hoe ver zou ik zijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by st3phanieej, Nov 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

Aug 22, 2008
    169
    0
    0
    hoi hoi
    ik heb zondag een zwangerschapstest gedaan 4zelfs allemaal postief nou moest ik dinsdag pas ongesteld worden,,,

ik heb al n klein buikjee is al opgezet zou ik dan niet al langer zwanger kunnen zijn?
    ben 1 oktober voor t laatste ongesteld geworden.

Edit Mod:
    Je teksten graag in een gewoon lettertype posten.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

even denken zondag was het de 26e en toen bleek dat je zwanger was.
    de verloskundige rekent als volgt. Je bent zwanger vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.
    je cyclus is 4 weken gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie en 14 dagen erna vindt de bevruchting plaats. dus 2 weken krijg je cadeau.
    als je het zo zou rekenen dan ben je vandaag 1 maand zwanger, en 5 dagen= 5 weken en 1 dag
    als je een onregelmatige cyclus hebt, zoals ik had 40 dg/ 57 dg/ 34 dagen ipv de gebruikelijke 28 dagen cyclus (=4 weken) dan kan de verloskundige aan de hand van de echo meten hoe veel weken je zwanger bent. alle vruchtjes schijnen namelijk even snel te groeien de eerste 3 maanden van de zwangerschap.
    Hopelijk heb je de info die je wilde weten, gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kom erop uit dat je -gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie- 4 weken en 3 dagen zwanger zou kunnen zijn bij een normale cyclus van 28 dagen. Maar jij hebt geen cyclus van 28 dagen, lees ik. Is die altijd 34 dagen? Dan kan je een preciezere berekening maken.

Mijn uitgerekende dag verschilt 1 dag met die van de vk ivm een onregelmatige cyclus varierend van 27 tot 35 dagen. Ik had zelf niet het goede gemiddelde genomen, zij had daar een rekenmethode voor. Na de meting via de echo bleek de embryo goed in de groeicurve zitten.

Niet alle vruchtjes zijn de eerste maanden precies even groot hoor! Ik heb echo's gezien van vrouwen die precies net zo lang zwanger waren met toch wel een lengteverschil.

4. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

als je 1 oktokber voor het laatst ongeseteld ben geweest en cycles hebt van 28 dagen ben je nu ongeveer 4 weken en 3 dagen zwanger.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

als je 1 oktober voor het laatst ongi was, en het pas 4 november had moeten worden, dan heb je dus een cyclus van 34 dagen!

met die gegevens zou je nu 4 weken en 3 dagen zwanger zijn.
    je kan toch links in het menu bij zwanger banners je laatste ongi dag en je cylcus invullen, dan zie je precies hoever je nu bent

6. zogelukkig

"Dag 33 van de cyclus, over 2 dagen kan ik testen", krijg ik dan te lezen met deze gegevens. :(

Met een cyclus van 34 dagen valt de eisprong ongeveer op dag 18 en zou je vandaag precies 4 weken zwanger kunnen zijn i.p.v. 4 weken en 3 dagen bij een cyclus van 28 dagen.

7. Angel Eyes

Je hebt gelijk
    ik rekende twee weken vanaf eerste dag laatste ongi, maar het moet twee weken voor 1ste dag nieuwe ongi zijn om je eisprong te berekenen.

Maar als je die datum invult bij een calculator pakt die gewoon begindatum 1 oktober en is ze dus wel 4 weken 3 dagen. hmmm

8. Angel Eyes

9. zogelukkig

Ja, Angel Eyes, het is vreemd. Ik heb het ook op verschillende sites voor haar uit proberen te rekenen en ik kwam ook meestal op 4 weken 3 dagen uit met zowel 28 als 34 dagen cyclus, dat kan natuurlijk niet!
    Ik had ook ergens een bevallingsdatum van 22 juli.

Dus ik heb gewoon in m'n agenda gekeken en met 34 dagen cyclus heb je ongeveer op dag 17/18 eipsprong, oftewel 14 dagen terug gerekend vanaf de a.s. menstruatiedatum op 4 november.
    Dan kom ik op een theoretische bevallingsdatum van 14 juli. Dat scheelt weer 6 dagen met 8 juli. 34 - 28 = 6. ;)

Maar alleen een vk kan aan de hand van en je gegevens en de termijnecho vaststellen hoe ver je bent.

10. Angel Eyes

oke ze is tussen de 4 en de weken zwanger ;)
    en bij de VK ziet ze wel hoe ver echt

11. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

Aug 22, 2008
    169
    0
    0
    hoi hoi ben even niet op de site geweest:) bedankt allemaal voor de berichtjes
    mijn 1ste ong cyclus was 35 dagen mn 2de 28dagen omdat ik mn eisprong eerder gehad heb ,,, ja is moeilijk om te zeggen hoe ver je bent hihi,, maark heb wel al n harde buik en iets dikker?

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

o ik snap het al, had verkeerd gerekend, je bent niet 26-09 voor het laatst ongesteld geweest, maar je merkte dat je op 26-10 zwanger was. snap niet hoe ik erbij kwam :(

ik sluit me aan bij de 4 weken en 3 dagen

13. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Hoi

Je opgezwollen buik heeft niets te maken met de groei vd baby, het is namelijk nog heel klein (niet eens een cm) Het zijn je opgezette darmen!

Groetjes

14. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

Aug 22, 2008
    169
    0
    0
    okee dank je wel:)
    nee dat weet ik haha t is nog geen erwt:) mjaa k had zoiets mn buik is wel opgezet best snel mjaa over 3 weken naar de verloskundigee spannend:D

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, als jij een cyclus van 34 dagen hebt, ben je nu idd ruim 4 weken zwanger... Maar daarmee kun je alleen rekenen als je een regelmatige cyclus hebt. Heb je dat niet, dan moet je de langste cyclus van de afgelopen 6 maanden nemen.

En dat je buik opzet: dat zijn je darmen die direct reageren op je zwangerschap en de bijbehorende hormonen. Heeft niet iedereen last van, maar jij blijkbaar wel, :)

Share This Page