34 weken en zoo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linda25, 3 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda25

    linda25 Nieuw lid

    3 jul 2006
    3
    0
    0
    Hallo dames,

    Ben nieuw hier. Mijn naam is Linda en ben 34 weken zwanger van mijn eerste kindje. Het word een meisje. Er is een probleem ze is te klein. Tot nu toe zat ik bij de verloskundige maar na vandaag moet ik dus voor controles naar het ziekenhuis. Het begon allemaal zo: ongeveer 6 wk geleden voelde ik geen leven en heb de vk gebeld. Ze is toen langsgekomen om naar het hartje te luisteren en dat was prima. Ze heeft toen gezegd: dit is een moment opname dus voor de zekerheid moet je even naar t ziekenhuis gaan. Dus ik naar t ziekenhuis alles was prima behalve dat t kindje te klein was. Sindsdien moest ik om de twee weken terug komen voor een echo en verder bij mijn eigen vk blijven voor controles. Maar vandaag hebben ze besloten dat ik dus niet meer bij mijn eigen vk mag blijven. Ze weegt 1700 gram en mij werd verteld dat t een klein kindje wordt. Moet over 8 dagen weer terug komen en ze houden de groei in de gaten. Ze kunnen niet achterhalen wat de reden is en verder ziet t er normaal uit. Tenminste dat is wat ze mij vertellen. Is een groeiachterstand een reden om mij onder behandeling te zetten van een gynocoloog? Of is er meer waar niks over verteld wordt. Heb met 20 wk een screeningsecho gehad en toen was t een gezond kind kan dat veranderen? Tot vandaag was ze altijd met t hoofdje naar beneden en nu is ze dus ook nog omgekeerd. Dus volkomen stuit. Hoe groot is de kans dat t draait? En tot wanneer kan dat?

    Pfff wat een vragen he? Sorry maar ben zoooo onzeker geworden en ik had wel zo n makkelijke zwangerschap zonder klachten enz....

    liefs Linda
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hoi Linda,

    Ten eerste welkom hier!

    Wat een gedoe allemaal zeg! Heel vervelend!
    Volgens mij is groeiachterstand zeker een reden om je onder behandeling van een gyn te zetten! Ik geloof dat als de groeiachterstand meer dan 2 weken is (dus dat het kindje 2 weken of meer achterloopt met groei) dat er nadere onderzoeken volgen.
    1700 gram is volgens mij ook echt weinig, ik ben morgen 35 weken en volgens de gyn weegt het kindje nu al zo'n 2900-3000 gram.
    Als je voor de rest vragen hebt zou ik die gewoon in het ZH stellen, je hoeft je niet ongerust lopen te maken terwijl hun je de duidelijkste antwoorden kunnen geven!!

    Als je kindje in een stuit ligt kan ie nog draaien tot de 36e week, geloof ik. Daarna gaan ze proberen om hem/haar te draaien.

    Heel veel sterkte ermee!!
     
  3. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben het helemaal met sweetangel eens.

    wbt de 20 wkn echo. Dat het kindje daar "gezond" is.. is ook maar een moment opname. De prof. die bij mij die echo heeft gemaakt zei toen dat tot nu toe alles goed was. Na 20 wkn kan er ook nog vanalles "mis/anders" gaan dan zou moeten. Het is dus nooit een garantie dat het kindje ook echt helemaal niks heeft!
     
  4. linda25

    linda25 Nieuw lid

    3 jul 2006
    3
    0
    0
    Hallo Dames,

    Bedankt voor jullie antwoorden. Heb eigenlijk nog een vraagje. Hoe zit t straks met de bevalling? Mag ik nog wel thuis bevallen of kan dat niet meer omdat ik nu onder begeleiding van gyn ben?

    liefs Linda
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoi Linda,

    Wanneer je onder begeleiding van een gyn staat ben je 'medisch' geworden. M.a.w. je hebt een medische indicatie gekregen, dit betekent dat je niet thuis mag bevallen.

    Sterkte!

    Liefs Wen
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Je moet je VK trouwens wel aanhouden, die gaan namelijk de nazorg thuis doen als je uit het ZH komt.
    Ik ben ook pas sinds week 26 bij de gyn, wist dat eerst ook allemaal niet.
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Tenzij je na 37 weken weer wordt overgedragen aan de VK.
     
  8. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Linda,

    Een kennis van mij kreeg met 28 weken ook te horen dat haar kindje niet goed groeide.
    Ze is toen ook (naast de vk) onder behandeling van een gyn. gekomen en moest bevallen in het ziekenhuis.
    Het bleek dat het kindje te weinig voeding kreeg.
    Volgens mij is ze toen een speciaal voedingsdieet gaan volgen.
    Toch is haar kindje rond de uitgerekende datum geboren en was het gewicht normaal.
    Dus allemaal nog goed gekomen.

    Succes,
    Silly
     

Deel Deze Pagina