Steken in vagina

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kirsten1988, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Beste vk,
    Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en had een vraag. Afgelopen 4 dagen heb ik bij het lopen hele erge steken in m'n vagina. Het lukt me dab ook niet altijd om rechtop te staan. Nu had ik ergens iets gelezen over indalen maar dat die steekjes dan na 2 dagen zouden stoppen? Het rare is dat als ik zit of lig nergens last van heb.

Verder heb ik momenteel heel erg veel vocht in m'n voeten zitten. Heb alles al geprobeerd van koud/warm bad tot aan voeten in de lucht maar het word niet minder. Het enige is dat als ik s ochtends wakker word het iets minder is maar zodra ik sta voel ik m'n voeten opzwellen. Mijn huid staat ook straks en t lijkt alsof het elk moment kan gaan scheuren. Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kirsten1988,

dit zijn inderdaad bekende laatste-loodjesklachten en er is eigenlijk helemaal niet zoveel meer aan te doen helaas. Het kindje zal inderdaad wel wat laag in je bekken zitten, zodat je last krijgt van deze pijnen. Het zal inderdaad indalen zijn of het feit dat het kindje al langer zit ingedaald. Het hoofdje wrikt en wringt in je bekken en je kunt met name bij staan of activiteit meer last hebben .Er staat dan volop spanning op je bekken en banden en dit geeft pijnen. Afwisselende houdingen is het advies.
    Het vocht in je voeten is ook moeilijk te vermijden of op te lossen. Heel veel drinken, zeker met deze warmte. Toch je voeten omhoog blijven leggen en je benen laten masseren. Je voeten in warm en koud water voetenbadjes dompelen. Ga op tijd zitten, maar ook weer niet te lang. En je benen niet over elkaar kruisen (mocht dat nog lukken)

groeten Brigitte

Deel Deze Pagina