Baarmoeder loopt voor kindje eerder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mable, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mable

Mable Actief lid

Nov 11, 2008
    100
    0
    0
    Afgelopen donderdag ben ik op controle geweest bij de VK. Ik was toen 28 weken zwanger echter mijn baarmoeder zit op 30 weken.
    Er is bloed geprikt ivm glucose en we krijgen 5 december een extra echo in het ziekenhuis om te kijken hoe groot het kindje is.
    Mijn eerste was al een flinke 54cm en 4470 wat nu als deze nog groter wordt?krijg je dan een keizersnede of gaan ze het eerder inleiden?
    heeft iemand ervaring hiermee?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey..

Ik liep 3 weken voor met mn baarmoeder....(volgens de boekjes)
    en nu opeens is het gelijk getrokken.....

Het kan dus nog alle kanten in gaan....

Ook als je eerste flink was hoeft dat niet alles te zeggen voor een tweede..
    een kennis van me was t zoontje 8 pond.... en nu is ze zwanger en moest ze een groeiecho omdat het kindje kleiner is....
    het wordt nu geschat op "gemiddeld"....

Wacht even je test af... en je echo....!
    succes...

3. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    ik heb dat tot nu toe ook bij iedere controle gehad, dat de bm groter is dan het aantal weken, bij de echo bleek het kindje juist iets kleiner te zijn. Dus het zegt niet zoveel

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Bij 15 weken zeiden ze ook dat mijn baarmoeder al het formaat van 19 weken had, maar dat is later weer bijgetrokken, en zie mijn banner, het kindje is niet eerder ;)

5. missyb

missyb Niet meer actief

Mijn baarmoeder staat ook dik 2 weken voor dit had ik bij mijn eerste zwangerschap en nu ook weer.
    Heb bij de eerste zwangerschap hiervoor schilklier onderzoek gehad maar daar kwam niks uit.
    deze baby was bij de pretecho wel iets groter dan het aantal weken zwangerschap maar dat kan gewoon een groeispurtje zijn.
    Gebeurd heel vaak dat de baarmoeder iets groter is
    ;)

6. missyb

missyb Niet meer actief

Owh mijn dochter kwam trouwens met 40 weken en 6 dagen:D

7. Mable

Mable Actief lid

Nov 11, 2008
    100
    0
    0
    vandaag de echo gehad, de groei van het kindje loopt gemiddeld maar 1 week voor. Ik blijk erg ruim vruchtwater te hebben. Hopelijk valt het dus mee.
    Met 34 weken hebben we weer een echo.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik liep voor, maar het is gelijk getrokken :)

9. Dit had ik bij de eerste ook een te grootte baarmoeder, Ben toen op suiker geprikt en heb een groeiecho gehad.

Had geen suiker en bij groeiecho was het een klein gemiddeld kindje zeiden ze. Had dus gewoon ruim vruchtwater.

Maar bij de geboorte was hij 54 cm en 4270 gram, dus zo klein/gemiddeld vond ik hem niet.
    Wel is hij geboren met ong. 41 weken. maar dat kan niet zoveel schelen dat hij zo groot ineens is haha.

Nu ben ik afgelopen donderdag ook weer bij de vk geweest, ik ben iets meer als 24 weken. volgens termijn echo. maar zoals ik mijn zwangerschapskaart begrijp zit ik 2-3 weken voor qua buik.
    Moet nu dus testen op suiker omdat de eerste groot en flink was, maar ja toen met de onderzoeken bleek hij niet groot, dus ik ben benieuwd.

Share This Page