Hoi dames! Ik heb een vraag over vruchtbaar slijm. Op 6 en 7 juni had ik twee keer een dotje slijm in mijn slipje. Ik kon er wel wat cm's draden van trekken. Heb je alleen vruchtbaar slijm als je ei ook daadwerkelijk springt of kan je dat ook hebben als je ei niet springt?
Ik heb het bijna mijn gehele cyclus. Ook nu ik zwanger ben heb ik het soms. Hoeft dus niet altijd wat te zeggen.
Ok! Maar er even vanuit gaande dat het wel vruchtbaar slijm is ( viel namelijk samen met positieve ovulatietesten en ik heb dat anders nooit) zou je dat dan alleen hebben als je ei echt springt of heb je ook vruchtbaar slijm als je ei niet springt?
Dat slijm krijg je voor dat je ei springt. Dan ben je oompje vruchtbaarst. Helder slijm zoals eiwit. Na je ei ben ik dan vaak kurkdroog
Ik geloof niet dat het een garantie is dat je ei springt. Het betekend wel dat je ei een poging doet on te springen maar helaas kan het mislukken. De meeste vrouwen hebben echter gewoon elke maand een eisprong
Hoi GDuif, Ik heb geen idee. Ik ben nog erg nieuw met deze dingen. Ik heb dan ook een vraagje. Eerst even wat info: Ik ben 28 jaar en na +- 12,5 jaar gestopt met de pil. Ik heb vrijdag 20 mei mijn laatste pil geslikt. Vervolgens ben ik ongesteld geworden en toen is mijn nieuwe cyclus gestart op dinsdag 31-05. Nu ben ik gisteravond laat ongesteld geworden dus ik tel maar vanaf vandaag. Mijn eerste yclus was daardoor dus 32 dagen. Op zich prima. Ik heb allerlei klachten gehad vooral in de tweede week (ontpillen denk ik). Maar nu is mijn vraag: Mijn eisprong moet rond 11 juni zijn geweest als ik nu ongesteld ben geworden. Ik had op 10 en 11 juni meer afscheiding (maar niet echt die draden) en ik was misselijk/buikpijn etc. Maar nu had ik vorige week vrijdag (dus 8 dagen voor menstruatie) echt van die draden.. (sorry voor dit alvast). Ik ging op de wc zitten om te plassen en toen wilde ik opstaan om wc papier te pakken en toen hingen de draden helemaal tot in de wc. Zo lang en ook wat dikker. Heel gek. Kan iemand dat verklaren. Ik kan toen toch geen eisprong hebben gehad? Ik had wel de dag ervoor sex. Alvast bedankt! En moe
Ik heb het ook voor mijn menstruatie begint, maar tijdens mijn vruchtbare dagen is het meer en draderiger.
Dat zou kunnen, maar dat heb ik wel vaker gehad en dat is normaal niet op deze manier en zeker niet zo veel. Maar het zal dan verder wel niet zo belangrijk zijn. Ik hoop dat ik de volgende ronde meer geluk heb. Misschien ga ik ook wat ovulatietesten aanschaffen om te kijken wanneer mijn eisprong is. En verder hou ik alles goed bij in een app. Maar als ik nu 32 dagen had dan kan het volgende maand ook weer anders zijn toch? Lastig zeg haha... In ieder geval bedankt meiden!
Hoi! Ik had dus deze ronde echt alleen rond vruchtbare dagen rekbaar slijm. Daarna amper meer afscheiding. Nu zo'n vier dagen na nod en vanmiddag voor het eerst een test gedaan: zwanger! Dit was de vierde ronde na twee jaar gebruik pil. Overigens ook de eerste ronde dat ik ovulatietesten gebruikte.