Hoi luitjes, ik word enigszins gestoord van mezelf. Herkent iemand zich in het volgende verhaal? Ik was al 7 maanden gestopt met de pil, prima cyclus tussen de 32 en 38 dagen. Toen was ik wel ontpild, leek me en zijn we in oktober echt 'serieus' aan de slag gegaan met zwanger worden. Begin oktober werd ik ongesteld. Ik aan de slag met de calculator, netjes eisprong uitgerekend en hoppa, we gingen ervoor. Begin november werd ik niet ongesteld, zou het zo snel gaan dachten we? Maar de 5 testen zeiden allemaal: negatief. Na 3 weken overtijd HA gebeld: "wacht nog maar 3 maanden". Vorige week (ruim 5 weken overtijd) verloor ik één sliertje bloed met slijm en en daarna 5 dagen bruine afscheiding (een heel klein beetje, inlegkruisje was meer dan voldoende). Zou dit dan mijn menstruatie zijn geweest? Of zou ik een zeer late eisprong hebben gehad en kan ik nu alsnog zwanger zijn? Ik voel nu spontaan van alles, maar ben een beetje bang dat ik mezelf gek maak. Voel me nu 's avonds ook al misselijk. Eind deze week weer testen. Wie heeft zoiets ook wel eens gehad? Julia
Hoi Julia, Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar. Mijn cyclussen zijn echt een rommeltje. Vandaag cyclus dag 60. Heb ook 5 dagen bruin verlies gehad. Ik heb geen idee wat het is. Mijn temp is deze maand ook enorm onregelmatig en hier kan ik ook geen duidelijke eisprong uithalen. Ik gebruik etos zwanger worden multi vitamine wellicht dat hier mijn cyclus er van in de war raakt. Groeten Sonneke
Hoi Sonneke, dank je wel voor je reactie! Had jij eerst ook een regelmatige cyclus? Ben je weleens naar de huisarts ermee geweest? Grts. Julia
@ Julia: Ik ben eind september met de pil gestopt en daarna een onttrekkingsbloeding gehad die gewoon ongeveer 4 dagen duurde met rood verlies. Daarna werd ik na 36 dagen ongesteld. Het was 1 dag echt helder rood en daarna alleen nog wat bruin. Mn laatste cyclus was 32 dagen, maar toen echt hooguit een druppeltje rood af en toe en verder roze en bruin. Ik ben er maar vanuit gegaan dat het mn ongi is, want zou niet weten wat het anders kan zijn. Ik ga donderdag of vrijdag beginnen met ovutesten. Dan weet ik hopelijk zeker dat ik een ei heb gehad en wanneer. Hoop dat je test snel duidelijkheid geeft! Ik heb verder geen zwangerschapsverschijnselen, dus ga er maar vanuit dat het een ongi was...
@Rittjuh. Bedankt voor je reactie, ik zal ook eens van de ovutesten gaan aanschaffen. Geeft iets meer duidelijkheid (als het goed is . Succes met zwanger worden!!
bij mij ging het een aantal rondes ook prima op schema, tot deze ronde. 1 dag ongi.....wel bruin verlies ervoor en nu nog wel een beetje. maar een neg zw test een dag voor mijn 'ongi'. deze ronde maar even weer ovu testen (ook in ronde 4 gebruikt die strak op dat 14 en 15 pos waren) om mijn ei deze keer maar eens weer te traceren.
ps tip, koop ovu testen via internet (ik heb ze bij zwanger en kids besteld) zijn lekker goedkoop en anoniem in huis.
ik mag over 4 dagen beginnen met ovu testen. lijf blijft vaag doen, nog steeds wat lichte bruine afscheiding en last van mijn borsten. maar wederom een neg zw test, dus verwacht mijn ei over een weekje.
Hoi Julia, Ik had mijzelf niet geabonneerd op dit onderwerp dus kon het niet meer zo snel terug vinden. Is er bij jou ondertussen al iets gebeurd? Ik zit inmiddels op cyclusdag 70. Ik heb ook ovulatietesten besteld. Mijn cyclussen zijn: 40-67-37-38-43 zit nu in ronde 6. Fijne feestdagen voor iedereen!
Hoi Sonneke, late reactie, was er ff klaar mee. Hoopte dat ik nu ongeveer wel weer ongesteld zou worden (als dat rode sliertje in december mijn ongesteldheid was), maar nee, weer niets. Ben nu toch weer aan het hopen dat ik dan misschien wel zwanger ben Maar ja, zal wel niet. Als ik volgende maand nog steeds niet 'normaal' ongesteld ben, ga ik terug naar mijn huisarts voor een doorverwijzing naar de gyneacoloog. Hoe is het met jou??
