Keizersnede, kinderarts aanwezig?

Discussion in 'De bevalling' started by frutseltje, Feb 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frutseltje

Sep 21, 2008
    80
    0
    6
    Hallo,

Voro diegene die al een ks hebben gehad, was er bij jullie een kinderarts aanwezig? De reden dat ik dit vraag is omdat ik bij de 1e ben bevallen met een ks, daar was wel een kinderarts aanwezig, de 2e keer had ik een ks in een ander zh (we zijn verhuisd) en daar was geen ka aanwezig. MIjn zoontje had toen een erg slechte start waardoor er alarm werd geslagen en er een ka opgeroepen moest worden. Waarschijnlijk was die erg snel ter plaatste maar voor ons gevoel leek het heel lang te duren omdat je zo machteloos moet toekijken. Nu krijg ik weer een ks en ik zie er enorm tegenop, ik wil nu vragen of er een ka aanwezig kan zijn tijdens de ks, al is het alleen al zodat wij met een goed gevoel de ks ingaan. Mocht het zh dit niet willen mag je dan een ander zh kiezen? Anders ga ik naar het zh waar onze 1e is geboren. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij mij was dit wel het geval! Ik dacht dat dat altijd zo was. Vreemd dat het bij je tweede niet is gebeurd...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,852
    113
    Bij ons was er ook een ka aanwezig.

4. liss10

liss10 Lid

Oct 7, 2007
    94
    0
    0
    Ik heb 's nachts een spoedkeizersnede gehad en voordat ze begonnen hebben ze bij mij de ka opgeroepen en toen zij garriveerd was, zijn ze begonnen. Dus ja, hier ook een ka.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier was ook een ka aanwezig.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Heb geen flauw idee.. :oops:

7. frutseltje

Sep 21, 2008
    80
    0
    6
    Ik dacht ook dat het standaard was, maar kwam er dus tijdens de 2e ks achter dat er geen ka was, toen vonden we dat niet erg, tot onze zoon stopte met ademen, gelukkig is alles goed gekomen, maar de schrik zit er nu voor ons goed in. Ik zie nu ook ontzettend tegen de ks op.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook 2x... beide snachts in een `klein` streekziekenhuis, lijkt me dus normaal. Verder was er de dag na de geboorte met spoed een ka nodig en toen waren er 2 binnen 2 min. Fijn idee als je kind blauw aanloopt.

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    3,043
    3
    38
    Maastricht
    Bij mijn (ongeplande) keizersnede was ook een kinderarts aanwezig. 6 weken na de bevalling moest Quinten ook nog op na-controle bij de kinderarts, is hier protocol voor alle kindjes die via een keizersnede te wereld zijn gekomen.

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ja hoor, hier beide keren een kinderarts aanwezig.

11. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier was er ook een kinderarts aanwezig, zij heeft Charlotte ook elke dag gezien tijdens mijn 3 dagen in het ziekenhuis en heeft haar nog helemaal nagekeken toen we naar huis mochten. Volgens mij is het standaard dat er een ka aanwezig is bij een ks....en je kunt altijd een ander ziekenhuis kiezen, daar ben je helemaal vrij in!

12. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Ja, kinderarts aanwezig :)

13. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er geen ervaring mee maar vind de reacties geruststellend. meestal is er dus wel 1 aanwezig. dat lijkt me ook niet meer dan normaal eigenlijk. vraag het gewoon op de man af zou ik zeggen anders gewoon hup naar dat eerdere ziekenhuis terug.

Share This Page