Steken in vagina

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 365promises, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 365promises

22 jan 2015
    42
    0
    0
    Ik heb sinds deze week last van korte felle steken in mijn vagina, nu lees ik dat veel vrouwen het daarbij hebben over indalingsweeën, maar ik ben pas 19 weken zwanger! Ook voel ik regelmatig korte maar felle steken in mijn buik. Ik ben vorige week nog op controle geweest en alles was goed.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een reden om de gynaecoloog te bellen??

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik lees even mee. Voel ook af en toe een felle steek in mijn vagina. Rot gevoel

3. 365promises

22 jan 2015
    42
    0
    0
    Ja erg rot. Ik heb dit nog gevonden:

Nog een veelgehoorde klacht: steken in de vagina tijdens de zwangerschap. Dit zijn heel vervelende en pijnlijk steken. Ook nu lijkt het alsof er een scherp voorwerp zoals een mes in de vagina wordt geprikt. Hoewel deze klacht vaak niet begrepen wordt door anderen is ze wel bij veel vrouwen aanwezig. De oorzaak ligt in de hormoonhuishouding en doorbloeding tijdens de zwangerschap. Belangrijk om te weten is dat deze hevige steken geen kwaad kunnen. Helaas is hier ook vrij weinig tegen te doen. Er is geen middel dat de steken laat verdwijnen. Ook komt het vaker voor tegen het einde van de zwangerschap. De oorzaak kan liggen in de zenuwen waartegen gedrukt wordt door de baby. Vooral wanneer de baby is ingedaald komen steken in de vagina wat vaker voor. De klachten verdwijnen na de bevalling weer. (Bron: Steken in buik zwanger)

4. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb dit ook regelmatig gehad vooral veel in het begin en heel af en toe komt het op! maak me er niet zo druk om

5. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb het eigenlijk gedurende mijn hele zwangerschap al gehad, met tijden hoor, dat wel. Nu ik op het eind loopt wel wat meer maar ook zeker toen ik nog niet zolang zwanger was. Volgens de VK was kon dit destijds ook goed te maken hebben met bandenpijn. Ik zou me er niet te ongerust over maken als ik jou was! Fijne zwangerschap verder!

6. fierce

fierce Actief lid

23 dec 2013
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het in het begin gehad voor drie avonden achter elkaar. Ik dacht ook effe wat is dit en schrok er wel van, omdat ik een paar maanden daarvoor een mk had gehad. Maar de verloskundige zei tegen mij dat het normaal is en dat het mijn baarmoeder was die aan het groeien was. Misschien nu je 19 weken bent kan dat ook het geval zijn.. Ik denk niet dat je er verder teveel zorgen over moet maken.

7. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb het ook af en toe, rond de 18 weken had ik het heel vaak en nu wat minder. Af en toe ook steken bij mn anus, volgens de VK heeft het met bekkenpijn te maken en die had me doorgestuurd naar de fysio, die liet zien dat de bekkenbodem met opening voor anus, vagina hele sterke spieren heeft die af en toe verkrampen tijdens de zwangerschap. Zo een hele uitleg stelde me wel gerust omdat ik nu weet waar de steken vandaan komen :) Ik merk dat de dagen dat ik rustig aan doen en ontspan (bijv ga wandelen maar geen zwaar werk) dat ik het dan minder vaak heb.

8. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ps als je je ongerust maakt dan bel je even je verloskundige die kan je dan gerust stellen of evt doorsturen naar fysio

9. eefje90

eefje90 Lid

26 jun 2014
    5
    0
    1
    Ik heb er ook last van gehad tijdens mijn zwangerschap. Het begon bij mij ook rond de 20 weken. Volgens mij hoort dit er gewoon bij. Zou me niet teveel zorgen maken.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dit is de 3e zwangerschap en bij mijn 1ste en 2e ook gehad en het begon allemaal met 26 weken. Maar ik ben bevallen met 39 en 40 weken. Nu heb ik het ook en vooral als ik loop. Maar kan geen kwaad denk ik.

11. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Ik heb hier al sinds week 14 last van en nu nog steeds. Mijn verloskundige zegt dat dit komt door mijn groeiende baarmoeder en mijn banden. Het is heel normaal en schijnt veel voor te komen. Niets om je zorgen om te maken.

12. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik heb er ook last van gehad met ongeveer 14 weken maar volgens de gynaecoloog kon het geen kwaad en heeft het te maken met de hormoonhuishouding en dat alles beter doorbloed is en nog eens de bm wat groeit waardoor die steken worden veroorzaakt.

13. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik had en heb het nu ook..
    inderdaad vervelend maar niets aan te doen!

14. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb het ook. Ook bij mijn eerste zwangerschap. Niks ernstigs gebeurd

15. Hier er ook last van.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Die venijnige steken heb ik vanaf 15 weken de verdere zwangerschap gehad, deed lelijk pijn :(
    Maar schijnt er toch echt bij te horen helaas.

Deel Deze Pagina