12 dgn na curretage al menstruatie??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door grotedroom82, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Hallo

Ik heb voor ong 12 dgn geleden een curretage gehad. voor zwangerschap die helaas niet goed was. Nu eb ik eigenlijk alleen de eerste dag erna helder rood bloed verlies gehad. Al gauw werd het bruin en werd het steeds minder. Tot vanmiddag iseens helderrood bloedverlies en nog wat wat dikkere poppen erin ik denk nog stolsels. Ik heb even met de gyn gebeld. die zei dat het of nog op ruimen van de baarmoeder was ze vroeg ook of geen menstruatie was. Ik zei het is pas 12 dgn geleden. Ze ging even na vragen en ze zei dat het kon. Maar het lijkt mij zo raar. Ik dacht vraag het hier ook nog maar even. Kan er na 12 dgn al menstruatie zijn na curretage??

Groeten Ashley

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Ashley,

Mijn inziens is een menstruatie niet erg waarschijnlijk. In de regel moet er 2 weken voor de eerste dag van de menstruatie een eisprong plaats vinden. Dat zou bij jou dus 2 dgn voor de curettage zijn geweest, wat dus zeer onwaarschijnlijk is. Ik denk inderdaad dat het nog het afbreken van je baarmoederslijmvlies is als gevolg op de miskraam/curettage. Ze zullen het in het ziekenhuis ook wel genoemd hebben maar let erop dat je geen koorts, extreme buikpijn of te veel bloedverlies krijgt. (te veel is een groot maandverband binnen ook half uur doordrenkt of wanneer het continu blijft lopen). Dan even contact opnemen met de gynaecoloog. Indien dit bloedverlies langer dan een week aanhoud ook weer even opnieuw contact opnemen met de gynaecoloog.
    Sterkte!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina