Schreef ik gister al dat ik me zorgen maak over het weinig voelen van ons mooie wondertje.. Vandaag heb ik meerdere keren een veeg slijm afgeveegd na het plassen.. Lijkt op t wc papier zelfs een beetje lichtgroen.. Maar soms ook gewoon helder/wit. Nu maak ik me pas echt zorgen! Gelukkig ons kindje vandaag wel gevoeld, maar weinig vind ik.. Ga dus morgen zoizo wel de verloskundige bellen, vind het geen goede reden om nu nog te bellen, maar hebben jullie enig idee wat dit is?
ik dacht ook meteen aan een schimmelinfectie, bij mijn dochter is dat tot 3x aan toe terug gekomen vreselijk.. Maar als je ongerust bent zou ik wel even bellen hoor al is het allemaal voor advies, anders ben je de hele avond/nacht ongerust.
Weinig voelen is een reden om je meteen door te sturen voor een ctg. Ik zout zeker bellen en zo de nacht niet in willen gaan. Beter te veel gebeld voor niets dan 1x te weinig/laat...
Waarom wachten als je je kindje niet meer zo goed voelt of niet voelt?! Wat je afscheiding betreft, ik denk een schimmeltje
Ik dacht in de vorige zwangerschap ook 'ik wacht wel een daagje met bellen' en kreeg toen mooi op mn kop van de VK. Had gelijk moeten bellen toen ik d'r minder voelde. Moest direct door naar ZH. Gelukkig bleek alles goed te zijn maar zoals de gyn het daar zei; het enige waaraan de moeder kan merken dat het 'goed' gaat in de buik, is door het voelen van de baby. Als je de baby niet meer voelt, of minder dan je gewend bent, is de volgende optie even te kijken en te luisteren bij de VK of de gyn. ALTIJD bellen dus! In ieder geval...de VK en de gyn hebben me beiden geen enkel moment het idee gegeven dat ik me aanstelde of dat ze het vervelend vonden dat ik kwam om die reden. Later in de zwangerschap is het me zelfs nog een keer gebeurd en toen heb ik gelijk gebeld. Weer gelijk echo gekregen en weer bleek alles goed. Maar weer kreeg ik niet het idee dat het 'teveel' was voor de VK en de gyn. Dus...ik zou bellen!
Blijkbaar maak je je geen zorgen genoeg, anders had je toch wel aan de bel getrokken??? Sinds gisteren voel je je kindje minder en dan ga je nóg een dag afwachten? Onbegrijpelijk en eerlijk gezegd belachelijk dat je dan een topic gaat openen..... Ik zie dat je 28 weken zwanger bent, minder leven voelen is normaal vanaf ongeveer week 32 (bij de eerste) omdat het langzaam indaalt en minder ruimte krijgt.....28 weken is wel erg vroeg om minder leven te voelen. Beter een keer te veel bellen als 1x te weinig.
Wat een heftige reactie!!! Allereerst: Jij weet wat normaal is en wanneer je het tijd vindt om te bellen. Ik geef je wel de tip om niet te lang wachten en bij twijfel te bellen, al is het maar voor advies of geruststelling Op dit forum zijn er veel vrouwen met ieder hun eigen ervaring en verhaal, je kunt hierop niets baseren. Succes!
Klopt, aangezien ze zelf aangeeft op zondag hier op het forum haar zorgen te hebben uitgesproken en een dag later weer. En meerdere dames geven aan bij geen/minder leven te voelen de vk te bellen, maar dom eigenwijs denken van "dat doe ik niet, want ik zie geen reden om de vk te bellen", ik kan daar ERG slecht tegen en heb dan echt zo iets van: WAAROM open je dan een topic met dat je je zo erge zorgen maakt, dat valt dan echt wel mee, met die zorgen van je, anders bel je wel! En inderdaad zijn er hier vrouwen met hun eigen ervaringen maar die zal ik TS maar besparen, want anders ging ze wel per direct naar de vk. Die zijn inderdaad niet geruststellend
Jammer dat er zo fel gereageerd word, ik bel niet s avonds om tien uur, omdat ik ons kindje wel heb gevoeld gister, en dus weet dat ons kindje nog wel leeft.. Jullie hebben geen idee van mijn voorgeschiedenis en waarom ik dus zo'n grote angst heb om te bellen.. En ja zorgen maak ik me wel degelijk, en erg ook, maar dat doe ik al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben.. Ik dacht dat deze site is om dit soort dingen op te plaatsen, maar heb ik nog eens een twijfel momentje weet ik nu dat ik aan deze site niks heb.. Maakt me alleen maar meer onzeker!
Sorry hoor, maar wat een flauwekul! Niet om tien uur 's avonds meer willen bellen: de dag ervoor voelde je al minder leven zeg je.......Had je ook prima al om 18.00 uur kunnen bellen als je je zo ongerust maakte. En van goede raad en advies wordt je onzeker? Echt wat een onzin dit zeg Maar goed, bel vooral niet als je je zorgen maakt, laat alles lekker op zijn beloop en luister absoluut niet naar advies van anderen die zeggen dat je moet bellen als je minder leven voelt. By the way: Wordt je dan OOK onzeker als de vk of je gyn dat zegt? Bellen bij minder leven? Aangezien dat ook zeker hun advies zal zijn!
Hoe is het nu ondertussen? Je beeb al meer gevoeld? Ga er vanuit dat je contact hebt opgenomen met je vlos
Ik hoop dat je ondertussen bij je verlos bent geweest. Angst of niet, als je kindje minder beweegt, en zeker met dit termijn, is er reden om te bellen. Of het niet 8 uur smorgens 2 uur smiddags of 10 uur savonds. Daar zijn die dames voor... dat is hun werk, hou gerust stellen en je begeleiden tijdens je zwangerschap. Ik denk dat de dame s hier bedoelen dat je advies vraagt maar vervolgens geen advies aanneemt. Wat betreft je angst. Geen idee waar het te maken mee heeft maar bespreek dit in godsnaam met je vk. Alleen zo kan ze je verder helpen..! Sterkte en een goede zwangerschap gewenst
Sorry hoor Mamabri.. maar wat reageer jij ontzettend chagrijnig! doe ff rustig Als je het irritant vind dat ts nog een topic opent over dit onderwerp dat lees je het toch lekker niet?
Het gaat me er niet om dat ze er een topic over opent, het gaat mij erom dat ze zich er blijkbaar 2 dagen ongerust over maakt, meerdere mensen aangeven dat ze de vk moet bellen als ze ongerust is (en dat ben je toch, als je 2 topics opent zou ik dan denken?) maar het dan niet nodig vind, want ze voelt de baby af en toe, dus het leeft nog Wat natuurlijk fijn is, maar absoluut geen garantie geeft he? En laten we eerlijk zijn: met 28 weken hoor je je kindje nog echt goed te voelen, het heeft nog ruimte genoeg....En ook na 22.00 uur is er wel een vk die dienst heeft, daar zijn ze ook voor, bovendien had ze, als ze echt zo ongerust zou zijn ook wel eerder kunnen bellen dan 22.00 uur, om 18.00 uur bijv.... Maar goed, ik vind het gewoon een beetje vreemd te zien dat TS in haar topic leest (want dat zag ik onderaan) en er dames waren die vroegen of ze vk heeft gebeld en daar wordt dan ook niet op gereageerd......Maar ach, kan mij het schelen.......ze moet het zelf maar weten.