Al mn hele leven ben ik periodes dik(er) geweest,dan weer afgevallen,dan weer aankomen...nou,veel ge-jojo't dus De laatste 2 jaar had ik alles net n btje op orde en kon ik mezelf goed op gewicht houden met n btje van Sonja(bakker)en n btje(extra)van mezelf..en daarnaast natuurlijk 2/3 keer per week fitnessen. Ik voelde me goed! Nu ik niet meer zo streng mag "dieeten"(al voegde ik er zelf extras aan toe)en ik zwanger ben en dus minder energie heb voor het sporten,kom ik dus aan...Logisch zul je denken,want ik ben nu eenmaal zwanger(dat hoor ik veel mensen zeggen)..maar ik vind t zooo moeilijk! Nu ik geen strak schema meer heb(ik vaar nu eenmaal t beste bij n strak/duidelijk schema),vind ik t ook moeilijker om n nieuw (en ook strak,maar minder),schema aan te houden.Daarnaast word ik dus voller en ronder en dat vind ik zooo moeilijk...tis "gewoon" n schakel in mn hoofd die om moet,maar dat is moeilijk!Als ik strax n echte zwangerschapsbuik heb,is t misschien minder lastig...maar nu voel ik me echt opgepropt.. SNappen/herkennen jullie dit n btje??
Ja dit herken ik zeer goed. Probeer anders een nieuw schema te maken die zwangerschaps vriendelijk is. Dan heb je toch het houvast en doe je niks slechts voor jouw gezondheid of die van de kleine . Verder kan het goed zijn dat je later in de zwangerschap wel weer kan gaan sporten als je minder moe bent. Bijvoorbeeld lekker fietsen of wandelen. Vergeet niet dat de meeste hun kilo's snel verliezen door na de bevalling bv te geven. Wellicht dat dat ook een optie voor jou is? De gezondheid van je baby staat nu voorop. Probeer gewoon te genoten en jezelf niet gek te maken. Eet gezond en beweeg wanneer t kan en wees niet te hard voor jezelf. Succes en liefs