Wie weet of dat schadelijk is als je 3 weken en een dag of 5 zwanger bent. Dus wel al een innestelling hebt. Maar het nog niet echt officieel is met 4 weken? Kan dit een mk veroorzaken?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan de tandarts ook een verdoving gebruiken die geschikt is voor zwangere vrouwen. Ik zou gewoon even de tandarts bellen, om dit na te vragen.
normaal gesproken mag je gewoon verdioving als je zwanger bent (ben net nog geweest) anders even aan de tandarts vragen!
hoi ik heb het even voor je opgezocht: bedenk wel dat de eerste weken de baby en jij nog geen verbinding hebben dvm bloedcontact. ik weet zo niet meer wanneer dat wel zo is ik dacht ergens tussen de tweede en vierde week. Ik moet zelf ook over twee weken.... Als het niet per se noodzakelijk is, kun je een verdoving tijdens je zwangerschap beter vermijden. De verdovende stoffen kunnen via je bloedbaan en de placenta namelijk terechtkomen bij je baby. De kans daarop is het grootst bij een algehele narcose. Hierdoor raakt je kindje, net als jij, versuft of buiten bewustzijn, wat schadelijk kan zijn voor zijn ontwikkeling. Dus als je een kies moet laten vullen terwijl je zwanger bent, kun je beter overleggen of dat tot na de geboorte kan worden uitgesteld.Vertel je (tand)arts in ieder geval altijd dat je zwanger bent als er een bepaalde ingreep moet worden uitgevoerd, waarbij eventueel een verdoving nodig is. Je (tand)arts kan het b te bepalen of een verdoving in jouw geval noodzakelijk is. Bij de keuze van het type verdoving kan hij vervolgens rekening houden met je zwangerschap. Van sommige verdovingsmiddelen is namelijk bekend dat ze schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind. Bij een algehele verdoving bestaat het gevaar dat je kind tijdens de narcose te weinig zuurstof krijgt. Daarom moet een dergelijke verdoving tijdens je zwangerschap altijd worden uitgevoerd door een ervaren anesthesist. Ook in dit geval is het dus noodzakelijk, dat je van tevoren aan alle betrokkenen duidelijk maakt dat je zwanger bent.