Katten als huisdier, man veel van huis.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mommy11, Mar 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Hoe doen jullie dat?

Mijn man is vaak van huis, dus de kattenbak ruimen komt vaak op mijn takenlijstjes voor...
    Vanmorgen heeft mijn man voor hij naar zijn werk wegging een kat binnen gelaten, en geen kattenbak gezet.
    Dus hij had in de keuken op de grond gepoept. (Bah bah bah) ik heb dit met huishoud handschoenen aan opgeruimd, en daarna goed schoongemaakt. Doekje weggegooid en zelfs de handschoenen. Daarna handen gewassen. Ik vind het altijd griezelig en kan er behoorlijk mee in mijn maag zitten.

2. izzy1984

izzy1984 Actief lid

Jun 29, 2015
    296
    78
    28
    Ik heb hier hetzelfde probleem, doe het met wegwerphandschoenen en daarna goed handen wassen. Gelukkig doet mijn moeder het ook vaak even als ze hier is. Miss kun je dit vervelende klusje ook af en toe aan bezoek uit besteden haha. Ze zullen het vast begrijpen ;)

3. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Jaa. Vaak heb ik met de kattenbak ook hulp... Maar dat vieze hoopje kon ik moeilijk laten liggen tot iemand langskomt. Maar ben er dan echt vies van joh! En kan er echt mee zitten dat ik het heb schoongemaakt

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,830
    2,249
    113
    Nee joh, niet doen. De kans dat kattenpoep besmet is is al klein en dat jij er besmet mee raakt al helemaal. zeker met handschoenen etc. Geen zorgen :)

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik doe elke dag poep weghalen uit de kattenbak en elke week verschonen. Ik weet alleen niet of ik de puf heb direct na de bevalling.

6. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    hahah na de bevalling moet ik er ook nog ff niet aan denken denk ik... Dat zien we dan wel weer

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Geen zorgen maken, met handschoenen aan kun je het gewoon schoonmaken hoor.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,671
    5,709
    113
    Handschoenen dat heb ik ook gedaan. Als er een stinkdrol lag wilde ik die echt niet laten liggen.

9. LiseTes

LiseTes Actief lid

Jun 25, 2015
    273
    0
    0
    Met handschoenen aan en daarna je handen wassen gaat het goed.
    De bacterie is vaak pas aanwezig als de poep al enkele dagen ligt.
    Ben zelf dierenartsassistente en zelfs na 5 jaar nog geen besmetting gehad.
    Dit was getest begin van de zwangerschap voor de zekerheid.

10. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Steeds met handschoenen, handen goed wassen erna gedurende minimum 1min, daarna eventueel alcoholgel je handen ontsmetten.

Nu de kans dat je van de katten toxoplasmose gaat krijgen is klein.
    Een kat zou maar 2 weken dit kunnen hebben.

Maar beter op veilig spelen ;)

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Hier verschoon ik ook gewoon de kattenbakken hoor, geen probleem. Gewoon goed je handen wassen erna.

12. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Bedankt voor de geruststellende woorden dames !! :)
    Ik zal vanmiddag nog ff zo'n flesje alchoholgel gaan halen, dat komt altijd van pas

13. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

May 2, 2014
    440
    0
    0
    Hier twee katten en werkzaam met katten. Heb bij het standaard bloedonderzoek ook op toxoplasmose laten testen, tot de uitslag binnen was heeft mijn vriend de bak gedaan. Maar toen bleek dat ik geen antistoffen heb, alleen wilde ik het graag weer zelf doen. Schep dagelijks de bak leeg, met mondkapje op en was daarna goed mijn handen. Op het moment geen handschoenen, word helemaal naar van die lucht van dat rubber.
    Ga er maar vanuit dat als ik in al die jaren geen besmetting heb gehad, het voor mijn eigen katten mee valt. Op het werk, met onbekende katten dus, laat ik het bij voorkeur wel door een collega doen.

14. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Volgens mij kunnen alleen kittens toxoplasmose hebben

15. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,531
    83
    48
    Female
    Hier doe ik hey zelden omdat manlief deze taak op zich genomen heeft. Maar nu ik met verlof ben en ik grote katten heb ontkom ik er soms niet aan omdat igeen zin heb een hele dag in de stank te zitten. Ik trek wegwerp handschoenen aan .... en als ik klaar ben gooi ik ze gelijk weg ... was dan mijn handen met antibacteriële handzeep en daarna nog met hand alcohol.
    Toxoplasmose komt het meest voor bij katten tussen de 0 en de 4 jaar en de kans dat je het krijgt is mega klein ... zou voor de zekerheid wel wegwerphandschoenen gebruiken.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb me daar nooit zorgen om gemaakt, de Katten bak maakte ik schoon met en schepje en daarna handen wassen. Ik raakte echt geen viezigheid aan. Daarna handen wassen. Echt verschonen is nog makkelijke, leeg kiepen, tuinslang erop, vullen. Klaar. Viezigheid op de grond zou ik idd met handschoenen en een boel keuken papier en een boterham zakje opruimen.

17. Rannie

Rannie Actief lid

Dec 21, 2012
    442
    56
    28
    Female
    Ik verschoon de kattenbak ook gewoon vanaf begin zwangerschap wanneer nodig. Man doet het als hij thuis is. Ik draag gewoon wegwerp handschoenen en heb mezelf aangeleerd mijn handen heel grondig erna te wassen. Nagels houd ik ook kort, zodat er zeker weten niks mis kan gaan.

Vaak is het zo dat kittens en katten die buiten komen toxoplasmose bij zich kunnen dragen in de ontlasting. Onze katten komen niet buiten, maar better safe than sorry.

18. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

Feb 17, 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat je al gerustgesteld bent, maar is het ook niet zo dat je bij binnen katten geen (of weinig) risico op toxoplasmose hebt ? Dat dit voornamelijk bij buiten katten voorkomt ?

Dus dat icm handschoenen, handen wassen en alcohol lijkt me genoeg. Ik doe zelf ook nog een doek voor mijn mond, maar is ook vooral tegen de stank..

19. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Mijn katten komen wel buiten hoor... Maar meestal zijn ze binnen, vooral de wat oudere, vandaar dat er altijd een kattenbak binnen staat..

20. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    En korte nagels, ik heb acrylnagels, dus niet kort.
    Maar draag bij het meeste dat ik schoon maak handschoenen en was vaak m'n handen

Share This Page