Hoi Julia, Ben inmiddels ongesteld geworden op dag 87. Was er ook helemaal klaar mee. En ben meteen naar de huisarts gegaan. Moet nu bloed laten prikken op dag 17 (aangezien een normale eisprong rond dag 14-15 zit) ze gaan progesteron prikken. Dit is verhoogd na je eisprong. Als blijkt dat progesteron te laag is heb ik dus geen eisprong gehad. Mijn man moet ook meteen zijn zaad laten testen en heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen. Volgens mijn huisarts bestaan er richtlijnen voor het doorsturen. Ook heb ik al een aantal maanden getempt dit vond de huisarts erg goed. De huisarts was meelevend, ik heb hem ook aangegeven dat ik het toch een hele stap vind om aan te geven dat het niet "lukt". En ook heb ik aangegeven dat wij "klaar" voor zijn om doorgestuurd te worden. Aangezien ik als kind ook zeer onregelmatig ongesteld was en nu mijn cyclus natuurlijk 87 dagen was. Dit zijn dan wel duidelijke signalen. Ook vertelde mijn huisarts dan hij ook clomid voor kan schrijven en als ik op dag 1 van mijn cyclus was gekomen (dit kon helaas niet omdat het zondag was) dan had hij dit mij ook direct voorgeschreven. Ik heb een stuk of 100 ovulatie testen besteld en een aantal van clear blue met de smiley. Op dag 76 van mijn cyclus heb ik wel een smiley gehad en na 11 dagen mijn menstruatie. Dus wie weet toch een eitje? Ga in ieder geval door met tempen en ovu testen en zal binnenkort een afspraak voor de gynaecoloog binnen krijgen. Een heel verhaal in ieder geval, Als jij als kind ook al onregelmatig was dan zou ik zo wie terug gaan naar je huisarts. Ik had ook uitgeprint van freya.nl dat als je onregelmatig ongesteld bent dat je dan eerder doorverwezen kan worden. (dit had ik eigenlijk niet nodig want huisarts verwees uit zichzelf al door) Gelukkig! Ik hoop dat er bij jou ook snel "iets" gebeurd, of menstruatie of positieve test. Op welke dag zit je nu? Temp je ook of gebruik je ovu testen? Groeten Sonneke
Hoi, Ik ben het met Sonneke eens. Als je het niet vertrouwd, ga dan naar de huisarts. Als je je verhaal vertelt, dan krijg je vast wel een doorverwijzing. Ik heb dat ook gedaan en ik heb een verwijzing gekregen. Ook al ben ik nog niet zolang bezig, de huisarts neemt je wel degelijk serieus. Zeker als je een heel onregelmatig/lange cyclus hebt. Succes!
Hoi Sonneke en Kitty, jullie hebben gelijk. Ik kan wel weer eens een poging wagen bij de huisarts. Maandag maar even bellen. Superbedankt voor jullie reacties! Sonneke, ook erg bedankt voor je verhaal! Heel helder. Ik hoop echt voor je dat het snel gaat gebeuren. Ik blijf je volgen . Als ik meer weet, laat ik het jullie weten hoor! Goed weekend! Julia
Handig he zo'n forum! Ik heb het zelf niemand vertelt dat we bezig zijn om zwanger te worden. Maar hier kan ik alles kwijt .
Hoi Julia en Kitty, Inderdaad wel fijn zo'n forum! Wij hebben het ook nog aan niemand verteld. Alleen een goede vriendin weet het. Binnenkort naar de gyneacoloog. Daarvoor moet ik een vragenformulier invullen. Wanneer je eerste menstruatie was enzo. Dat weet ik zelf eigenlijk niet precies dus zal dit aan mijn moeder moeten vragen. Dat vind ik best moeilijk om dit te vragen. Zal dan meteen vertellen dat we naar de gyneacoloog gaan. Mijn ouders hebben er namelijk zelf ook enorm lang over gedaan, 10 Jaar! om zwanger te worden. Ben normaal niet zo van het schrijven op een forum, ik lees meestal mee. Maar het is ook wel fijn dat je een ander kan helpen met jouw verhaal. Julia ik zou zeggen, maak een afspraak bij je huisarts (of stuur hem een mailtje als dit mogelijk is, dit heb ik namelijk gedaan. Zo heb ik kunnen zeggen wat ik wilde zeggen en in de juiste woorden en hoefde ik er alleen maar extra kracht bij te zetten toen ik mijn afspraak had.) Dit vond ik erg fijn! Groetjes Sonneke
Hoi Sonneke, Ik weet het ook niet hoe mijn cyclus was voor ik begon met de pil. Ik heb dat eerlijk gezegd en dat ik vrij snel na mijn eerst ongi aan de pil ben gegaan. Geen probleem hoor, dus hoef je ook niet aan je ouders te vragen. Wanneer moet je naar de gynaecoloog?
Hey naamgenootje en de ander meiden natuurlijk ook sluit me volledig bij jullie verhalen aan (zie mijn handtekening) als ik ongi ben is het ook maar 1 dag helderrood en verder nog een dag wat bruinverlies wat ik met een inlegkruisje af kan. Wist eerst ook niet wat ik ermee moest, maar ga toch maar vanuit dat het ongi's zijn, want anders worden het helemaal belachelijk lange cyclussen..... succes met klussen allemaal! Groetjes, Julia
Hoi Meiden, 4 februari kan ik bij de gynaecoloog terecht. Mijn man zijn zaad is afgelopen dinsdag ingeleverd en volgende week moet ik zelf bloed laten prikken op progesteron. Dit moet op dag 17-18 van je cyclus om te kijken of er een eisprong is geweest. Op de vragenlijst willen ze weten wanneer mijn eerste menstruatie was. Dat weet ik zelf niet precies hoor. Jullie wel? Ik ben inmiddels ook begonnen met ovulatie testen. Deze heb ik besteld in Engeland, zijn enorm veel goedkoper! Bij www.sme-fertility.co.uk Is er bij jullie nog nieuws? Julia 1980 heb jij de huisarts nog gebeld? Groeten Sonja
Dat scheelt zeker geld! Ik heb ze wel in huis, maar gebruik ze niet. Jij zit dus al in een verder stadium dan ik zit. Ik hoor over 3 weken wat er gebeurt. De gyn zei tegen mij dat ik eig op dag 3 moet bloedprikken, maar omdat er geen ongi zat aan te komen, heeft hij direct getest, op TSH, LH ed. Bloedprikken op dag 17/18, waar test je dan op? Hoe kunnen ze zien of je een eisprong hebt gehad?