Steken linker eierstok

Discussie in 'Miskraam' gestart door Natascha2505, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natascha2505

Natascha2505 Niet meer actief

Hallo dames,

Afgelopen woensdag 29 januari had ik een postieve zwangerschapstest... Helemaal blij...

Nu heb ik sinds vrijdag avond heftige steken aan mijn linker eierstok en erge pijn in mijn onderrug en vertrouwde het echt niet dus net naar de huisartsenpost geweest.

Daar hebben ze mijn urine gecontroleerd en daar waren bloeddeeltjes in te zien. Wat de pijn veroorzaakt wist ze niet, het kon zijn dat het gewoon een reactie op de zwangerschap was maar kon ook duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Ik hoopte wat gerustgestelder te zijn, maar nu maak ik me nog drukker of het nu goed of niet goed zit.

Ik had toevallig nog 2 testen liggen en gister nog eens een test gedaan en vanmiddag weer ene gedaan. De streepjes zijn donkerder dan de eerste test dus het hcg hormoon is wel gestegen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hoe is het bij jullie gegaan???

Ik durf op het moment niet meer blij te zijn, ik ben zo bang dat het weer mis gaat. 2 jaar geleden heb ik een miskraam gehad en heb het daar heel erg zwaar mee gehad.

Liefs Natascha

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Wat ik vreemd vind is dat ze je zo weer naar huis gestuurd hebben. Toen er bij mij verdenking was op een buitenbaarmoedelijke zwangerschap, moest ik om de twee dagen bloedprikken. Hcg blijft namelijk ook stijgen wanneer het buitenbaarmoedelijk is.

Hou het goed in de gaten, en als het slechter gaat aan de bel trekken! Het kan ook gewoon pijn van de zwangerschap zijn, maar zoals jij het beschrijftvherken ikhet niet.

Sterkte en hou je rustig!

3. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik vind het ook vreemd dat ze je naar huis sturen met een vermoeden van BBz. Bij mij dachten ze het ook even vorige week, vanwege enorme steken (alleen dan rechts)

Gelijk kreeg ik een echo, bloed werd daarvoor al in de gaten gehouden. Mij werd na de echo verteld dat het steken kan geven omdat de baarmoeder groeit en deze bij mij gekanteld is. Het kan ook nog met de innesteling te maken hebben, dat deze wat langer duurt. Ze vertelde me ook dat ik gerust kon blijven tenzij ik krom zo liggen van de pijn en dus niks meer kon of dat ik zou beginnen met vloeien.

Ik ben nu opnieuw zwanger na een miskraam, maar ik ben ontzettend onzeker geweest. Nadat ik van de week zag dat het op de juiste plek zat (niet echt meer te zien dan een minuscuul knopje met 5w4d) ben ik iets geruster.

Ik hoop dat het bij jou ook gewoon goed gaat! Maar als ik jou was zou ik morgen ochtend direct de vk bellen en dit verhaal uitleggen.

4. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Ik heb ook steken gehad aan de linkerkant aan het begin van mijn zwangerschap. Ik heb toen de verloskundige gebeld en zij hebben mij doorverwezen voor een echo om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Daar op was gelukkig te zien dat het vruchtje gewoon in de baarmoeder ingenesteld was. (dus weet dat het ook goed kan zijn!!) Als je nog niet bij een verloskundige bent, zou ik naar de huisarts gaan en daar aandringen op een echo, volgens mij is dat de enige manier waarop je dit echt goed vast kunt stellen. Je zwangerschapshormonen stijgen in het begin nog gewoon omdat het vruchtje doorgroeit maar dan mogelijk in je eileider.

5. Natascha2505

Dankjewel voor jullie reacties.

Ze ochtend heb ik naar de huisarts gebeld en mocht ik direct langskomen, de huisarts heeft een echo gemaakt en zag iets vreemds aan de linker eierstok en zag niets in de baarmoeder.

De huisarts heeft meteen naar het ziekenhuis gebeld of ik met spoed een echo bij hun kon krijgen.

Op het ziekenhuis heeft de gynaecoloog een echo gemaakt en zag indd ook iets vreemds aan de linker eierstok, maar dat zou te groot zijn voor een vruchtzakje van 4 weken en 5 dagen. Toen ze verder keken zag ze ook 2 ienieminie zwarte puntjes in de baarmoeder.

Moest ook bloed laten prikken en vrijdag moet ik terug komen voor weer een echo en weer bloed laten prikken.

Het kan nu dus 2 kanten op gaan, of een bbz of zwanger van een tweeling.

Pff weet niet of ik me nu blij moet voelen of niet. Ben wel al iets meer gerust gesteld maar nog niet helemaal. Was het maar al vrijdag dan krijg ik hopelijk te horen dat ik zwanger ben van een tweeling...

Liefs Natascha

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Pff spannend zeg...

Ik hoop dat alles goed is. Het mooiste zou zijn dat je gewoon goed zwanger bent en dat er misschien een cyste in de eierstok zit.

Weet je al meer?

7. Natascha2505

Hoi hoi,

De zwangerschap zit gelukkig goed, en wat er aan mijn eierstok zat weten ze niet. 21 februari heb ik weer een echo en hoop zo dat ik dan een kloppend hartje te zien krijg.

De tijd kruipt nu voorbij, pff ging die maar wat sneller...

Liefs Natascha

8. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    gefeliciteerd, gelukkig zit alles goed!

een bbz geeft meer dan steken alleen, ik kroop over de grond van de pijn. gelukkig hoef je dit niet mee te maken!

Deel Deze Pagina