Ik ben nu 25 weken zwanger en voel de kleine erg goed. Nu wil ik het ook graag aan mijn vriend laten voelen als hij zo druk is,maar mijn vriend hoeft zn hand maar op mn buik te leggen en de kleine verroerd zich niet meer haha,en zodra ik mn hand er weer opleg sparteld hij er weer flink op los. Vind het best jammer hij heeft het tot nu toe maar 1x goed gevoeld. Hoe zou dit komen,zou de kleine zijn hartslag horen?of is het gewoon toeval? Ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt. groetjes Tanja
Hoi hoi Hier precies hetzelfde mijn kleintje is ook heel actief en zodra mijn vriend het dan wil voelen stopt hij direct. Alleen worden de schopjes nu wel wat harder en kan mijn vriend het ook voelen. Ik ben nu 31 weken. Ik weet ook niet hoe het komt dat de kleine wel reageerd op mijn hand en niet op mijn vriends hand.
Hier laat de kleine wel van zich horen aan papa, maar hij is veel actiever als ik alleen ben. Ik las laatst het volgende, namelijk dat de baby soms beweegt om zijn voetjes te strekken. Niet per se om even lekker te bewegen. Als je partner dan zijn hand op jouw buik legt, is de kleine alweer stil. Maar als hij even geduld heeft dan heb je dikke kans dat de baby alsnog er vrolijk op los trappelt. Misschien een idee dus...
Hier trappelt de kleine alleen als ik tegen de rug van papa aan lig in bed. Dan voelt hij het heel goed. Als hij zijn hand op mijn buik legt, is het ook meteen stil. Bij mijn dochtertje stopt hij ook meteen met trappelen, maar bij mijn zoontje gaat hij vrolijk door. Het lijkt er op dat nu al een voorkeur heeft...
Hier ook hoor! Mijn man heeft het nu wel een paar keer gevoeld en gezien, maar heeft lang geduurd. Zodra er "vreemde" handen op mijn buik lagen was het stil. Nu beweegt mijn buik fllink heen en weer, vooral 's avonds. Zodra ik zeg tegen mijn man, moet je kijken, is het stil. Kijkt hij even weg dan weer volop beweging, hihi. Maar de aanhouder wint! Uiteindelijk gaat het lukken, maar je moet wel geduld hebben, je man dan he.
Heb het laatst gelezen dat de baby kan schrikken van een andere, plotselinge beweging, anders dan die van de moeder. Dus inderdaad: heel rustig hand van beiden op je buik en geduld hebben... Bij mijn 1e lukte het 's avonds in bed goed. Werd beeb heel levendig na een drukke dag! Succes...
Bij mij gaat het anders. Als ik mijn handen op mijn buik dan wordt de kleine juist rustig! We hebben wel contact maar dat is niet altijd . Soms ben ik bang dat het niet gezond is maar dat zullen mijn hormonen wel zijn. Mijn man en kinderen hebben het al gevoeld en dat vindt ik heel fijn voor ze!
Ja, maar dat is heel goed hoor, dat de kleine juist rustig wordt van jouw handen! Deze aanraking is juist geruststellend omdat ze deze herkennen als je dit vaak doet!
gelukkig ben ik niet de enigste bij wie de beeb niet reageert op hand van vriend haha,nu al eenkennig. Bedankt voor de reacties,leuk om te lezen