Minder voelen door stuitligging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hopenopwonder, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Hoi allemaal,

Alweer 33 wkn zwanger. Wat gaat het snel allemaal. Even een vraagje (uiteraard). De kleine ligt al vanaf 24 wkn in een stuitligging (bekken zijn nog steeds vrij :) ) ... ik weet dat dit niks wil zeggen en het nog kan draaien.
    Nu vraag ik mij het volgende af... (kan er bijna niks over vinden). Kan het zijn dat je met een stuitligging de kleine minder voelt? Ik hoor van anderen dat ze helemaal vertrapt worden van binnen, maar ik heb dat niet. Voel af en toe beneden wat gekriebel en als ik rustig zit, dan verschuift mijn buik zo nu en dan haha... heerlijk gevoel trouwens.

Maar voel je dus met een stuit de kleine minder?

Ik ben benieuwd naar reacties. Alvast bedankt.

2. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Ik weet niet of het altijd zo is. Maar onze kleiene is een week geleden met een versie gedraait. Voorheen voelde ik alleen een grote arde bonk boven in mijn buik ( het hoofje bleek achter af). Nu voel ik veel meer het kontje wat telkens beweegtmaar ook de voetjes voel ik nu veel vaker. Niet dat het pijn doet hoor maar ik voel de kleiene nu dus wel vaker.

succes.
    x Han

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier ook een kleintje in stuit. Fenna lag ook in stuit. Ik voel genoeg getrap, met name op mijn blaas ;) en geduw van het hoofdje.

4. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Nee hoor,

Hier ook 33 weken en een stuit, maar ik voel het de gehele dag, echt erg druk, boven onder, overal, maar volgens mij kukelt ze gewoon van boven naar onder, nog te veel ruimte denk ik!
    Moet overigens wel weer maandag naar de VK, was afgelopen maandag ook al geweest, maar dus wederom een stuit, nu willen ze me als maandag nog steeds het in een stuit ligt me door verwijzen naar het ZH, meerdere bekend mee??

XXX

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Devil, ik ben bij Fenna, met 35 wk, ook doorgestuurd naar het ziekenhuis. Heb toen een draaipoging gehad. Was helaas niet gelukt en heb toen gekozen voor een keizersnee.

Ik moet met 35 wk weer naar het ziekenhuis.

6. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi,

Mijn eerste zoontje lag ook in stuit en de placenta lag aan de voorkant waardoor ik hem ook niet heel veel voelde. Getrappel en gehik beneden inderdaad (en behoorlijk pijnlijke stoten tegen m'n blaas ;)). Het duurde toen heel lang voordat mijn man hem uberhaupt van de buitenkant kon voelen.

Dit jongetje draait volgens mij nog heel veel, die voel ik al vanaf 19 weken super veel en aan alle kanten. Mijn buik gaat al weken heen en weer. Volgens mijn verloskundige heeft het meer met de ligging van de placenta te maken dan stuit of niet.

7. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Dank voor de reacties tot nu toe. Inderdaad als mijn buik beweegt dan is het voornamelijk in de buurt van mijn navel. Daar zit het hoofdje. Verder soms inderdaad een trapje tegen de blaas. En soms wat "getrappel" onder. We wachten rustig af, maar soms wordt je zo onzeker omdat je bijna niks voelt. Of mijn kindje is heel erg rustig ;)

8. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik voelde onze dochter ook nauwelijks, en zij heeft tot 38 weken in stuit gelegen en placenta lag ook voor! Onze zoon lag tot 35 weken in stuit maar hij was heel druk al.door dus kan niet echt zeggen dat dat door de stuit kwam maar denk dat het meer aan je kind ligt!

9. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Hier ook een stuitje, en ik voel ook alleen maar wat getrappel aan de onderkant. Maar als ik mijn hand onderop mijn buik leg voel ik het wel golven. En hij draait ook nog wel eens van de ene op de andere zij. De ene keer voel ik dus het ruggetje links liggen en de andere keer rechts. Hij heeft blijkbaar nog wel aardig ruimte! Maar hier ook echt niet bont en blauw getrapt van binnen hoor.
    Ik moet volgende week woensdag naar het ZH om een eventuele versie te bespreken.

10. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Eindelijk weer tijd om te reageren.
    Succes woensdag. Die kleine van mij zou ook binnen nu en 2 a 3 wkn moeten draaien, anders wordt ik ook doorgestuurd.

Iedereen bedankt voor de reacties. Inderdaad voel ik het ook golven. Zo een bijzonder gevoel. Heerlijk!

Deel Deze Pagina