We hebben bij ons zoontje ruim een half jaar lang wekelijks bezoek gehad....Dit willen we nu voorkomen door een babyborrel... Ik ben er vorig jaar mee in aanraking gekomen via een belgische kennis.... Wie heeft ervaringe hiermee? Wanneer doe je dat? na 3,4,5 weken? Wat heb je nodig? dranken, broodjes, kaas en worstjes? Is je aantal geboortekaarten ook meteen het aantal bedankjes of juist iets meer of minder? kortom...vol met vragen... wie heeft er een babyborrel gehouden of weet er veel van af??
wij hebben het gedaan en gaan het weer doen dit keer. het is echt heel verschillend hoor hoe en wat. je wilt. wij doen een appart kaartje bijvoegen en nodigen niet helemaal iedereen uit voor het feestje. zijn toch een paar mensen die je wle een kaartje stuurt maar denkt nou die komen toch neit of tjah heb daar neit zoveel mee dat i kze op een feestje vraag dat is dus echt wat jezelf prettig vind. je kunt het thuis doen of in eenzaaltje ligt aan de hoeveelheid mensen. je kunt het laten organiseren dit ligt ook aan je budget want is nogal prijzig. wij doen het 6 wk na de uitgerkende datum dan is de kleine dus minstens 4 wk oud mocht ik overtijd lopen. en vind dat wle handig dan heb je zelf al wat ritme ook als je bv geeft ben je dan al wat meer gewend want dat gaat door natuurlijk. maak het niet te lang qua tijd zo doen wij het van 14 tot 18 uur zet de tijd wel op het kaartje zodat je geen hangers krijgt want je bent je rust wel nodig en ook voor een kleintje is dit nodig. er zijn verder veel tips op internet te vinden gewoon ff googlen vind je veel info. ook over hapjes ed. wij beginnen zelf met sekt plus kleurtje. dan koffie met de muisjes dingen niet alleen beschuit maar ook andere varianten. dan bij ons bier en fris en op het einde nog salades en stokbrood en miss nog soep omdat bij ons de mensne een eind moeten rijden. en bij de fris nog nootjes oid. dan kun je nog zorgen vor een kinderhoekje als er veel kids komen dus met kleurplaten ed. en bedenk voor de tijd wat je met de kleine dot dus doe je die in draagzak of in kinderwagen en wil je die van hand tot hand of juist absoluut niet. dat zijn echt dingen die je van te voren goed meot bedenken. en als je eht zelf thuis doet zorg voor fam die je helpt zodat jij tijd hebt voor de gasten. dus de omas ed want die hebben de kleine al gezieng en kunnen ju moi helpen. nou volgens mij is het best verhaal geworden als je nog vragne hebt zeg het maar.
Bij onze eerste hebben we een babyborrel gedaan en bij de tweede gaan we het zeker weer doen! Wij hebben op een zondag-middag een restaurantje gereserveerd. We hebben de ruimte leuk aangekleed met allerlei slingers, ballonnen e.d. We hebben niet iedereen uitgenodigd, maar wel het grootste deel van de mensen die ook een kaart hebben gehad. Vrienden die dichtbij staan, komen toch wel eerder. De babyborrel was toen de kleine 5 weken was. Ideaal, want hij had nog geen idee van wat er allemaal gebeurde en had er ook totaal geen moeite mee (ook niet achteraf). We hebben hem in een mooi wiegje laten liggen. Een flesje gegeven net voor de babyborrel en daarna pas weer toen bijna iedereen weg was. Ging perfect! Tijdens de babyborrel kon iedereen even naar hem kijken, maar niet aan zitten! Haha Ik had overigens zelf voor beschuit met muisjes gezorgd, in overleg met het restaurant. De volgende keer doe ik cake of muffins met muisjes (kan je makkelijker van te voren klaar maken). Het restaurant zorgde voor extra hapjes (soort high tea-achtige dingen). Speelgoed meegenomen voor de kleintjes. Mocht je nog meer willen weten, stuur maar een pb!
O'ja, ik heb bij de geboortekaartjes een extra kaartje gedaan met de uitnodiging. Het was een klein gedichtje + adres e.d.
Omdat je dit topic dubbel hebt geplaatst (de andere staat bij 'De Kraamtijd') doe ik deze op slot. Groetjes, Josien