Hoe zit dat met voedingsstoffen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shampoo, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden,

ik vraag me het volgende af. In boeken en op internet lees ik dat wat je als moeder binnen krijgt (aan eten) de baby ook binnen krijgt.
    Worden nou alleen de goede voedingstoffen eruit gevist en door gegeven of ook de slechte?
    Ik heb vandaag naast mijn yoghurt, muesli en brood een slaatje op, stuk taart, 10 schuimbanaantjes, patat, mikshake en 2 kroketten. Daarna 's avonds nog een appel en een glas verse jus d'orange (uit schuldgevoel).
    Voel me ook elke keer zo schuldig als ik een dag een beetje ongezond eet. Ik eet dan snel nog wat fruit en melkproducten erachteraan. Ik slik elke dag een vitaminepil voor zwangere vrouwen en speciale visolie tabletten.
    Kan het veel kwaad om een paar ongezonde dagen erbij te hebben?

Groeten shampoo

2. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Is het voor jou slecht als je naast gezonde voeding af en toe eens iets minder gezond eet? Jij kan het hebben en je baby ook!

Niet te druk maken. Zo lang ook gezond eet en je houdt aan de 'verboden' dan komt het helemaal goed.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je baby krijgt ook de ongezonde stoffen mee, kijk maar naar sigarettenrook en alcohol.. Dat is niet voor niks zo slecht. Maar ik denk dat als je verder gezond eet, je je over dat patatje en die kroketten je niet zo druk hoeft te maken.

Gewoon proberen om het te beperken, dat je niet iedere dag ongezond eet, zeg maar. Ik eet niet veel anders dan voor de zwangerschap, alleen veel meer... :)

Hmm.. Ik klink wel wat belerend geloof ik... :) Zo bdoel ik het niet hoor! Ik ben zelf net zo erg, ik heb gisteren nog een enorme salami pizza naar binnen zitten werken en tijdens mijn vorige zwangerschap deed ik dat minstens 1 keer per week.. Dat was mijn verslavin, zeg maar.. Het enige wat Jelle er aan over heeft gehouden is dat hij geen salamipizza lust... :) Kind heeft voor de rest van zijn leven genoeg gehad... :)

Deel Deze Pagina