid... fijne zwangerschap nog!
Bij de zwangerschap van Quinn lag Quinn al flink voor op groei. Hij is met 36 weken geboren en woog 4095 gr en was 52 cm. Nu zwanger van nummer 2. Toto de 20 weken een normale groei. Bij 28 weken liep het 2 weken voor op groei. Bij 32 weken liep het 5 weken voor op groei. Met 36 weken heb ik de volgende echo.
ik gebruik de term reuzebaby om te lache he meiden ik heb de echo niet met 20 weken laten doen zoals velen denken maar met 27 weken
die van mij was 9 pond.. dat krijg je dr wel uit hoor ik heb nu weer eentje die groot lijkt.. maar ik maak me echt niet druk. T komt er uit en anders n keizersnee..
@becaatje: jep, de eerste. Ben met 42 weken ingeleid en uiteindelijk een ks gehad omdat hij niet door mijn bekken pastte. Zijn nu bezig voor een 2e, hoop dat het gaat lukken, maar wil niet weten hoe groot die evt kan worden haha, maar waarschijnlijk laten ze me dan niet zo lang lopen, dus het zal wel los lopen.