Hoe kan je met de kleine spelen, of wakker maken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Angelaa, Dec 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelaa

Angelaa Actief lid

Jun 20, 2006
    337
    32
    28
    Ik zat daarnet te lezen, een antwoord van de verloskundige hier op de site, dat je wanneer je er rustig voor gaat zitten, je je baby wakker kunt krijgen of er zelfs mee kunt spelen.
    Ik heb dit al vaker gehoord en gelezen, maar ik vraag me af hoe ik dit moet doen, want ik ben bang dat ik op de een of andere manier te hard druk of zoiets.
    Hoe doen jullie dt?

LIEFS

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    ow, hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar! :D

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik zorg altijd dat mijn handen lekker warm zijn en leg ze rustig op mijn buik,zonder echt te duwen.
    Dan komt ons kleintje vanzelf naar mijn hand gezwommen.
    En verplaats dan steeds mijn hand en de kleine die volgt dat.
    Maar wakker maken? Dat doe ik eigenlijk niet,wacht altijd totdat de baby wat van zich laten voelen.
    Maar als je bijv. voor een echo bent en de kleine slaapt dan vraagt de vk weleens te gaan hoesten omdat de baby daar wakker kan van worden.
    Of zachtjes duwen op je buik.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Als ik over mijn buik wrijf, dat krijg ik eigenlijk altijd wel reactie.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als ik op bed of op de bank ga liggen, en ik wrijf met een warme hand over mijn buik, volgt het kleintje dat vanzelf. Ik krijg dat schopjes en duwtjes tegen mijn hand. De laatste 10 weken voel ik ook duidelijk een kontje vanboven zitten. Als ik daar zachtjes tegen duw, wordt het wakker.

6. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Aaaw wat klinkt dat schattig.. Lijkt me echt bijzonder om dat te voelen

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik heb nog niet echt het idee dat het helpt als ik met m'n handen over m'n buik ga.
    Soms krijg ik idd schopjes tegen m'n hand aan, maar soms ook helemaal niet! Ze zijn gewoon stronteigenwijs nu al :)

8. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    hier ook een eigenwijs kind. Als ik het voel bewegen en ga met mijn hand op de plek, houdt het gelijk op. Doptone is ze ook niet dol op, maakt ze ook dat ze wegkomt, hoewel dat nu niet meer zo makkelijk gaat.
    Denk dat het heel erg af hangt van wat voor een soort kindje je hebt. Gewoon wat proberen, zachtjes duwen als je een trapje voelt, warme handen op je buik, ...

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen ik op het laatste liep moest ik goed opletten of ik Iman wel goed voelde. Je wil niet weten hoe hard ik haar soms duwde. Dan was ik helemaal in paniek dat ik haar niet voelde. De gyn zei altijd dat het geen kwaad kon.
    Het is idd bijzonder om echte reactie te voelen!
    Als er een voetje 'uitstak' en ik legde er mijn hand op dan schopte Iman altijd een paar keer tegen mijn hand :)

10. mieke

mieke Bekend lid

ik ga t vanavond even proberen
    kijken of t lukt

liefs mieke

11. Niet meer actief

mijn ma kneep altijd in mijn tenen dus ze kunnen wel wat hebben hoor, gewoon proberen zou ik zeggen, veel plezier !

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je kan best hard drukken hoor... de vk dot het ook niet echt zachtjes als ze voelt waar het koppie ligt vind ik. Ik wrijf dan wat over mn buik en geef een paar klopjes en meestal krijg ik dan een por terug meestal wacht ik gewoon tot ie waker is want echt veel slapen doet ie niet echt vind ik... zijn niet altijd echte schoppen maar voel elk uur wel wat gedraai en gewoel.

Toen ik zwanger was van mn dochter heeft mn man toen ik 37 weken was weleens echt het voetje kunnen "grijpen", van schrik trok ze dat toen maar ahuw terug (had echt een enorme bobbel), dat zijn echt wel momenten die ik koester.

13. missyb

missyb Niet meer actief

ja je kunt best hard drukken doet de vk inderdaad ook.
    vruchtwater beschremt het kindje wel ;)

14. Angelaa

Angelaa Actief lid

Jun 20, 2006
    337
    32
    28
    Bedankt voor de reacties, ik ga er straks ook lekker voor zitten. Ik voel hem/haar toch wel vrij veel, 20 x op een dag zeker wel, maar vind het geweldig als het straks op bepaalde bewegingen reageert.
    LIEFS

15. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

Jun 6, 2006
    220
    0
    0
    Helaas heb ik de moederkoek aan de voorkant zitten dus voel ik het minder. Ik heb staand werk, fisiek vrij zwaar, en toch voel ik hem vaker als ik op mijn werk ben dan wanneer ik thuis in bed lig terwijl ik altijd heb begrepen dat ie pas gaat bewegen als jij ontspant.. Waarom werkt dat bij mij niet zo dan?!

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik wrijf en tik wat op mijn buik en daar reageert de kleine dan meestal op door schopjes of duwtjes te geven

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Gut ik zit helemaal te smilen hier. Ik hoop snel die kleine te voelen... Leuk hoor!

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat ik vaak doe als ik op bed lig voor het slapen gaan is de hele tijd ergens anders duwen! Elke keer als ik even op een plaats duw op de buik reageert ons mannetje op die plaats en zo ga ik altijd mijn buik rond en voel dan ook hoe hij mee rond draait! Ook misschien een tip om te proberen! Ook als ik gewoon mijn hand op de buik leg krijg ik 9 van de 10 keer een reactie! Of iets op je buik leggen, bv een afstandbediening, dat vind die van ons nooooooit leuk en probeert de afstandbediening er dan ook altijd met volle kracht eraf te gooien! :) Echt grappig!

Succes!

Gr. Miranda

19. missyb

missyb Niet meer actief

als ik een muziek doosje op mijn buik leg reageert de baby soms ook wel, of een warme hand.
    ook als ik eet word die levendig of als ik net wil slapen hihi

20. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    ik kan haast niet wachten om dat gevoel weer te voelen, zo bijzonder, haast magisch :D ga nu ook dubbel zo hard genieten want dit kindje zal het gezinnetje compleet maken(daar bedoel ik mee dat 3een mooi aantal is :D )

liefs, marit

Share This Page