Bronchitis... zeker geen medicijnen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saraah, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    vraagje...

    ik heb waarschijnlijk bronchitis...
    dacht eerst dat ik gewoon ziek was.. maar het werd steeds erger..nu lijkt het alsof er een motor van een boeing 747 in mn luchtwegen zit.
    nou was mn vriend al bij de apotheek geweest om te vragen of ik iets mocht tegen het hoesten( hij wist toen nog niet dat ik bronchitis had) maar dit mocht niet, en ik moest het maar uitzieken...

    maar mag ik dan ook niks tegen bronchitis? bij elke hoest staat de kleine zowat op in de baarmoeder... ze krijgt zo amper rust.. want mn buik trekt samen bij elke hoest en flink ook... ik vind dit echt zielig, zo kan die kleine nooit rusten...voel haar bijna constant over de dag trappelen :(

    zijn er hier mensen die er wel eens mee te maken hebben gehad, en wat hebben jullie toen gedaan? want ik word gek van mezelf en ik vind het echt zielig voor de kleine.


    gr. sarah

    p.s. elke tip is van harte welkom
     
  2. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik ben net een aantal daagjes beter, had volgens de dokter acute bronchitis of beginnende longontsteking, ik heb gewoon een antibiotica gekregen, er zijn tegenwoordig antibiotica's die tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden.
    Ook heb ik een hoestdrankje daarna gekregen die je mag gebruiken tijden de zwangerschap.

    ben al met al 2 weken ziek geweest, en was ook de hele nacht aan het hoesten.. na 2 weken is het gelukkig eindelijk over.
    zou gewoon even bellen voor een antibiotica en duidelijk vermelden dat je zwanger bent! heel veel beterschap !!
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    oooh wat geweldig..!!!!!

    dan ga ik maandag Gelijk naar de dokter, dit vond ik eerst neit nodig, omdat ik ook verhoging had, en ik dacht dat ik gewoon koorts had en verkouden was... maar nu is het toch ff wat anders.

    ik ben zo blij dat er wat tegen is, want zo kan ik echt niet rond blijven lopen...
     
  4. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    nee, indd heb ook lang gewacht was eigenlijk al een hele tijd aan het hoesten maar op een gegeven moment koorts erbij, en echt hele erge pijn op mijn borst tijdens het hoesten,
    toch een antibiotica gekregen. Gelukkig.
    ik vroeg bij de apotheek voor de zekerheid nog een keer mag je deze gebruiken bij de zwangerschap? zij nakijken in de boeken, schijnt dat bij die antibiotica (amoxicilline) clavulaanzuur
    in zit, en daar is niet van bewezen of het schadelijk voor de baby is. Uiteraard heb ik die antibiotica laten liggen daar, en nog weer gebelt naar de dokter, uiteindelijk een andere antibiotica gekregen (weet zo ff de naam niet, zou het wel kunnen opzoeken) , waarvan bekend is dat het geen gevaar oplevert tijdens de zwangerschap, en dit was volgens het internet ook de meest aangeschreven antibiotica bij zwangere vrouwen, ook volgens de apotheek.

    raar van de dok dat ie het niet meteen voorschreef.. Maar zou het dus goed vermelden, bij apotheek en dokter, liever de antibiotica waarvan bekend is dat het geen risico met zich mee brengt dan de antibiotica waar stoffen in zitten waarvan het niet bekend is.
     
  5. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja... je hebt gelijk... maar inderdaad wat raar van de dokter dat hij niet gelijk een goede antibiotica heeft voorgeschreven..!!

    als je misschien de naam weet nog? heeeeel fijn :D

    want mijn dokter vertrouw ik ook niet helemaal, toen ik laatst was gevallen en mijn teennagel eraf was, heeft hij zomaar een droog gaasje op die open wond gelegd, ik heb 2 weken met mn voet in het water gezeten en de beol geweekt om het eraf te krijgen... !!!! Zeeeer pijnlijk allemaal... en niet echt slim van mijn dokter.

    gr. sarah
     
  6. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    kga het meteen even opzoeken! hopen dat ik de verpakking nog heb :)
    nee mijn dokter is van de oude stempel en ook een beetje "laks" met zulke dingen vindt ik.
    Vandaar dat ik het ook navroeg bij de apo, en nagekeken heb op het internet :)
    maar dat klinkt ook niet fijn dat van je teennagel :S :)
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahahah.... nee precies....

    ik wil je in iedergeval heeel erg bedanken alvast voor je hulp.... :D
     
  8. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    graag gedaan hoor :)

    Ik heb Erytromycine gehad, en dan de poeders.

    Nogmaals succes ermee en beterschap!
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Dankje wel :D !!! je bent een schat !!!
    en dankje... nog maals
     
  10. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb ook ff gezocht op et internet... en inderdaad heb ik gevonden dat dit inderdaad niet schadelijk is voor de ongeboren vrucht... helemaal perfect dus :D

    Duizendmaal dank

    xxx sarah
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Beterschap, hopelijk ben je er snel vanaf! Liefs jenny
     
  12. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    dankje... :) ik hoop het ook heheh
     
  13. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Als je de medicijnen die voorgeschreven zijn bij de apotheek gaat halen dan moet je bij de apotheef ff melden dat je een kinderwens hebt of zwanger ben.
    Bij de apotheek controleren ze de voorgeschreven medicijnen nogmaals en bij twijfel bellen ze de dokter.
    Ze zetten het in de computer zodat het bekent blijft.
    Heb ik ook laten doen.

    Groetjes Senna
     
  14. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ok.. zal ik doen !! dankje voor de tip.. !! :D
     

Deel Deze Pagina