Steken in schede??

Discussion in 'Zwangerschap' started by endo3, Jun 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. endo3

endo3 Actief lid

May 7, 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Iemand hier bekend mee of enig idee wat het is? Ben op dit moment bijna 32 weken zwanger van mijn 2e kindje maar sinds een paar weken loop ik bijna elke 10 minuten naar de wc:confused: al urine ingeleverd bij huisarts maar heb geen blaasontsteking. Wel enorm veel harde buiken omdat het dus constant voelt alsof ik moet plassen. Als ik een harde buik krijg begin ik er ook gewoon bijna van te waggelen. Daarnaast heb ik ook vaak steken echt diep in de vaginao_O behoorlijk velle ook want schrik er van en kan dan even niet recht op staan. Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook maar toen moest ik nog maar een paar weken, nu duurt 8 weken nog best lang:rolleyes: iemand iets soort gelijks? Of een idee waar dit vandaan komt?

2. Plusje

Plusje Bekend lid

Apr 1, 2017
    709
    285
    63
    Misschien indalingssteken? Kan me voorstellen dat dan je blaas ook minder ruimte heeft en dat daardoor de vele tripjes naar de wc komen?

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Klinkt als de indaling van het hoofdje tussen je bekken. Bij mij is hij niet zo vroeg ingedaald, maar pas de laatste weken. Sindsdien idd veel scherpe pijnen en continu moeten plassen. Zodra ik maar iets drink moet ik binnen een paar minuten naar wc, het kindje zit op mijn blaas te drukken met zijn hoofdje.
    Inmiddels ligt hij bij mij vast tussen de bekken en zijn de steken iets minder geworden dan toen die nog aan het indalen was, maar de steken die er nog wel zijn zijn echt scherp, doen echt pijn. Het plassen is echter niet minder geworden, dat blijf ik 40x op een dag doen.
    Bij de eerste trouwens ook niet gehad, maar dat komt omdat ze in stuit en later dwars lag. Harde buiken heb ik trouwens niet veel last van.

4. endo3

endo3 Actief lid

May 7, 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Oh :D oké... was ik zelf al een beetje bang voor.. betekent dus dat dit gewoon nog 8 weken duurt of zelfs 10:D

5. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Ik herken de klachten die je beschrijft. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er niet zo'n last van. Heb dus geen idee waardoor het komt. Vooral die gemene steken zijn heel naar.

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ik denk ook dat het komt doordat het hoofdje lager gaat liggen en gaat indalen. Had ik bij mijn 1e zwangerschap ook, de 2e nooit want zij daalde pas in tijdens de bevalling.

7. Sunny37

Sunny37 Actief lid

Dec 11, 2017
    219
    146
    43
    Female
    Ik denk ook indaling. Bij mij begonnen de steken en druk gevoel beneden 2 weken geleden. En de verloskundige had woensdag idd bevestigd dat baby was ingedaald. Merk nu ook dat ik nog vaker moet plassen dan dat ik al deed:roflmao:. Sterkte en rustig aan:thumup:

Share This Page