Ik weet niet of dit hier thuis hoort, anders mag t verplaatst worden. Ik heb echt mega trek in sushi. Nu wil ik het zelf gaan maken, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Wie heeft er lekkere sushi recepten voor tijdens de zwangerschap? Ik hou niet van gember en dat wasabi spul. Ik dacht zalm (uit uit blik), Tonijn (ook uit blik), krab sticks, avocado, komkommer. Maar wat is nog meer lekker?
Sushi zalm mag ook! (Vraag maar even na bij je verloskundige ) Even voor bellen naar de visboer. Daar houden ze zalm voor sushi speciaal apart zodat het niet in aanraking komt met andere vis en wordt alleen op de dag zelf als sushi zalm verkocht. Zodat je echt alleen maar super vers spul hebt. (Kan niet met tonijn!!) Verder geen recept voor je
Ik gok het er liever niet op Rauw en gerookte zalm laat ik liever even staan, maar bedankt voor je reactie.
Nee gerookte zalm van de visboer/supermarkt o.i.d. eet ik ook niet hoor! (Kan alleen als je het zelf gerookt hebt.) Écht verse zalm (rauw) mag/kan echt en is zelfs zeer gezond. Maar ik begrijp dat je het laat staan hoor met het idee erachter dat het rauw is. Ik at het in het begin ook niet tot ik mij er meer in ging verdiepen. Succes iig
misschien een "vreemde" combi maar ik heb een hele tijd in het buitenland gewoond, en daar hadden ze een sushi restaurant dat ook een beetje aan fusion sushi deed. Yummie combo: peppadews met roomkaas!!!! (yes in de sushi.. vierkantje --> bodem met rijst, dan laagje roomkaas met daarop "platgemaakte" peppadew (normale peppadews te koop in een potje) en dan weer rijst bovenop).
ik gebruik zelf voor de sushi zalmsalade, ook heel lekker en tonijn uit blik inderdaad. lekker met avocado, komkommer en sesamzaadjes
ik maak ook vaak sushi! van tonijn uit blik maar ik spicytuna, met chilisaus, bosuitje en japanse mayo, reepje komkommer erbij.. verder idd crabsticks met avocado Rocket Prawns.. van die grote tempura garnalen, die rechte, kan je kopen bij de toko, even frituren, kan je al voorbereiden. bij de japanner noemen ze dat de spiderroll.. zalig is die! ook avocado erbij en palingsaus (ook toko). als je rolletjes alleen komkommer maakt is het heerlijk met japanse mayo en sesamzaadjes, geldt ook voor avocado. Verder maak ik ook altijd kip teriyaki, knoflookje uitbakken, teriyakisaus en bosuitje water loopt me in de mond, heb ook al zin! succes!
Zoals hier boven met tempuragarnaal en japanse mayo. Dan een crispy maki dat is met gebakken brood kruimels en japanse mayo beide te koop bij de toko. en met krab is in combi met komkommer en advocado lekker.